וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשישים יהודים נזרקו מהמטוס, כי לא הסכימו להניח את הטלית מתחת למושב

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 11:35

בני זוג מניו יורק תובעים את חברת התעופה לאחר שהדיילת הורתה להם להניח את תשמיש המצווה מתחת למושב, על הרצפה. לאחר שהסבירו לה כי הדבר אסור על פי היהדות, היא צעקה עליהם, והשניים הורדו מהטיסה בדרכי עורמה. "אף אחד לא הוציא הגה. אף אחד לא הגן עלינו", הם אומרים

עובד אמריקן איירליינס תקף נוסעת עם עגלה והורד מהטיסה/צילום: פייסבוק

זוג קשישים יהודים מברוקלין שבניו יורק הורדו מטיסה של חברת התעופה אמריקן איירליינס, לאחר שסירבו להניח על רצפת המטוס את תיק הטלית שלהם. כך עולה מתביעה שהגישו בני הזוג לבית המשפט בארצות הברית.

בחודש אוגוסט היו רוברטו ואלנה בירמן בדרכם ממיאמי לביתם שבניו יורק בטיסה מספר 322. באותה עת, לפני שהמטוס המריא, התרחשה "התקרית המשפילה", כפי שמכנים אותה בני הזוג.

צפו: במהלך טיסת ריינאייר: בריטיים שרו שירים אנטישמיים לנוסע חרדי

רוברטו (76), ואלנה (71), העלו איתם למטוס תיק יד, תיק מסמכים קטן ותיק טלית של רוברטו. השניים ישבו במושבי מעבר, זה לצד זה. לפני ההמראה, החלה הדיילת לבדוק את תאי האחסון העליונים, שלפה את תיק הטלית מאחד התאים ושאלה "של מי זה?".

על פי הנטען בכתב התביעה, כאשר רוברטו השיב כי התיק שלו, השליכה הדיילת את תיק הטלית על ברכיו וטענה כי עליו להניח אותו לתחת למושב שלו. רוברטו הסביר לדיילת כי מדובר בפריט דתי, שאסור להניחו על הרצפה. הוא אף הסיר את כובע המצחייה שלו, והראה לה כי הוא חושב כיפה, בעודו מסביר שהוא יהודי דתי. "זה לא משנה", ענתה הדיילת. לדבריו, היא אף צעקה עליו והצביעה עליו.

זוג קשישים יהודים נזרק מהמטוס בגלל תיק טלית. ניו יורק פוסט, צילום מסך
רוברטו ואלנה בירמן. לא הסכימו להניח את תיק הטלית על רצפת המטוס/צילום מסך, ניו יורק פוסט

היגרו מארגנטינה בגלל האנטישמיות

על פי הדיווח בניו יורק פוסט, בני הזוג נשואים מזה 52 שנים ולהם ארבעה ילדים. הם היגרו לארצות הבית מארגנטינה בשנת 1985, שבה נתקלו לא מעט בתקריות אנטישמיות. "לא האמנתי שזה קורה לי בארצות הברית", אמר רוברטו, וציין כי הוא משתמש בטלית מדי יום בעת תפילותיו.

רעייתו אלנה הוסיפה כי ההוראה של הדיילת דומה בעיניה למצב שבו מאמין נוצרי יתבקש לזרוק את הצלב על הרצפה, במקום שבו אנשים צועדים ברגליהם. "אף אחד לא הוציא הגה. אף אחד לא הגן עלינו. זה היה מביך", הוסיפה.

בדיווח בניו יורק פוסט אף רואיינו רבנים שהסבירו כי על פי היהדות, אין להניח דברי קדושה כמו תיק טלית על הרצפה. "זו פעולה שנחשבת מבישה", אמר הרב מיטשל רוקלין. "זה בדיוק כמו לקחת ספר תנ"ך או קוראן ולזרוק אותם על הרצפה".

לדברי בני הזוג, בשלב מסוים הגיע למקום קברניט הטיסה, אך כלל לא פנה אל בני הזוג. בסופו של דבר, איש צוות קרקע הוזעק למטוס והפציר בהם לצאת עמו מהמטוס. ברגע שהיו מחוץ למטוס, מספרים בני הזוג, קרא העובד לעמיתיו בצעקה "סגרו את שערי העלייה למטוס".

עוד בוואלה!

חברת התעופה שתשלם לכם לא לטוס בתקופת הקורונה

לכתבה המלאה
אמריקן איירליינס. Shutterstock, ShutterStock
חוסר רגישות. אמריקן איירליינס/ShutterStock, Shutterstock

התרופות נשארו במטוס

אלנה נזכרת כי ברגע זה, חלפה מחשבה בראשה: "מה, אנחנו פושעים?" היא הוסיפה כי "בעלי היה הרוס". רוברטו אומר כי "זה יצא מפרופורציה. והדיילת כל כך עיצבנה אותי. רעדתי ממש". השניים נותרו מחוץ לטיסה, ללא התרופות של רוברטו לסוכרת, שאוחסנו בכבודה שהיתה בבטן המטוס. הם גם לא קיבלו כל סיוע מחברת התעופה באשר לאוכל או מקום לינה לאותו לילה שבו נותרו במיאמי. לכן, הם נאלצו לעלות על מונית לנסוע לביתו של חבר. וכל זאת, בעת שהחלה סופת הוריקן מקומית.

כעת תובעים כאמור בני הזוג את חברת התעופה. "הלקוחות שלי הורדו מהטיסה בשל דעות קדומות וחוסר רגישות מוחלט מצד עובדי אמריקן איירליינס, מסיבות שכלל אינן קשורות לביטחון", אמר עורך דינם בראד גרסטמן והוסיף כי "ההתנהגות של הדיילת והקברניט הייתה פוגענית ולא הגיונית".

מטעם חברת התעופה נמסר כי היא בוחנת את התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully