וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם יטיילו בפסח הזה: הנה כמה מסלולים שלא תמצאו בהם אנשים

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 14:59

יש מי שלא יטייל בפסח הזה ברחבי הארץ? נכון, הכל כבר מוכר וידוע, אבל מסתבר שאפשר למצוא כמה מסלולי טיול מנצחים, שעדיין לא התגלו על ידי כולם. בואו לטבול, לטייל ולמצוא פריחות מתחת לרדאר של ההמונים

נחל רחף תחתון/צילום: ג'אמיל אלאטרש, רשות הטבע והגנים

במיוחד באביב הזה, נדמה שכל עם ישראל יפקוד את אותם מסלולי טיול מוכרים לעייפה. השילוב של יציאה מסגרים ארוכים יחד עם העובדה שפסח הוא חג הטיולים האולטימטיבי, משמעו פקקים. גם בכביש - וגם בלב הטבע.

מחפשים מה לעשות בפסח? היכנסו לעמוד הטיולים המיוחד שלנו לחג

לכן, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא ללכת על "תוכנית ב'". כולם מטיילים בנחל הפופולרי ההוא? אתם תצעדו בנחל השכן, הפחות מוכר ונטול הרייטינג. ותתפלאו, דווקא המסלולים עם הרייטינג הנמוך, יתאמצו יותר כדי לשמח אתכם. בדוק.

אז הנה כמה מסלולי טיול ברחבי הארץ שפחות מוכרים, או שיש להם פחות "יח"צ", ועם זאת הם נפלאים ולא מספיק מטויילים.

שביל סובב הדסה

מה כולם עושים: מטיילים בשביל המעיינות בהרי ירושלים
מה אתם עושים: מטיילים בשביל סובב הדסה

שביל המעיינות שביעד עמינדב הוא מרחב יפהפה, המושך אליו המוני מטיילים. אבל כאשר כולם גודשים אותו, ישנה אלטרנטיבה מעניינת במרחק צעקה ממנו: שביל סובב הדסה. נכון, המסלול אינו קצר (כ-6 ק"מ) אבל הוא מפתיע, מיוחד ושווה כל רגע. וכן, גם בו יש מעיין או שניים.

השביל המעגלי מקיף את היערות שביב בית החולים הדסה עין כרם, ומתבסס על שבילים קיימים. באופן רשמי, הוא מתחיל בכניסה לבית החולים, אבל אנחנו ממליצים להתחיל אותו דווקא במעין עין שריג הסמוך. זו תהיה נקודת ההתחלה והסיום. מכאן תגלו כמה "ממתקים" כגון עין שריג עצמו, מעיין קטן וחמוד ועין חנדק, הנוסע מתוך מחילות חצובות. אל תוותרו על ביקור בשומרה (מבנה אבן קדום ששימש עמדת שמירה של חקלאי העבר) ועל התענגות על תצפיות הנוף היפות לעבר עין כרם והסביבה.

לדעת עוד: חניון עין שריג בווייז. זו נקודת ההתחלה והסיום. מכאן יורדים מערבה בשביל השחור, חוברים לשביל הירוק וממנו לשביל כחול. יש כאן המון שבילים, לכן, כדי לא להתברבר, חובה להצטייד במפה וב"סיפור דרך" מפורט.

עוד בוואלה!

בלי עם ישראל ופקקים: קמפינג ומסלולי טיול פחות מוכרים

לכתבה המלאה
שביל סובב הדסה. איל שפירא, מערכת וואלה!
מפתיע, מיוחד ושווה כל רגע. שביל סובב הדסה/מערכת וואלה!, איל שפירא

נחל בצת

מה כולם עושים: מטיילים בנחל כזיב
מה אתם עושים: מטיילים בנחל בצת

כן, כן, אנחנו יודעים נחל כזיב לוקח בהליכה את כל נחלי האזור, אבל מצד שני - אתם באמת רוצים לטיל בו בחול המועד? הרי מדובר באחד ממסלולי הטיול הפופולריים בישראל.

אז נחל בצת. גם הוא יפה, גם הוא מספק הליכה בחורש מוצל ונעים, וגם הוא מספק מים לטבילה. המסלול המלא הוא קווי וארוך, ודורש רכב הקפצה. הצעה שלנו: מסלול הלוך ושוב של כארבעה קילומטרים בלבד (שניים לכל כיוון). כאן תצעדו בלב חורש יפה, תפגשו שרידי טחנת קמח וגם תגיעו אל המים. עבור האופציה הקצרה הזו, היעד שלכם יהיה עין כרכרה. משם חוזרים באותה הדרך.

לדעת עוד: המסלול קל ומתאים לילדים קטנים. שימו בווייז "קיבוץ איילון" וממנו סעו לפי השילוט לחניון נחל בצת. מיצאו את הסימון השחור וצעדו עמו. בהמשך מופיע סימון כחול שיביא אתכם אל המים הזורמים. בקטנה. מעוניינים בכל זאת במסלול הקווי הארוך? אורכו כ-5.5 ק"מ, והוא כולל את נחל שרך. תחילתו בחניון שרך (כביש 899) וסיומו בחניון נחל בצת.

נחל בצת. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
המסלול מספק הליכה בחורש מוצל ונעים. מטיילים בנחל בצת/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

נחל רחף

מה כולם עושים: טובלים בעין בוקק
מה אתם עושים: מטיילים בנחל רחף

נכון, עין בוקק הוא נווה מדבר מקסים וקל לטיול, אבל כדי לברוח מההמון, אנחנו מציעים לכם אלטרנטיבה סמוכה, אך שונה באופן קיצוני. זה אומר טיול קצת קשה, שמתאים לילדים גדולים יחסית (8 ומעלה), אבל הרווח יגיע "השילוש הקדוש של נחל רחף": הליכה בנוף קניוני, טבילה בגב מים וגם בדידות מזהרת (יחסית).

תחילת המסלול בשביל בסימון ירוק, ובעלייה מפרכת, אך לא ארוכה מדי. בהמשך צועדים בשבילים צרים מעל הקניון העמוק, אז קחו את הזמן ותהיו זהירים. בסוף מפל סלע גבוה יעצור אתכם, ולמרגלותיו - גב מים עמוק ויפה. זהו, הסתדרתם.

ומילה לגבי הטבילה: קו בחשבון שלא מדובר באתר רחצה מוסדר, ואם החלטתם לטבול, חובה לדעת לשחות ובכל מקרה להשאיר מישהו מחוץ למים (היציאה מהגבים, על גבי המסלע החלקלק, עשויה להיות מאתגרת). עוד כדאי לדעת כי הגבים מלאים במים עומדים. אז תשכחו מלוק צלול. מצד שני - יש משהו יותר מדליק מלטבול בגב ציורי מול נופי מדבר בראשיתיים?

לדעת עוד: בין סימני הקילומטר 225-224 בכביש 90 פונים מערבה לפי השילוט לחניון נחל רחף. אורך המסלול כשלושה קילומטרים. חובה להצטייד במפה ובסיפור הדרך, מאחר שישנם לא מעט שבילי טיול מקבילים וסמוכים. הטיול אינו מתאים לילדים מתחת לגיל שמונה והוא דורש זהירות רבה בעת ההליכה על המצוק.

נחל רחף תחתון. איל שפירא, מערכת וואלה!
טיול קצת קשה, שמתאים לילדים גדולים יחסית. נחל רחף/מערכת וואלה!, איל שפירא

עין חניה

מה כולם עושים: טובלים בעין לבן
מה אתם עושים: טובלים בעין חניה

אחד המעיינות הפופולריים והעמוסים ביותר באזור ירושלים הוא עין לבן. ובצדק - הוא רחב ידיים, יש לצדו המון פינות פיקניק וגם תצפיות נוף. בקיצור, אם אתם לא מגיעים לכאן בשש בבוקר, תשכחו מטבילה נעימה. האלטרנטיבה מגיעה באופן מפתיע: עין חניה הסמוך, על תוואי נחל רפאים.

הרבה דובר במעיין הזה, שמצוי בתהליכי פיתוח ושיפוץ ממושכים. רגע לפני חג הפסח, נפתח המעיין למבקרים, והוא כולל לא רק מים זורמים ובריכות רדודות, אלא גם מכלול ארכיאולוגי מרשים שבלבו מערכת מים קדומה. למעשה, האתר היה מיושב כבר בימי בית ראשון. בחפירות שנערכו כאן התגלו אפילו מזרקות מים התקופה הביזנטית. בקיצור, זכיתם בטבילה פלוס היסטוריה. והכל עטוף בטרסות חקלאיות משוחזרות ובטבע שוקק חיים.

לדעת עוד: "עין חניה" בווייז. מחיר כניסה: מבוגר 14 שקלים, ילד 7 שקלים, אזרח ותיק 7 שקלים. פתוח מדי יום בשעות 16:00-8:00 (שישי וערבי חג עד 15:00).

מבקרים בתצפית על בריכות החורף בגן הלאומי בעין חניה  23 במרץ 2021. שלומית שביט, אתר רשמי
רגע לפני פסח, נפתח למבקרים. עין חניה/אתר רשמי, שלומית שביט

נחל בוסתן בכרמל

מה כולם עושים: מטיילים בנחל אלון בכרמל
מה אתם עושים: מטיילים בנחל בוסתן בכרמל

חשבתם שאתם מכירים כל פינה בכרמל? כבר טיילתם בחורשת הארבעים, בנחל כלח ובמערת אצבע? רבצתם שעות בפיקניק ברחבי שוויצריה הקטנה? זה הזמן להכיר מסלול "כרמלי" פחות מוכר.

נחל בוסתן מציע מסלול מעגלי מפתיע, אם כי לא ממש קצר: עניין של שבעה ק"מ. אם זה ארוך מדי עבורכם, כדאי לדעת שיש גם אופציה לטיול של 3.5 ק"מ, אך הוא קווי ודורש שני כלי רכב. כך או אחרת, צפו לפגוש כאן מפלוני סלע שדורשים טיפוס חוויתי והליכה בחורש יפהפה. מה צריך יותר מזה? אה כן, גם מינימום מטיילים.

לדעת עוד: כאמור, יש מספר דרכים לטייל בנחל, לכן יש להצטייד במפה ובסיפור דרך. הבוחרים במסלול המעגלי, יתחילו ויסיימו את הטיול בחניון המבקרים שמצוי מחוץ לשערי כפר האמנים עין הוד.

נחל בוסתן בכרמל. סאפי מקלדה, תמונות גולשים
מסלול מעגלי מפתיע, אם כי לא ממש קצר. נחל בוסתן בכרמל/תמונות גולשים, סאפי מקלדה

אירוסים בגבעת המורה

מה כולם עושים: מחפשים אירוסים בגלבוע
מה אתם עושים: מחפשים אירוסים בגבעת המורה

קילומטר וחצי? שלושה קילומטר? שמונה קילומטר? רק תבחרו. גבעת המורה מציעה מגוון אפשרויות טיול. מצד אחד זה מעולה, מצד שני - זה מצריך מכם לתכנן היטב את הטיול ולהצטייד במפה. אנחנו מציעים להתפשר על טיול משפחתי באורך של 3.5 ק"מ. תחילתו מהפסגה המזרחית של גבעת המורה, לא הרחק מאתר האנטנות (לא תוכלו לפספס). המסלול מתחיל ומסתיים במפגש שבילים בסימון אדום וכחול. מעבר לתצפיות נהדרות שמספקת גבעת המורה, יש בה פריחה נהדרת של פרחים ממינים שונים, כאשר המלך הבלתי מעורער כאן הוא האירוס הנצרתי, שמככב בצבעי לבן-קרם ומנוקד בשחור.

זכרו כי אנו מצויים לקראת סוף עונת הפריחה, כך שיש סיכוי שתפגשו מעט אירוסים. בכל מקרה, מומלץ להיעזר באפליקציות טיולים כגון "עמוד ענן", בהן מצוינות נקודות הפריחה.

לדעת עוד: "שמורת גבעת המורה" בווייז, ומשם לפי המסלול שבחרתם מראש.

איריס נצרתי בגבעת המורה. רונן דורון, תמונות גולשים
איריס נצרתי פורח במורדות הדרומיים של גבעת המורה/תמונות גולשים, רונן דורון

טיול פריחה בגבעות נס ציונה

מה כולם עושים: טיול פריחה בגבעת האירוסים בנתניה
מה אתם עושים: טיול פריחה בגבעות נס ציונה

ובכן, זה לא שתהיו כאן לבד, אבל בכל זאת - נדמה שאתר טבע יפה זה נשאר פחות או יותר מתחת לרדאר של מטיילים שאינם מתגוררים בסמוך לו. ובכלל, נדמה שהשם "גבעות נס ציונה" לא ממש מצית את הדמיון. מסלול הטיול כאן יכול להימשך מקילומטר וקצת ועד 6-5 ק"מ. הכל תלוי בכם. אי אפשר להתברבר פה, על רכס הכורכר הגבוה שבו גבעות ציוריות, נקודות תצפית גבוהות, פינות סודיות וכעת, באביב, גם שפע של פריחה. וכך, בין עצירות פיקניק למפגש עם צבים בצדי השבילים, תגלו פריחה אביבית נהדרת של חרציות, פרגים, עדעדים כחולים ואולי גם אירוס הארגמן, אם נותרו.

לדעת עוד: שימו בווייז כיכר שומר הגבעות בנס ציונה (הגעה מרחוב השריון), ומכאן צעדו מערבה על שבילי הטיול הרבים הפזורים כאן. המסלולים קלים ומתאימים לכל גיל (אך לא לעגלות ילדים)

גבעות נס ציונה. איל שפירא, מערכת וואלה!
תגלו פריחה אביבית נהדרת. גבעות נס ציונה/מערכת וואלה!, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully