וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם לטוס עכשיו ואיך מקבלים את הכסף על ביטול טיסה?

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 10:49

בדיוק לפני שמגיע הכריסמס בעולם, וישראלים רבים כבר הזמינו טיסות, הגיע זן האומיקרון וטרף את הקלפים. אז איך אפשר לקבל החזר על טיסה ששולמה, איזה מדינות הפכו אדומות והאם גם מחוסנים מחויבים בבידוד בחזור? שאלות ותשובות לנוסעים המהססים

שדה התעופה בדרום אפריקה בצל התפשטות וריאנט אומיקרון/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

זן האומיקרון טורף את כל מה שתיכננו הישראלים לשבועות הקרובים, כמו שוקי חג מולד וטיסות במחירים זולים, כשמדינות חדשות נכנסו לרשימה האדומה והכתומה של משרד הבריאות. בנוסף על כך, הוחזרו הגבלות על מחוסנים, מחלימים ולא מחוסנים שישובו מחו"ל וייאלצו לשהות בבידוד לפחות שלושה ימים עד לקבלת שתי בדיקות PCR שליליות.

אז איך מקבלים את הכסף אם ברצונכם לבטל את הטיסה שהזמנת? לאיזה מדינות כן מותר לטוס? ומה מחכה לכם בארץ כשתנחתו חזרה? המדריך המעודכן לכל מי שבכל זאת טס, וגם שיחליט להישאר בארץ.

אפשר לבטל טיסה ששילמתי עליה ולקבל את הכסף בחזרה?

חברות תעופה עדיין טסות מישראל ליעדים בעולם, וזה אומר שאם לא רכשתם ביטוח ביטול טיסה, או שינוי מועד והטיסה עדיין מתקיימת - חברת התעופה לא מחויבת להחזיר לכם את הכסף.

אם רכשתם כרטיס לפני שבוע, למשל, תוכלו לבטל אותו לפי חוק ביטול עסקה תוך 14 יום מיום ביצועה. אם עשיתם זאת לפני חודש - תיאלצו או לטוס או לוותר על הטיסה, במידה ואינכם מעוניינים לטוס, אך הכסף ששילמתם לא יוחזר.

לעומת זאת, אם הטיסות יבוטלו על ידי חברת התעופה או מכל סיבה אחרת, אז יש את חוק שירותי תעופה (חוק טיבי), שמאפשר החזרה של הכסף תוך 21 ימים מהיום שבו הצרכן הגיש בקשה בכתב.

עוד בוואלה!

ותודה לשער הדולר: אלה היעדים הכי מוזלים לחופשת חורף בחו"ל

לכתבה המלאה
נתב"ג שדה תעופה. ShutterStock
רוצים לבטל את הטיסה והיא יוצאת בכל זאת? לא תקבלו החזר. נתב"ג/ShutterStock

מה קורה אם היעד שלי הפך אדום - אקבל החזר לטיסה ששילמתי?

במידה והיעד שלכם הפך ל"אדום", כמו כמעט כל המדינות ביבשת אפריקה, אבל עדיין יוצאות טיסות של חברת התעופה שבה רכשתם את הכרטיס - לא תקבלו החזר במידה ולא תטוסו.

אם חברת תעופה ביטלה את הטיסה ליעד שהפך אדום, היא מחויבת לפי חוק טיבי להחזיר את הכסף לנוסעים.

בנוסף על כך, יש לבדוק עם חברת התעופה שבה הזמנתם את הטיסה אם יש הטבות או החזרים. למשל, חברת ישראייר הודיעה היום (ראשון) לאפשר לנוסעים המבקשים לבטל את טיסתם עד 4 ימי עסקים לפני הטיסה לקבל החזר של 50% בביטול הזמנה, באמצעות שובר זיכוי כספי למימוש עתידי עד שנה, במקום החזר של 25% מערך ההזמנה שהיה נהוג עד כה (לטיסות מהיום ועד עד ה-12 בדצמבר).

לאיזה מדינות אסור לטוס עכשיו (מדינות "אדומות")?

יש 49 מדינות שעודכנו אמש כאדומות, והן: אנגולה, אוגנדה, איי סיישל, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, לסוטו, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

שימו לב: מרוקו ומצרים אינן ברשימה כרגע.

לעדכון סיווגי המדינות בעולם היכנסו לקישור הבא.

שדה התעופה ביוהנסבורג דרום אפריקה לאחר גילוי  וריאנט אומיקרון,26 בנובמבר 2021. רויטרס
שדה התעופה ביוהנסבורג דרום אפריקה, בסופ"ש האחרון/רויטרס

מה קורה אם ישראל מחליטה לסגור את נתב"ג?

לדברי לפי היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עו"ד חנה וינשטוק-טירי, אם המדינה מחליטה לסגור את נתב"ג - אז יש אפשרות לקבל השבת כסף תוך 90 ימים, ובמקרים מסוימים גם זכאות לפיצוי נוסף. "גם כיום יש חריג לזכות הפיצוי לביטול הטיסה בנסיבות שלא תלויות בחברת התעופה", היא מסבירה.

אם אני בכל זאת טס, מהם תנאי הבידוד שלי בחזור?

ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, ולאחר מכן ייכנסו לבידוד ביתי למשך שלושה ימים. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי, שתוצאתה שלילית, הם יוכלו להשתחרר מהבידוד. אלו שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, ולאחר מכן ייכנסו לבידוד ביתי למשך שבעה ימים. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי, שתוצאתה שלילית, הם יוכלו להשתחרר מבידוד. אלו שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

כל ישראלי, בין אם שחוסן או לא חוסן, ששב ממדינות שהוגדרו אדומות, יבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בארץ, ולאחר מכן יועבר לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, הוא יועבר להמשך בידוד ביתי למשך שבעה ימים. ביום השביעי יבצע בדיקת PCR נוספת, שבכפוף לתשובה שלילית, יישתחרר מבידוד.

אם חזרתי ממדינה אדומה, מהן ההגבלות החדשות עלי?

אם חזרתם ממדינה שהוגדרה אדומה, עליכם לבצע בדיקת PCR בנתב"ג, כמו כולם, ולאחר מכן תועברו לבידוד במלונית קורונה עד שתתקבל תשובה שלילית לבדיקתכם. מלוניות הקורונה כיום הן בדן פנורמה ירושלים ודן פנורמה בתל אביב. אם קיבלתם תשובה שלילית, תעברו לבידוד ביתי למשך סיום שבוע הבידוד ולאחר ביצוע נוסף של בדיקת PCR, תוכלו להשתחרר מהבידוד.

נוסעת בשדה תעופה בתקופת הקורונה. Shutterstock, ShutterStock
חזרת מחו"ל? יש בידוד מינימלי לכל השבים/ShutterStock, Shutterstock

יש לי טיסת קונקשן דרך מדינה "אדומה". האם עליי להיכנס לבידוד?

אם אתם מחויבים לטוס טיסת קונקשן דרך מדינה שהוגדרה "אדומה" או כ"בעלת סיכון מירבי" - תצטרכו לחזור לבידוד בארץ, למשך לפחות שלושה ימים בכפוף לתוצאה שלילית של שתי בדיקות PCR בחזור.

חברים מחו"ל רוצים לבוא לישראל לבקר אותי. זה אפשרי?

זרים, תיירים וכל מי שאינו אזרח ישראל לא יכולים להיכנס לארץ למשך שבועיים מהיום, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים.

תיירים שהגיעו ב-1 בנובמבר 2021 עם פתיחת ישראל לתיירים. מומנטום,
תיירים שהגיעו ב-1 בנובמבר לישראל. בשבועיים הקרובים זה לא יקרה/מומנטום

האם להזמין טיסה/חופשה לחודשים הבאים?

"כשרוכשים היום כרטיס טיסה או חופשה במלון, חייבים לקחת בחשבון שיש קורונה וכדאי לעשות ביטוח ביטול ולא לסמוך על חוק טיבי, שחל רק במידה ורק והטיסה מבוטלת, ללא קשר אם המדינה הפכה אדומה", מסבירה וינשטוק-טירי.

אם אין חו"ל, אז איפה אפשר לבלות בחנוכה?

בישראל אין כרגע הגבלות לגבי מופעי חנוכה ואטרקציות, כמתקיימים כסדרם לפי הנחיות התו הירוק.

ליומן אירועי חנוכה ועל הפעילויות - היכנסו לקישור הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully