וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 יהודיות תובעות שתי חברות תעופה: הפלו אותנו בטיסות

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 9:12

הנערות שביקרו באתרים הקשורים בשואה באירופה אולצו לרדת משתי טיסות שונות, של חברות התעופה KLM ההולנדית ו-Delta האמריקנית, בשל "התנהגות לא נאותה". כעת הן תובעות את החברות על אפליה

תיאטרון טושינסקי, אמסטרדם/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

קבוצה של 19 נערות יהודיות חרדיות מארצות הברית, המהוות חלק מקבוצה של 54 נערות בסך הכל, תובעת את חברות התעופה KLM ההולנדית ודלתא איירליינס האמריקנית. הנערות החליטו לתבוע את החברות לאחר שאלו אסרו על עלייתן לטיסותיהן בקיץ האחרון.

אתר התעופה Aviation24 מדווח כי למרות שמדובר בשתי חברות שונות ובצוותי קרקע ואוויר נפרדים, טוענות בנות הקבוצה כי בשל אי ציות לתקנות התעופה, הן הופלו לרעה ונאלצו להתמודד עם גילויי אנטישמיות מצד עובדי שתי חברות התעופה.

על פי הדיווח, הנערות, יחד עם הרב שלהן, יצאו לטיול באירופה בדגש על ביקור באנדרטאות ואתרים הקשורים בשואה באוקראינה ובאושוויץ שבפולין. בדרכן חזרה לביתן בניו יורק, בטיסת KLM מקייב לאמסטרדם, כמה מהבנות ננזפו על ידי צוות האוויר בעת שאכלו את האוכל הכשר שלהן שלא במועדי הארוחות הרגילות במטוס. הבנות ציינו כי גם נוסעים אחרים אכלו חטיפים בין הארוחות, אך להן לא נאמר דבר.

מטוס בואינג 474 ג'מבו דלתא איירליינס. ShutterStock
הצוות הורה לכולן לרדת מהמטוס בשל "התנהגות לא נאותה". דלתא איירליינס/ShutterStock

"זוהי אזהרה אחרונה"

בין השאר, נאמר להן כי "זוהי אזהרה אחרונה" והן אף אוימו כי יעצרו בגין אי ציות לתקנות. התובעות טוענות כי כל אלו נעשו "רק במטרה להטרידן על רקע אתני ודתי".

לאחר הגעת הקבוצה לנמל התעופה באמסטרדם לצורך עצירת ביניים, פנה אל הנערות גורם בטחוני של חברת KLM ואסר עליהן לעלות על טיסת ההמשך לניו יורק. איסור זה היה גורף וכלל גם את בנות הקבוצה שלא היו על הטיסה המקורית.

בשל האיסור שהוטל עליהן, נאלצו הצעירות ומלוויהן ללון בנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם, וכן למצוא לעצמן טיסה חלופית שתשיב אותן לביתן. לאחר שהצליחו להזמין טיסה נוספת, הפעם של חברת התעופה "דלתא", אחת הבנות החליפה מושבים עם נוסע אחר בטיסה - מה שגרם לצוות האוויר להורות לכולן לרדת מהמטוס בשל מה שכונה "התנהגות לא נאותה". הבנות אף ציינו כי אחד מאנשי האבטחה לעג להן, לאחר שהורדו מהמטוס.

עוד בוואלה!

בגלל רוסיה: זה קו התעופה הארוך ביותר בעולם

לכתבה המלאה
מטוס של חברת KLM. ShutterStock
כמה מהבנות ננזפו על ידי הצוות בעת שאכלו את האוכל הכשר שלהן. KLM/ShutterStock

חברות התעופה: מסרבות להגיב

לקבוצה הוצעה טיסה למועד מאוחר יותר באותו יום, אך הדבר היה כרוך בחילול שבת. לכן הן נאלצו להעביר את הלילה באנטוורפן שבבלגיה. בסופו של דבר, הן שבו לארצות הברית בטיסה של יונייטד איירליינס.

כעת הן דורשות פיצויים על התקרית, וכן הטלת עונשים על שתי חברות התעופה בגין אפליה על רקע גזעי, אתני ודתי באופן כללי, ואפליית יהודים בפרט. חברות התעופה הנתבעות סירבו להגיב על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully