וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי עם ישראל ופקקים: קמפינג ומסלולי טיול פחות מוכרים

30.9.2015 / 7:01

בסוכות יוצא עמישראל לטייל בהמוניו, וזה טוב, אבל מה עם קצת שקט בטבע? אז קבלו 7 רעיונות לחבילת "לישון-להתעורר-לטייל", המשלבת קמפינג חוויתי עם מסלול טיול שווה אבל פחות מוכר. בלי פקקים, בלי לחץ ובלי המוני בית ישראל

צלמים זמניים מורשים

מסתבר שגם בסוכות, חג הטיולים, יש מסלולים פחות עמוסים. יש אפילו סיכוי שתמצאו את עצמכם לבד, והטבע יהיה רק שלכם. רוצים גם לבטל את הפקקים? לכו על קמפינג קרוב למסלול ואתם מסודרים.


מחפשים מה לעשות בחג? היכנסו ליומן האירועים השלם של וואלה!


קבלו את אופציה א': אתם קמים מוקדם בבוקר, מכינים במהירות סנדוויצ'ים לדרך, הילדים צועקים, השירותים תפוסים, הכלב נובח ורק אחרי שאתם יוצאים לדרך אתם מגלים שאתם בעצם עומדים בפקק. טיול נעים.

קבלו את אופציה ב': אתם מתעוררים בעצלתיים, פותחים את הריצ'רץ' של האוהל, שוטפים את הפנים במים ואת העיניים בטבע, עושים קפה ויוצאים לטיול סמוך.

אם אופציה ב' נשמעת לכם מפתה יותר, הנה 7 רעיונות לחבילת "לישון-להתעורר-לטייל", המשלבת קמפינג חוויתי עם מסלול טיול שווה אבל פחות מוכר. בלי פקקים, בלי לחץ ובלי המוני בית ישראל.

1. קמפינג בנחל עמוד + טיול בנחל מירון

לישון: השיטה הכי טובה לנצח את השיטה היא ללון בקמפינג לצד אחד מסלולי הטיול הפופולריים ביותר בגליל (נחל עמוד), אבל בבוקר, כאשר כולם נוהרים לנחל, אתם קופצים לנחל מירון הסמוך. נכון, אין בו מים, אבל גם אין בו כמעט מטיילים. והנופים? מדהימים.

חניון נחל עמוד מצוי בלב הטבע, ונחשב ספרטני יחסית. יש בו ברזיות, תאורה, מטבח שדה, שירותים ואפילו מזנון. רוצים להתקלח? עשו זאת בבית, אחרי הטיול. החניון פתוח למשפחות מפסח עד סוכות (כולל). הגעה מכביש 866.

בתשלום ובתיאום מראש: 04-6999984, www.parks.org.il.

לטייל: הטיול היפה הזה נמשך כ-3 שעות (4 ק"מ) ורמתו קלה פלוס. יש בו מדרגות סלע יפהפיות שדורשות קצת מאמץ, פסגות שמהן נשקפים נופים ירוקים וגם כמה הפתעות מהעבר.
נקודת ההתחלה והסיום בחניון שמורת מירון, בצד המערבי של כביש 866, בין צומת חנניה לצומת מירון. מחנים, הולכים מערבה, ולצד עץ תות מרשים מתגלה סימון כחול. צועדים איתו, מתעקלים לצד אפיק נחל מירון ופונים שמאלה - עדיין עם הכחול.

כאן, בחורש צפוף ממתינות מדרגות סלע כיפיות שייקחו אתכם באיטיות לפסגה שממנה רואים את צפת ואת מרחבי הגליל העליון. פוגשים בעין זבד, ממשיכים מזרחה וחוברים לשביל ישראל (כתום-כחול-לבן) עד לסלע הקרוי "כיסא אליהו", לחורבת שמע - מבנה קבורה גדול ומרשים ולשרידי בית כנסת עתיק. השביל המעגלי יחזיר אתכם אל הרכב.

נחל מירון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מקום מבודד יחסית אבל עם נוף מדהים. נחל מירון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

2. קמפינג בקיבוץ אליפז + טיול בקניון האדום

לישון: לצד כביש הערבה, כ-20 דקות נסיעה מאילת, שוכן קיבוץ אליפז הקטן, שמציע שלווה מדברית אמיתית. אתר הקמפינג שבו כולל שני אוהלים גדולים לקבוצות ומתחם המיועד לאוהלים פרטיים. במקום שירותים ומקלחות, ברזי מים, מקרר, מתחם הבערת אש ומזרנים. בתיאום מראש, ניתן להזמין ארוחת בוקר לאוהל. כדאי לדעת: בסוכות ייערכו פה פעילויות למשפחות, כולל סיורים באזור, פינות יצירה, מעגל מתופפים ועוד.

בתשלום ובתיאום מראש: 08-6356230, www.elifaz.co.il.

לטייל: הקניון האדום (גיא שני) סמוך לאילת הוא טיול ששמו מעיד על מה שמצפה לכם: קניון בגוון אדום. או לפחות אדמדם. אורך המסלול כ-2 ק"מ, רמת הקושי בינונית ומומלץ להגיע מוקדם בבוקר או אחה"צ. נוסעים מאילת בכביש 12 לכיוון צפון-מערב, וכ-8 ק"מ אחרי מעבר הגבול "נטפים" פונים בהתאם לשילוט. מחנים בחניון לילה וצועדים מזרחה על השביל הירוק, שתחילתו משמימה אך המשכו מבטיח. נעזרים ביתדות ויורדים לקניון. המסלול המעגלי יחזיר אתכם לרכב בשביל רחב ונוח, שסימנו שחור. מסיבות ביטחוניות, אין לרדת מכביש 12 ואין לשהות בו בשעות החשיכה.

3. קמפינג במושב שעל + טיול ביער אודם

לישון: חולמים לישון כמו גיבוריו של קרל מאי? החאן "אינדיאני ג'ונס" במושב שעל שבגולן כולל שמונה אוהלי "טיפי" אינדיאניים בגדלים שונים, המתאימים למשפחה אחת או לכמה משפחות. לצד האוהלים המפנקים יש מטבח קטן, חצרות, חורשה נאה עם ערסלים וגם שירותים ומקלחות ליד כל אוהל.

בתשלום ובתיאום מראש: 050-2322334, www.indianijones.co.il.

לטייל: אם אתם בגולן, הרי לא תוותרו על טיולים בשמורות הטבע הפופולריות כגון יהודיה וגמלא, אבל אם אתם מעוניינים גם בטיול שקט יחסית, שעושה טוב בעיניים ובלבד, לכו על הג'ובה הגדולה ביער אודם. טיול קל וקצר (כ-2 ק"מ) שכל-כולו זולות בטבע לצד מכתש ענקי ומרשים.

נוסעים בכביש 98 וממנו לכביש 978 .כ-250 מטרים מצפון למושב אודם ישנו שלט המפנה לטיול. מחנים, חוצים את הכביש, חוברים לסימון השחור ומתמסרים לממלכת האלונים: אלון מצוי, אלון התולע ושאר חברים. אחרי כחצי קילומטר מגיעים אל מכתש עמוק ומיוער העונה לשם "הג'ובה הגדולה" – תוצר של פעילות געשית קדומה. קוטרו כ-250 מטרים ועומקו כ-50 מטרים. חוזרים באותה הדרך לרכב. אפשר לשלב מסלול נוסף בהר אודם הסמוך.

יער אודם. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
טיול קל וקצר שכולו זולות בטבע לצד מכתש ענקי ומרשים. יער אודם/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

4. קמפינג בשדמות דבורה + טיול לעין שרונה

לישון: מתחם "דרך העץ" כולל לא רק קמפינג אלא גם מרחב הרפתקאות לכל המשפחה, מבוך עצים, סדנאות בנייה בעץ, מיני גולף ועוד. באתר הקמפינג מקלחות ושירותים, תאורה מרכזית, שולחנות פיקניק, פינות הבערת אש, נקודות חשמל, כיורי שטיפת כלים ועוד. ניתן לשכור במקום מקרר וכן אוהלים בגדלים שונים. כדאי לדעת: בחול המועד סוכות ייערך כאן "פסטיבל העץ", הכולל גילוף, בנייה ויצירה בעץ, לצד דוכני אמנות ומשחקים.

בתשלום ובתיאום מראש: 04-6620606, www.derechaetz.org.il.

לטייל: טיול אל בקעת יבניאל טומן בחובו מפגש עם מעיין קטן וחמוד - עין שרונה. זהו מסלול קצר יחסית (כ-3 ק"מ) וקל. בצומת כפר תבור שבכביש 65 פונים מזרחה, וכמה מאות מטרים אחרי שחולפים על פני שרונה, פונים לפי השילוט לעין שרונה. מחנים ברחבת חנייה וצועדים על השביל השחור, שייקח אתכם במהרה אל המעיין, שממנו נשקף נוף יפה.

בסמוך נמצא בית מעיין שמומלץ להציץ אל קרביו. המעיין עצמו מוצל, ואם לא בא לכם לעזוב אותו ולהמשיך במסלול - אתם בחברה טובה. ואם אתם כן ממשיכים, השביל השחור יחזיר אתכם לנקודת ההתחלה, תוך שהוא חולף בלב הנופים הירוקים. שימו לב שסוף המסלול כרוך בעלייה לא פשוטה. המסלול אינו מתאים לימים חמים.

עין שרונה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מעיין קטן, חמוד ומוצל. עין שרונה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

5. קמפינג בנס הרים + טיול אל חורבת עיתאב

לישון: מתחם "מרכז שדה ויער נס הרים" מציע לכם להקים אוהלים לצד חורש טבעי, באחת מנקודות היציאה השוות ביותר לטיולים בהרי ירושלים. אם תקומו מוקדם בבוקר, תזכו לצעוד בטבע לפני שההמונים מגיעים. באתר מקלחות ושירותים, ברזי מים, מטבח פתוח ופינות מנגל. בסוכות ייערך כאן הפנינג הכולל סיורים והפעלות לילדים.

בתשלום ובתיאום מראש: 02-5330350.

לעיתים נדרש תיאום מראש של שבועיים, לכן, אם המקום כבר מלא, אפשר ללון בחניון הלילה הבסיסי "בר גיורא", הנמצא בפארק בגין, ליד היישוב בר גיורא. במקום חורשה, ברזיות ושולחנות פיקניק.

לטייל: נקודת המוצא לטיול, שנמשך כ-3 ק"מ, היא חניון נס הרים על כביש 3866. מהחניון חוצים את הכביש (בזהירות!), צועדים צפונה ואחרי כמה מאות מטרים מופיע סימון שבילים אדום. הוא יוריד אתכם אל הוואדי היפה, שכרמים ובוסתנים מעטרים אותו פה ושם. מגיעים לעין עיתאב, מעיין קטן וחמוד שלידו מסתתרת מערת קולומבריום.

הכל כאן נראה כמו ציור מפעם - יופי של מקום לפיקניק ממושך. השביל ממשיך ומטפס לחורבת עיתאב - מבנה צלבני מבוצר שילדים ישמחו לאמץ, המשקיף אל הרי ירושלים, השפלה ומישור החוף. בהמשך, השביל האדום חובר לשביל כחול, שיחזיר אתכם לחניון.

חורבת עיתאב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
יופי של מקום לפיקניק ממושך. עין עיתאב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

6. קמפינג בחאן השיירות + טיול לבורות רמליה ומצפור ליפא גל

לישון: חאן השיירות, סמוך למדרשת שדה בוקר שבהר הנגב, מציע כמה אפשרויות לינה - בהם אוהלים בדואים גדולים לקבוצות ומתחם קמפינג לאוהלים פרטיים. במקום נקודות חשמל, תאורה, פינות הבערת אש ומקלחות ושירותים. תוכלו גם להזמין ממגוון אטרקציות כגון טיולי ג'יפים, טיולי גמלים, אירוח בדואי ועוד.

בתשלום ובתיאום מראש: 08-6535777, www.shayarot.com.

לטייל: המסלולים בעין עבדת ובנחל חווארים הסמוכים פופולריים מאוד, במיוחד בסוכות. הצעה שלנו: מצפור ליפא גל ובורות רמליה. אפשר לשלב אותם יחד במסלול אחד ארוך יחסית, ואפשר גם להגיע לכל אחד בנפרד. מצפור ליפא גל, המשקיף על מרחבי הר הנגב, מציע שיטוט קליל וקצר (כמה מאות מטרים) בין חרותות סלע - ציורים ועיטורים שנחרתו בסלעי האזור לפני כ-1,800 שנים. יופי של טיול במיוחד עבור ילדים סקרנים. הגעה: דרומה מצומת חלוקים על כביש 40 עד לשלט "חוות כרמי עבדת ומצפור ליפא גל". מכאן בדרך עפר נוחה כקילומטר.

המסלול בבורות רמליה נמתח לאורך כ-3 ק"מ (מסלול הלוך ושוב). הוא חשוף לשמש, כך שכדאי להתחיל מוקדם בבוקר או לצאת בשעות בין ערביים (אך לא לטייל בחשיכה). צועדים מערבה על שביל בסימון שחור ומגיעים למרגלות מערות גדולות שמופיעות על המצוק. צועדים בוואדי ומגלים את בורות המים המוסתרים, ששימשו את חקלאי האזור בימי קדם - יופי של מקום להתחבא מהעולם. הגעה: מחנים בתחנת הדלק ליד גן לאומי עבדת (הגעיה מכביש 40). חוצים בזהירות את הכביש מערבה וחוברים לשביל סימון שחור.

מצפור ליפא גל. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
יופי של טיול במיוחד עבור ילדים סקרנים. מצפור ליפא גל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

7. קמפינג חוף פלמחים + טיול מול הים

לישון: גן לאומי חוף פלמחים משתרע על שטח של כ- 221 דונם, שבהם רכס כורכר, שרידי עיר נמל עתיקה וכמובן - חוף ים כמעט בתולי. אל השילוב המנצח הזה מתווסף מתחם קמפינג חמוד, ממש על החוף. יש בו מרכז שירות למטייל, שולחנות פיקניק, מקלחות חוף ושירותים ונקודות הבערת אש. בחוף המוכרז יש אפשרות להשכרת כסאות ומכירת שמשיות. חובבי השקט ישמחו לדעת כי אסור להכניס לכאן גנרטורים, תאורות ומערכות שמע.

בתשלום ובתיאום מראש: טלפון 03-7265633, www.parks.org.il.

לטייל: בחוף הוכשרו שבילי הליכה המאפשרים לערוך טיול קליל של כ-2 ק"מ - הכולל טבע, ארכיאולוגיה ונוף. "שביל האטד" מתחיל בפינה הדרומית-מזרחית של חניון הרכב, עולה על רכס הכורכר ומגיע אל תל יבנה-ים, שרידי עיר נמל שנולדה לפני כ-3,500 שנה. במקום שרידים מרשימים וגם נוף עוצר נשימה של רצועת החוף.

לאחר שיורדים מהתל, פונים צפונה, חוברים ל"שביל המצוק" הנושק לחוף וכולל המון פינות זולה נעימות. ממנו ממשיכים מזרחה ל"שביל הסוללה", וצועדים על ביצורים קדומים. כאן מומלץ לטייל מוקדם בבוקר או לקראת ערב, לא רק בגלל שנעים יותר, אלא בעיקר כדי לפגוש בעלי חיים: מצבאים ותנים ועד זוחלים ממינים שונים.

חוף פלמחים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
גנרטורים, תאורות ומערכות שמע נשארים בחוץ. חוף פלמחים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

* עבור כל המסלולים בכתבה זו יש להצטייד במפות רלוונטיות וב"סיפור דרך" מפורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully