וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המים עלינו: חמש הצעות לטיולים שידרשו מכם בגד ים

10.7.2020 / 7:49

אמרתם קיץ ישראלי - אמרתם טיולי מים. קבלו חמש הצעות לטיולים צוננים שידרשו מכם "לעלות" על בגד ים: מהלגונות העמוקות של הזאכי ועד המפלונים הציוריים של נחל בוקק

טיול בנחל הזאכי/צילום: איל שפירא, עריכה: נטלי זברו

איך אתם אוהבים את הטבילות שלכם? האם אתם בעניין של להגיע עם המכונית עד למעיין ולטבול בקטנה, או שאתם בקטע מחייב יותר, שבו צועדים בשטח - לפעמים בתוך המים ולפעמים לצד המים - עד שמגיעים אל הטבילה האולטימטיבית?

תטבלו פנימה:
המדריך המלא למעיינות בארץ של וואלה! תיירות
קיץ ישראלי: הטיולים, החופשות והמקומות הכי יפים בישראל

אם אתם מהזן השני, קבלו חמש הצעות מנצחות לטיולי מים קיציים - וגם חינמיים. רק זכרו לקחת הרבה מים, כי גם בטיול מים, אפשר להתייבש. בלי צחוק.

הזאכי: הג'ונגל של הכנרת

מכל עבר נוחתים עלינו סרטונים ותמונות המדגימים לנו כיצד הפך בחורף האחרון אזור צפון-מזרח הכנרת לג'ונגל פראי ורטוב. אם אתם לא מסתפקים בצילומים אלא רוצים ממש לחוות את עולם המים המטריף הזה - הזאכי יהיה המקום שלכם.

אבל לפני שיוצאים לדרך, כמה הכנות: לומדים לשחות (כן, יש קטעים במסלול שמחייבים שחייה), מניילנים דברים שיכולים להירטב ונועלים נעליים להליכה במים (ולא סנדלים, מאחר שמדובר במסלול זרוע אבנים בלתי נראות).

הזאכי הוא האח הפראי יותר והעמוק יותר של המג'רסה הסמוכה. והוא גם חינמי יותר. מדובר בשפך אדיר הממדים של נחל משושים, והוא שוכן בבקעת בית ציידה (בטייחה) שבצפון-מזרח הכנרת. כל העושר הזה יוצר המון לגונות ציוריות שבהן צמחיית נחלים סבוכה וחיי בר עשירים. ההליכה נערכת כאמור במים, כאשר מדי פעם חוצים בריכות עמוקות. מה שאומר שזהו מסלול שהילדים שלכם לעולם לא ישכחו. בדוק.

להגיע: בכביש 92 שבמזרח הכנרת פונים מערבה בצומת מעלה גמלא. הכביש מוביל לחניון המג'רסה, אך אתם ממשיכים בדרך עפר צפונה, לפי השילוט לזאכי (סימון שבילים כחול). חוצים כמה מעברי בקר ומחנים בהתאם לשילוט. אורך המסלול כשלושה ק"מ. רמת קושי בינונית.

נחל הזאכי. איל שפירא, איל שפירא
נחל הזאכי/איל שפירא, איל שפירא

נחל גילבון: הגולן הקלאסי

אחד המסלולים היותר פופולריים במערב הגולן חולף לצד (ובתוך) נחל גילבון (מכונה גם נחל ג'ילבון), שמצוקים רמים עוטפים אותו ותחושה של מסע אתגרי ניכרת מכל עבר (למרות שהמסלול עצמו אינו קשה). כמובן, אחד משיאי הטיול הוא טבילה נהדרת בבריכת מפל גילבון, הנופל מגובה של כ-40 מטרים ישר על הראש שלכם.

תחילת הטיול בחורשת אקליפטוס שממנה יורדים לתוואי הנחל בשביל בסימון אדום. חולפים לצד מפל דבורה, משכשכים פה ושם בנקודות טבילה על הדרך, מגיעים לתצפית עצרת נשימה על מפל גילבון, וממנה יורדים אל מרגלות המפל עצמו - ואל טבילה מרעננת. את הדרך חזרה לרכב מבצעים בשביל עפר מעל הנחל (סימון כחול).

להגיע: כקילומטר וחצי צפונית-מזרחית לצומת נשוט שבכביש 91 מחפשים שלט הכוונה לנחל. מכאן יורדים לדרך עפר מסומנת באדום, ולאחר כ-1.5 ק"מ ישנו מפגש שבילים. פונים ימינה, ואחרי כמה מאות מטרים מחנים לצד שרידי מבנים. חלק ניכר מהמסלול חשוף לשמש. אורך המסלול כ-3.5 ק"מ (רמת קושי בינונית). ניתן גם להגיע לקטע המפל עצמו, ללא המסלול המלא ("מפל גילבון" בווייז). אופציה זו דורשת הליכה קצרה יותר.

הג'ילבון ג'ילבון. איל שפירא, איל שפירא
נחל גילבון/איל שפירא, איל שפירא

נחל כזיב: מלך הגליל המערבי

מגנט המטיילים העוצמתי ביותר בגליל המערבי מגיע בדמות נחל כזיב. יש אופציות רבות לטייל בנחל ארוך זה, הזורם כל השנה. פה ושם, הוא אף יוצר בעבור המטיילים בריכות טבילה קרירות בצל החורש. לכן, מומלץ לקחת את הזמן ולא למהר להגיע אל היעד. כל נקודת טבילה שנראית לכם כמו גן עדן קטן - תעשה את העבודה היטב. יתרון נוסף הוא האפשרות לצעוד פה ושם ממש בתוך המים. לכן, הצטיידו בסנדלים או בנעליים להליכה במים.

ואם יש רק יתרונות, היכן החסרונות? החיסרון היחיד הוא בעובדה שההגעה אל הנחל דורשת לא מעט הליכה, בירידה תלולה ועלייה תלולה (יחסית). לכן, מומלץ להגיע עם ילדים מגיל 5 ומעלה שאוהבים ללכת. ההמלצה שלנו: המסלול שמתחיל ומסתיים בחניון מצפה הילה, ומגיע לעין טמיר (הלוך ושוב).

להגיע: מכביש 89 נוסעים למצפה הילה ומנחים בחניון שליד היישוב. מכאן יורדים לעין טמיר בשביל מסומן היטב. אורך המסלול: כחמישה ק"מ. רמת קושי בינונית.

נחל כזיב. צילום: איל שפירא,
נחל כזיב/צילום: איל שפירא

נחל קיני: טיול מים בקטנה

אם אתם לא מעוניינים להתחייב לטיול מים ארוך או לטבילות במים עמוקים מדי, נחל קיני יהיה היעד שלכם. יתרון נוסף: הוא קרוב יחסית למרכז הארץ. בקיצור, מסלול קלאסי למשפחות עם פעוטות וילדים קטנים.
יש פה גם שפע של צל שיאפשר לכם לערוך פיקניק ממושך ליד המים, רק קחו בחשבון שבסופי שבוע, בהחלט לא תהיו כאן לבדכם.

נחל קיני הרדוד נותן שואו חמוד ליד צומת מגידו, וזהו גם הקטע הקצר שבו תטיילו. פשוט היצמדו לשביל בסימון אדום, שיפגיש אתכם לא רק עם גדות הנחל הסבוכים, אלא גם עם שרידים מן העבר, כגון טחנת קמח עתיקה, גשר נושן ושאר הפתעות. תחילת הטיול המעגלי בכיוון צפון-מערב, והמשכו עם השביל.

להגיע: מכביש 66 מגיעים לצומת מגידו, פונים בו צפונה וכחצי ק"מ מאוחר יותר פונים מערבה לדרך עפר בסימון אדום. לאחר כ-650 מטרים מחנים בצל העצים, לצד שרידי מחנה תצבאי בריטי. אורך המסלול: כשני ק"מ. ניתן לקצר לפי החשק, או סתם למצוא פינות כיפיות ולהשתקע בהן.

נחל הקיני. איל שפירא, איל שפירא
נחל הקיני/איל שפירא, איל שפירא

עין בוקק: נווה מדבר לקטנטנים

אין הרבה מסלולי מים מדבריים באמצע הקיץ, ואלו שקיימים, הם בחלקם מאתגרים (נחל פרת) או בתשלום (נחל דוד ונחל ערוגות). וזו הסיבה שנחל בוקק הוא אחד ממסלולי המים היותר פופולריים בדרום - הוא קליל והוא חינמי. וזו גם הסיבה שמומלץ להגיע לכאן ביום חול.

כדי להתמסר לקלילות הרטובה הזו, פשוט צעדו בעקבות השביל המסומן והמשולט היטב, והגיעו אל נווה מדבר חמוד שבו מפלים ובריכות טבילה רדודות שמתאימות גם לקטנים.

להגיע: מחנים במתחם המלונות של עין בוקק, מספר ק"מ צפונית מצומת זוהר (על כביש 90). אם יש מקום, אפשר גם לחנות בצד המערבי של הכביש, שממנו מתחיל המסלול, המסומן בסימון שחור. אורך המסלול: כשני ק"מ. רמת קושי קלה.


* עבור המסלולים המתוארים בכתבה, יש להצטייד במפות רלוונטיות וב"סיפור דרך" מפורט. אתרי מים אלו אינם אתרי רחצה מוכרזים והטבילה בהם על אחריות המטיילים

עין בוקק. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
עין בוקק/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully