וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתות, עיצומים, ביטולים: אל תטוסו לאירופה בתאריכים האלה הקיץ

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 11:06

פתחו יומן וסמנו לעצמכם את כל התאריכים ביולי ובאוגוסט 2022, שבהם צפויים שיבושים ושביתות בענף התעופה באירופה, שגם כך קורסת מעומסים. הנה המדריך לנוסע הישראלי ליבשת השובתת הקיץ

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה/צילום: יוטיוב

אם נוכל להציע לכם כתבה אחת הקיץ בסגנון של "לגזור ולשמור", זו תהיה הכתבה. אין ספק כי הכאוס התעופתי שפוקד את אירופה יוצר גלי הדף רבים, ומעבר לעומסים הכבדים הנובעים ממחסור בעובדים (צוותי קרקע, אבטחה ועוד), כעת צפויים ברחבי אירופה שיבושים הנובעים גם משביתות ועיצומים של עובדים בחברות התעופה וצמצומי טיסות של שדות התעופה ביבשת.

אתר The Points Guy הרכיב את הרשימה המלאה של כל השיבושים הידועים נכון להיום בתחום התעופה באירופה. או במילים פשוטות: אלו התאריכים שבהם ממש לא כדאי לכם לטוס בשמי היבשת.

כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה. טוויטר, צילום מסך
כאוס מזוודות בשדה התעופה הית'רו באנגליה, מוקדם יותר החודש/צילום מסך, טוויטר

24 ביוני עד 2 ביולי: שביתה של עובדי ריינאייר

לעובדי חברת הלואו-קוסט ריינאייר (Ryanair) נמאס מהפגיעה המתמשכת בתנאי ההעסקתם ושכרם, והם יפתחו בעיצומים. כך למשל יתקיימו שביתות בספרד מ-30 ביוני עד 2 ביולי.

מטוס ריינאייר נוסעים בורדינג. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
לעובדים נמאס מהפגיעה בשכרם. ריינאייר/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

29 ביוני: שביתת טייסי SAS

אם אתם מתכננים לטוס החודש אל או דנמרק, שבדיה או נורבגיה, קחו שבחשבון שטייסי חברת התעופה של המדינות הסקנדינביות (SAS) צפויים לשבות ב-29 ביוני במחאה על תנאי שכרם. זאת, בהנחה שהמו"מ בין הצדדים לא יעלה יפה.

מטוס חברת SAS. ShutterStock
אצלם הטייסים שובתים. מטוס של חברת SAS/ShutterStock

1 ביולי עד 31 באוגוסט: מגבלות בנמל התעופה לונדון גטוויק

זוהי אמנם לא שביתה, אך תוצאותיה יהיו לא פחות כאוטיות: במהלך חודשי הקיץ, נמל התעופה לונדון גטוויק (London Gatwick) בבריטניה יטיל מגבלות על כמות הנוסעים שיעברו בו. כחלק מכך, יבוטלו טיסות רבות. זהו נמל התעופה השני הכי עמוס במדינה, אחרי הית'רו, ובהתאם למגבלות החדשות יחלפו בו 825 טיסות ביולי ו-850 טיסות באוגוסט (לעומת יותר מ-900 בבדרך כלל בתקופה זו).

שדה התעופה גטוויטק שבלונדון ריק מנוסעים בשל הקורונה - ה-5 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
שדה התעופה גטוויק שבלונדון/רויטרס, רויטרס

31-1 ביולי: שביתת איזי ג'ט בספרד

החיים לא קלים בחברת התעופה איזי ג'ט, וכעת עובדיה ברחבי ספרד מתכוננים לשביתה במהלך כל חודש יולי, זאת לאחר מו"מ שנמשך מאז פברואר אך לא הניב כל תוצאות. במשך תשעה ימים בחודש זה, תיערך שביתה מלאה, של 24 שעות ביממה. התאריכים הבעייתיים ביותר יהיו 3-1, 17-15 ו-31-29 ביולי.

איזי ג'ט איזיג'ט. יח"צ אור אלוני, מערכת וואלה! NEWS
איזי ג'ט/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ אור אלוני

30-1 ביולי: שיבושים בחברת לופטהנזה

חברת התעופה הלאומית של גרמניה מבטלת קרוב ל-1,000 מטיסותיה המתכוננות בסופי השבוע של חודש יולי, בשל הצורך לשחרר צווארי בקבוק בגלל מחסור בעובדים. מדובר בכחמישה אחוזים מסך טיסותיה בסופי השבוע בחודש זה.

מטוס בואינג 747 לופטהנזה. ShutterStock
לופטהנזה/ShutterStock

מסוף יולי ובכל אוגוסט: שביתה בבריטיש איירווייז

מסוף יולי ובמהלך חודש אוגוסט, תתקיים שביתת עובדי הצ'ק-אין של חברת התעופה בריטיש איירווייז (British Airways) בנמל התעופה הית'רו. החלטה הקשה התקבלה לפני ימים אחדים באיגוד צוותי הקרקע של החברה.

מטוסים של חברת בריטיש איירווייס מקורקעים בגלל הקורונה בשדה התעופה של בורנמות' באנגליה. רויטרס, רויטרס
בריטיש איירווייז/רויטרס, רויטרס
seperator

השורה התחתונה: פקחו עין

אז מה עושים? בימים שבהם אירופה כולה נערכת לתקופה העמוסה ביותר בתחום התעופה מאז פרוץ מגפת הקורונה, צפויים שיבושים רבים בשל שביתות ועומסים, מה שיגרום לאלפי ביטולי טיסות ועיכובים ממשוכים, כמו גם תורים אינסופיים בנמלי תעופה ברחבי אירופה. לכן, מומלץ להימנע ככל האפשר מ"ליפול" על התאריכים הללו, ובכל מקרה - להתעדכן כל העת כדי לא להיות מופתעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully