וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה יוצאת הדופן לדיילים ולטייסים: אל תשלחו מזוודות למטוס

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 16:41

אלפי מזוודות בשדה התעופה אינן מגיעות ליעדן בעולם, וכעת אפילו הטייסים ואנשי הצוות באנגליה מתבקשים שלא לעשות צ'ק אין למטען שלהם בטיסות שבהן הם עובדים. אם לצוות האוויר לא מומלץ לשלוח, אז מה איתנו?

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה/צילום: יוטיוב

חשבתם שגם טייסים חסינים מאיבוד מזוודות, כפי שקורה לאחרונה לנוסעים ברחבי העולם? מסתבר כי טייסים ואנשי צוות אוויר הטסים מנמל התעופה הית'רו שבמערב לונדון, התבקשו כעת להימנע מביצוע צ'ק-אין של המזוודות שלהם בטיסות שעליהן הם עובדים, מאחר שישנו סיכון של ממש כי אלו ילכו לאיבוד.

האזהרה החמורה הזו, שפורסמה על ידי מספר חברות תעופה גדולות שבסיסן ממוקם בהית'רו, כולל בריטיש איירווייז ווירג'ין אטלנטיק, הגיעה על רקע העובדה שהחברה המפעילה את שדה התעופה ממשיכה לחוות קשיים בכל הקשור למערכת הטיפול במטענים - מה שגורם לכך שאלפי מזוודות אינן מגיעות אל בעליהן.

היום (שני) הודו בנמל התעופה הית'רו כי "רמות השירות לא היו מקובלות" וכי הנוסעים נאלצו לסבול "זמני תורים ממשוכים, עיכובים של נוסעים עם מוגבלות בתנועה, תיקים שלא שאינם מגיעים לבעליהם ונוסעים שמגיעים באיחור".

"אנו רוצים להתנצל בפני כל הנוסעים שהושפעו מכך", נכתב בהצהרה שפרסם שדה התעופה. זאת, תוך התעקשות כי הרוב המכריע של הנוסעים קיבלו "רמת שירות טובה".

עומס נוסעים בשדה התעופה הית'רו, 30.6.22. רויטרס
עומס נוסעים בשדה התעופה הית'רו, 30.6.22/רויטרס

מעכשיו לעכשיו: לבטל מיד 60 טיסות

ההתנצלות הגיעה שעות ספורות לאחר שהית'רו דרש מחברות התעופה לבטל יותר מ-60 טיסות ברגע האחרון, מכיוון שלשדה התעופה אין את היכולת להתמודד עם מספר הנוסעים החזוי שצפוי לעבור בו ביום זה.

דובר שדה התעופה ציין כי הביטולים השפיעו רק על חברות תעופה העושות שימוש בטרמינל 3 ובטרמינל 5. "אנו מתנצלים על ההשפעה על תוכניות הנסיעה, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם חברות התעופה כדי שהנוסעים שהושפעו מכך יוכלו לעלות על טיסות אחרות", נכתב בכלי תקשורת בעולם.

למרות הדיווחים על תורים עצומים לבדיקות ביטחוניות, שלעתים קרובות אף נמתחו אל מחוץ לבנייני הטרמינלים, שדה התעופה מתעקש כי מספר אנשי האבטחה הפועלים בו מתקרב למספרם בעונות הקיץ שלפני מגפת הקורונה. עם זאת, נמסר כי מחסור בעובדי שירותי הקרקע המועסקים בחברות התעופה "יכול להוות סיכון בניהול חלק מהפעילות". על רקע זה, חברת התעופה בריטיש איירווייז מציעה כעת בונוס של 1,000 ליש"ט (כ-4,140 שקלים) שיוענק עובדים חדשים שיצטרפו לחברה בתפקידי שירותי קרקע מסוימים בשדה התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully