וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל רוסיה: זה קו התעופה הארוך ביותר בעולם

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 12:26

המלחמה באוקראינה גרמה לחברת התעופה קתאי פסיפיק להכריז כי תפסיק לחלוף במרחב האווירי של רוסיה, בקו ניו יורק-הונג קונג. כעת הטיסה תימשך כ-17 שעות

מטוס איירבוס A350 קתאי פסיפיק/צילום: Cathay Pacific

קתאי פסיפיק, חברת התעופה הלאומית של הונג קונג, מתכננת לשנות את תוואי הטיסה שלה במסלול ניו יורק-הונג קונג, הנחשב לטיסה המסחרית הארוכה ביותר בעולם מבחינת מרחק. השינוי יבוצע בכדי להימנע מטיסה בשמי רוסיה, עקב המתקפה באוקראינה.

התוואי החדש יחל כרגיל בנמל התעופה קנדי בניו יורק, והמטוסים יטוסו מעל האוקיינוס האטלנטי, בריטניה, דרום אירופה ומרכז אסיה. המרחק בתוואי החדש יעמוד על 16,618 ק"מ. זהו מרחק רב יותר מהטיסה, למשל, של חברת סינגפור איירליינס מניו יורק לסינגפור, שעומד על 15,349 ק"מ (ומשכה כ-17.5 שעות). הטיסה החדשה של קתאי תימשך כ-17 שעות.

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי דוברת חברת קתאי פסיפיק, אמרה שמטוס האיירבוס A350-1000 מסוגל לצלוח את הנתיב החדש, שבדרך כלל חולף בשמי הקוטב הצפוני והמרחב האווירי של רוסיה.

איירבאס A350-1000 של קתאי פסיפיק. ShutterStock
איירבאס A350-1000 של קתאי פסיפיק, שיטוס בקו הארוך/ShutterStock

בזכות הרוח הגבית

"אנו תמיד מפעילים מסלולים חלופיים במקרה אל אירועים או תרחישים בלתי צפויים", אמרה דוברת החברה. "האופציה הטרנס-אטלנטית מסתמכת על רוח גבית עונתית חזקה בתקופה זו של השנה, כך שזמן הטיסה יעמוד על בין 16 ל-17 שעות, ובכך אף יהיה נוח יותר מהנתיב הטרנס-פסיפיק".

כעת מבקשת קתאי פסיפיק אישורי טיסה עבור השירות החדש. לפני פרוץ הקורונה, הפעילה החברה שלוש טיסות יומיות בים שני היעדים. המסלול החדש אף ייתר את הצורך בעצירת ביניים בלוס אנג'לס, מה שיהפוך אותו לחסכוני ותחרותי יותר בעבור חברת התעופה.

יש לציין כי חברות תעופה נוספות באסיה נמנעות כעת מלעבור במרחב האווירי הרוסי. כך למשל, חברת התעופה היפנית Japan Airlines, שהפסיקה לטוס מעל סיביר וכעת חולפת דרך אלסקה וקנדה, בקו טוקיו-לונדון. עם זאת, סביר להניח ששינויי הטיסות הללו יהיו זמניים בלבד, בהתחשב בעלויות הגבוהות הנובעות ממחירי הנפט הגבוהים, כמו גם בשל חוסר הוודאות לגבי נגישות המרחב האווירי הרוסי.

בהקשר לטיסות הארוכות יצויין כי בקרוב מתוכננות טיסות של 20 שעות של חברת התעופה האוסטרלית Qantas Airways, בין סידני לניו יורק. חנוכת קו טיסות זה עוכבה בשל מגפת הקורונה העולמית. גם חברת התעופה הניו זילנדית חשפה בשבוע שעבר את קו ניו יורק-אוקלנד.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully