וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תטוסו לאירופה! תור של 1.5 ק"מ נוסעים בשדה התעופה

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 18:08

תור הנוסעים הבלתי נתפס שתועד מחוץ לשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם, התפתל לאורך של יותר מקילומטר וחצי תחת כיפת השמים. אם אתם בדרך להולנד, אתם מתבקשים להגיע עם מינימום מזוודות

תור ענק בשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם, 4.7.22/צילום: Arvin George, טוויטר

כבר התרגלנו בזמן האחרון לראות תורים אינסופיים של נוסעים שנאבקים להגיע אל הטיסה שלהם בזמן. אלו נובעים בשל עיכובים מסיביים בתהליכי הצ'ק-אין והבידוק הבטחוני בשדות תעופה ברחבי אירופה, ארצות הברית ואוסטרליה. אבל ייתכן ששדה התעופה סכיפהול שבאמסטרדם קבע שיא חדש אתמול (שני) בבוקר, בכל מה שקשור למספר הנוסעים שעומדים בתור כדי להגיע לנקודת הבידוק הראשונה.

הנוסע ארווין ג'ורג', מרצה במחלקה לאורולוגיה של אוניברסיטת מישיגן בארצות הברית, ניסה לשוב לביתו לאחר שהשתתף בכנס באמסטרדם. הוא צילם סרטון שבו נראה התור הארוך של הנוסעים, הניצבים בזה אחר זה לאורך של יותר מקילומטר וחצי מחוץ לטרמינל של שדה התעופה. למעשה, שורת הנוסעים הבלתי נגמרת משתרעת הרבה מעבר למתחם אוהלים זמניים שנועדו בדיוק למטרה זו - להכיל את התורים הצפויים בשדה התעופה, עליהם דיווחנו לאחרונה בוואלה! תיירות.

שלוש שעות רק כדי להגיע לבידוק

ג'ורג' סיפר כי הסרטון שצילם מהמושב האחורי של המונית שעמה הגיע שדה התעופה, מתעד רק כ-60 אחוזים מהתור כולו. לדבריו, אנשי האבטחה אמרו לו כי ביום שני בבוקר, ההמתנה הממוצעת להגעה לנקודת הבידוק הראשונה בלבד עמדה על כשלוש שעות. סצנות דומות התפתחו גם היום (שלישי) , ורבים התלוננו בייאוש על המצב. "זו היתה החוויה הגרועה ביותר בחיי" סיפרה ליזי, נוסעת בחברת התעופה איזי-ג'ט.

יותר מכל שדה תעופה אחר באירופה, נראה כי סכיפהול מתמודד בקושי רב עם החזרה הפתאומית של נוסעים. לזאת לאחר פיטוריהם של עובדים רבים, בהם אנשי בידוק בטחוני במהלך מגפת הקורונה. כעת, שדה התעופה נאבק לגייס צוותים חדשים במהירות רבה. באופן טבעי, מדובר בתהליך ממושך, מאחר שצוותי אבטחה נדרשים לעבור בדיקות רקע מעמיקות. בניסיון לצמצם את העיכובים והשיבושים שפקדו את שדה התעופה במהלך החודשים האחרונים, סכיפהול הגביל באופן מלאכותי את מקדמי העומס לנוסעים, והודיע לחברות התעופה כי הוא יוכל להתמודד עם לא יותר מאשר 67,500 נוסעים ביום לאורך כל חודש יולי.

עוד בוואלה!

בקרוב בנתב"ג? צבא אירלנד יסייע בשדה התעופה עקב העומס

לכתבה המלאה

ועדיין, הנוסעים מתבקשים לא להגיע מוקדם מדי

גם חברת התעופה הלאומית של הולנד, KLM, שמרכזה בסכיפהול, הפחיתה את מספר הטסים ב-13,500 ביום עקב מחסור בצוות אבטחה. עם זאת למרות הסצנות הכאוטיות שנראו אתמול והיום בסכיפהול מציינים כי יוכלו להגדיל את תקרת הקיבולת שלהם ל-73,000 נוסעים ביום, החל מה-1 באוגוסט.

"כל המאמצים מתמקדים בצמצום ההשלכות על הנוסעים למינימום", אמרה פטרישיה ויטאליס, מנהלת התפעול בשדה התעופה סכיפהול. "בחודש יולי, רוב חברות התעופה וארגוני הנסיעות ציינו כי לאחר ביצוע התאמות מסוימות, הרוב הגדול של הנוסעים יוכל לצאת לחופשה. אנו אסירי תודה על המאמץ האדיר של השותפים, הנוסעים והעמיתים שלנו, שנדרש בכדי לגרום לכך לקרות".

כך או אחרת, בסכיפהול עדיין מבקשים מהנוסעים שלא להגיע לשדה התעופה יותר מארבע שעות לפני מועד הטיסה המתוכנן, וגם להביא עמם כמה שפחות המתוכננת ולהביא עמם כמה שפחות מזוודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully