וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו חברת התעופה שביטלה הכי הרבה טיסות הקיץ

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 9:05

אלפי טיסות מבוטלות בעולם בשבועות האחרונים, אז חברת מחקר בריטית בדקה איזו חברת תעופה ביטלה הכי הרבה טיסות לאחרונה, ועם מי לא כדאי לטוס מחשש לביטול. הנה 10 חברות התעופה שניצבות בראש הטבלה המפוקפקת, ורבות מהן טסות לישראל

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה/צילום: יוטיוב

אין ספק כי החזרה של עולם התעופה לחיינו הביאה עמה קשיים רבים - מתורים אינסופיים בשדות התעופה, כולל המתנות ממושכות לבידוק ביטחוני ולביקורת הדרכונים, ועד לביטולים של אלפי טיסות ומספר עצום של מזוודות אבודות. על רקע כל אלו, ענף התעופה ממשיך במאבק לחזור לעניינים מהר ככל האפשר.

האשמה בכאוס התעופתי הזה נחלקת שווה בשווה בין חברות התעופה מצד אחד, לבין שדות התעופה מצד שני. אבל באופן טבעי ישנן חברות תעופה שהיו גרועות יותר מאחרות. אתר Time Out העולמי מדווח כי דוח חדש (ושימושי להפליא) שפרסמה חברת המחקר Mabrian המתמחה בענף התיירות, מציג את מספר הטיסות שבוטלו בעת האחרונה (תוכננו ביוני ובוטלו ביולי), וחשוב מכך - את אחוז הביטולים של כל חברת תעופה, שלמרבה הפלא רבות מהן מפעילות קווים לישראל וממנה. באופן זה, אפשר בקלות לדעת מי היא חברת התעופה הגרועה מכולן בהקשר זה.

חברות תעופה. ShutterStock
טורקיש איירליינס ואיזי ג'ט ביטלו הכי הרבה טיסות החודש/ShutterStock

הטורקים בראש

ובכן, מהדוח עולה כי במקום הראשון והלא מכובד ניצבת טורקיש איירליינס, שביטלה 399 טיסות במהלך שבועיים בחודש יוני. מדובר בכמעט שבעה אחוזים מסך הטיסות שלה.

במקום השני נמצאת איזי ג'ט, שביטלה 1,394 טיסות באותה תקופה, כפי שדיווחנו כאן בחודש שעבר. עם זאת, במקרה זה מדובר בכ-5.5 אחוזים מכלל הטיסות המתוכננות שלה. לכן, מבחינה סטטיסטית, מצבה טוב יותר מזו של טורקיש. במקום השלישי ניצבת השלוחה הבריטית של חברת הלואוקוסט ההונגרית וויז אייר, שביטלה 45 טיסות, כאשר גם במקרה זה הסטטיסטיקה קובעת - מדובר בקצת יותר משלושה אחוזים מטיסותיה.

כמובן שהדירוג שפורסם עתה מבוסס על מסגרת זמן צרה יחסית, כך שהוא אינו כולל מספר ניכר של ביטולי טיסות אחרים. הוא גם אינו לוקח בחשבון ביטולים עם התראה מספקת מראש, כגון אלפי הטיסות שביטלה בריטיש איירווייז במהלך השבועות האחרונים. לפי המחקר של Mabrian, בוטלו למעלה מ-2,000 טיסות ברחבי אירופה רק לתקופה של 1 עד 15 ביולי השנה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ביטול טיסות. ShutterStock
למעלה מ-2,000 טיסות ברחבי אירופה בוטלו בין 15-1 ביולי השנה/ShutterStock

10 חברות התעופה הפחות אמינות על-פי הדוח

1. טורקיש אייליינס - 6.66 אחוזים מסך הטיסות בוטלו
2. איזי ג'ט - 5.46 אחוזים
3. וויז אייר (בריטניה) - 3.14 אחוזים
4. TUI איירווייז - 2.64 אחוזים
5. סעודיה איירליינס - 2.5 אחוזים
6. סקנדינביאן איירליינס - 2.47 אחוזים
7. יונייטד איירליינס - 1.29 אחוזים
8. וויז אייר - 0.76 אחוזים
9. וולינג איירליינס - 0.64 אחוזים
10. אייר אירופה - 0.62 אחוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully