וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים עיכבו טיסה לארץ כי לא רצו לשבת ליד אשה

מספר נוסעים דתיים שלא רצו לשבת ליד נשים בטיסת דלתא איירליינס לתל אביב, עיכבו את הטיסה בחצי שעה. הבעיה נפתרה כשאמריקני הסכים להחליף איתם את המושב

מטוס בואינג 474 ג'מבו דלתא איירליינס. ShutterStock
החרדים עיכבו את הטיסה לארץ. דלתא איירליינס/ShutterStock

טיסה 468 של חברת דלתא איירליינס האמריקנית מניו יורק לתל אביב התעכבה ב-20 בדצמבר, לאחר שכמה דתיים אורתודוקסיים סירבו לשבת ליד נשים במטוס, כך לפי ה"דיילי מייל".


עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
סקר בדק: מיהם הנוסעים השנואים במטוס?
האם תשלמו תוספת ל"טיסה ללא ילדים"?
האם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?


הטיסה שהיתה אמורה להמריא משדה התעופה JFK בניו יורק, התאחרה בכחצי שעה היות והחרדים סירבו לשבת במושבים שנקבעו להם בצ'ק-אין בין שתי נשים. הנוסעות סירבו לעבור מקום עקב בקשת הנוסעים הדתיים בטענה שזו אפליה. אולם הבעיה נפתרה לבסוף לאחר שנוסע אמריקני הציע להחליף את מושבו בתמורה לשלהם.

זוהי לא הפעם הראשונה שנוסעים דתיים גורמים לעיכוב בטיסה בינלאומית. בספטמבר האחרון סירבה קבוצת דתיים לשבת ליד נשים בטיסת אל על מניו יורק לארץ, מה שגרם לאנדרלמוסיה לא קטנה בקרב הנוסעים.

לדברי אחד הנוסעים באותה טיסה של אל על, החרדים עמדו במעבר המטוס ולא הסכימו בשום פנים ואופן להתיישב ואף הציעו לנוסעים אחרים כסף בעבור שינוי המושב. "זה היה ברור שהמטוס לא ימריא כל עוד הנוסעים הללו אינם יושבים", אמר אחד הנוסעים לפי הדיילי מייל.

צוות הדיילים בטיסה הודיע לנוסעים, שהם אינם מחויבים להחליף מקומות עם החרדים, אולם קברניט המטוס הודיע, שהמטוס לא ימריא לדרכו כל עוד הנוסעים אינם ישובים.

חרדי חרדים פשקווילים בשכונה מאה שערים. ShutterStock
לא לישיבה ליד אשה בטיסה לארץ הקודש. חרדי/ShutterStock

עצומה: לא לבריוניות והפליית נוסעות בטיסה

בעקבות אותו מקרה של עיכוב בטיסת אל על בספטמבר, החליטה אחת הנוסעות, שרון שפירו משיקגו, ליזום עצומה שתאסור על נוסעים חרדים "להתנהג בבריוניות, להפחיד ולהפלות נוסעות בטיסה". העצומה זכתה כבר ליותר מ-5,600 חתימות מאז החלה.

פנייה של אתר הדיילי מייל לחברת דלתא איירליינס בדבר תגובה ב-20 בדצמבר, לא נענתה עדיין מצד חברת התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully