וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך טיסת ריינאייר: בריטיים שרו שירים אנטישמיים לנוסע חרדי

עודכן לאחרונה: 7.11.2021 / 15:07

בטיסה מלונדון לבלגיה, שרו אוהדי קבוצת הכדורגל האנגלית ווסטהאם יונייטד שירים בוטים כנגד חרדי שעלה לטיסה. בחברת התעופה סירבו למסור מדוע הצוות לא דיווח על המקרה, שצולם ופורסם מאוחר יותר ברשתות החברתיות

ביום שישי האחרון בשעות הצהריים, עלו שוטרים בריטים על מטוס שזה עתה נחת בנמל התעופה לונדון סטנסטד. הם עצרו נוסע כבן 55, בחשד לפשע שנאה על רקע אנטישמי, שהתרחש במהלך טיסה קודמת, 24 שעות קודם לכן.

האיש זוהה כאחד מקבוצת אוהדי קבוצת הכדורגל האנגלית ווסטהאם יונייטד, וכמי שקרא קריאות אנטישמיות בוטות כנגד נוסע יהודי חרדי, שניסה למצוא את מקום מושבו בטיסת ריינאייר (Ryanair) מלונדון לבלגיה. האוהדים שרו לנוסע, בין היתר: "לנו יש עורלה, מה איתך?"

החשוד היה כאמור חלק מקבוצת אוהדים שטסו לצפות בקבוצתם ביום חמישי האחרון, בעת ששיחקו בבלגיה. מועדון קבוצת הכדורגל מסר כי הם "מזועזעים" מהתנהגותם של האוהדים, והבטיח להטיל עליהם סנקציות ולהחרימם למשך זמן בלתי מוגבל.

צפו בתקרית האנטישמית במטוס

הסרטון האנטישמי שותף ברשתות

משטרת מחוז אסקס, האחראית על נמל התעופה סטנסטד, הצהירה כי החלה בחקירה ברגע שנודע לה על סרטון שתיעד את ההתעללות שחווה הנוסע החרדי מצד האוהדים. סרטון זה, שבו נראים האוהדים שרים שירים בעת שהנוסע החרדי חולף לצדם, שותף ברשתות החברתיות. "המשטרה לא תסבול גזענות או אפליה מכל סוג שהוא", אמר מפקד משטרת אסקס, טום סימונס. "לאחר שהבוקר נודע לנו על התקרית, השוטרים פעלו במהירות כדי להבטיח את מעצר החשוד מיד כאשר הדבר יתאפשר", הוסיף סימונס.

אתר התעופה Paddle Your Own Kanoo מדווח כי המשטרה מסרה עוד החשוב נלקח אל תחנת המשטרה המקומית, ושם הוא נחקר. במשטרה ביקשו מעדי ראייה שצפו בתקרית, ליצור עמם קשר בכדי לסייע לחקירה.

דובר קבוצת הכדורגל ווסטהאם יונייטד אמר כי "יש לנו גישה של אפס סובלנות לכל צורה של אפליה". הוא הוסיף כי "כל אדם שיזוהה יורחק מהמועדון באופן בלתי מוגבל. שוויון, גיוון והכלה הם לב ליבו של מועדון הכדורגל, ואנו לא מקבלים בברכה אף אדם שאינו חולק את הערכים הללו".

חברת התעופה Ryanair לא הגיבה לתקרית ולא ציינה מדוע צוות האוויר לא דיווח למשטרה על התקרית קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully