וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן שינה את השם של טורקיש איירליינס; כך קוראים לה מהיום

עודכן לאחרונה: 17.6.2022 / 7:06

הנשיא ארדואן הודיע היום כי חברת התעופה הלאומית של טורקיה תשנה את שמה ל-Türk Hava Yolları, שפירושו "חברת תעופה (איירליינס) טורקית". מעתה אם תטוסו לאיסטנבול, תטוסו ב"טורק האבה יולאר"

בווידאו: הוחמרה אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה הגבוהה ביותר/צילום: טל אנגלנדר

לא מספיק יש לטורקיה צרות תיירותיות - עם אי בואם של התיירים הרוסים ועם אזהרת המסע החמורה מישראל - עתה מגיעה ההודעה של נשיא המדינה רג'פ טאיפ ארדואן בדבר שינוי שמה של חברת התעופה הלאומית - טורקיש איירליינס.
כזכור, מוקדם יותר השנה שינה ארדואן את הצורה שבה כותבים את שמה של טורקיה מ-Turkey ל-Turkiye, זאת כיוון שביקש להימנע מההשוואה ל-Turkey, כלומר "תרנגול הודו" (Meleagris) שבאנגלית נהגה ונכתב כ"טרקי". השינוי אושר באו"ם. עתה החליט הנשיא הטורקי לשנות גם את שמה של חברת התעופה הלאומית של המדינה מ-Turkish Airlines ל-Türk Hava Yolları, שפירושו "חברת תעופה (איירליינס) טורקית". מעתה אם תטוסו לאיסטנבול, תטוסו ב"טורק האבה יולאר".
בשיגור הלוויין Türksat 5B היום (שלישי), אישר הנשיא ארדואן כי גם טורקיש איירליינס תמותג מחדש כחלק משינוי שמה של המדינה. "אין יותר 'טורקיה', יש 'טורקיה'", אמר הנשיא. "נכתוב את 'טורקיה האבה יולאר', לא 'טורקיש איירליינס', הוא המשיך.

טורקיש איירליינס. Turkish Airlines,
תתרגלו לשם החדש? טורקיש איירליינס/Turkish Airlines

טורקיה: "ממשיכה להילחם בטרור בצורה היעילה ביותר"

ממשלת טורקיה מחזיקה ב-49% ממניות חברת התעופה שלה עם שאר חברת התעופה הנסחרת בבורסה. התזכיר בנוגע לשינוי השם לא הגיע היום, לכאורה, למנהלים בחברת התעופה שהמשיכה לקרוא לעצמה טורקיש איירליינס בפומבי, למרות שחברת התעופה ידועה בתור Türk Hava Yollari במדינה מאז הקמתה ב-1933.

אם המיתוג מחדש ייצא לפועל, חברת התעופה תצטרך לצבוע מחדש עד 301 מטוסים עם הכיתוב המעודכן.

ממשלת טורקיה הגיבה היום לאזהרת המסע של ישראל, שהפצירה באזרחיה לעזוב את המדינה בגלל חשש מאיום בפיגוע מצד האיראנים, ואמרה כי היא "ממשיכה להילחם בטרור בצורה היעילה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully