וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטוסקנה ישלמו לכם 30 אלף אירו כדי שתעברו לגור שם

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 11:47

ישראלים רבים נופשים בחבל הארץ הפופולרי באיטליה, אבל עתה אזור טוסקנה ישלם לכם עד 30 אלף אירו אם תעברו לגור באחד מ-119 הכפרים ההרריים שבו, וזאת כדי לחזק את האוכלוסייה המדלדלת. הנה כל הפרטים

פסלי ברונזה בני 2300 שנה התגלו ליד ספא בטוסקנה/צילום: רויטרס

תיירים רבים, ביניהם ישראלים, שמים פעמיהם לחבל הארץ הכפרי והיפה טוסקנה שבאיטליה, אבל עתה הם גם יוכלו לגור שם ולקבל על כך כסף.

בגלל ההסלמה בצפון: קנדה מציעה לישראלים להגר אליה

ידוע שהנדל"ן בחבל הארץ הזה הוא יקר מאוד. עם זאת, אם תפעלו מהר, ההצעה החדשה של האזור יכולה להפוך את חלום הבית הכפרי שלכם באיטליה - למציאות.

עוד "מציאות" באיטליה:
עיירה איטלקית מהממת תשלם לכם 28 אלף אירו אם תבואו לגור בה
איטליה מציעה לכם 15,000 אירו אם תעברו לגור באי סרדיניה
כפר איטלקי יישלם לכם 5,000 אירו כדי שתגורו בו. כך נרשמים
עיירה ליד רומא: בואו לקנות אצלנו בית ב-1 אירו


הרשויות האזוריות של טוסקנה הודיעו כי ישלמו לאנשים עד 30,000 אירו כדי לעבור לאחת מהעיירות ההרריות שבהן מתמעטות האוכלוסיות. זה אינו דבר חדש שברחבי איטליה חווים עיירות וכפרים משבר אוכלוסין, שגורם להדלדלות התושבים וזניחת הבתים.

לא פעם פרסמנו כאן בוואלה, שכפרים ועיירות שונים באיטליה מציעים לתושבי העולם לרכוש בתים בכפרים תמורת 1 אירו בלבד. עתה מגיעה יוזמה דומה אך קצת שונה, שבה תקבלו מענק יפה בשביל לעבור לטוסקנה.

מגזין טוסקנה איטליה דלידה מונטפולצ'אנו. ShutterStock
עד 30 אלף אירו כדי לעבור לאחת מהעיירות ההרריות שבהן מתמעטות האוכלוסיות. טוסקנה/ShutterStock

מה כוללת התכנית ומי זכאי להגיש מועמדות

איך קורה שהעיירות והכפרים ננטשים? ובכן, כאשר תושבים עוברים לערים הגדולות כדי לקבל הזדמנויות עבודה טובות יותר, הקהילות הקטנות נותרות עם בתים נטושים, אוכלוסייה מבוגרת וקפאון כלכלי.

לאחרונה, מועצות מקומיות יצרו פתרונות שונים להגדלת מספר התושבים שלהן, כולל מכירת נכסים במחיר של 1 אירו בלבד. בטוסקנה, הרשויות בחרו לשלם לאנשים כדי שיקבלו תושבות בקהילות מתקשות.

בתוכנית החדשה, הנקראת 'שהות בהרים 2024', המועמדים יקבלו בין 10,000 ל-30,000 אירו לרכישת בית. עם זאת, המעבר חייב להיות לעיירה הררית שיש בה פחות מ-5,000 תושבים, ויש 119 כאלה בטוסקנה. כמו כן, המענק הכספי לא יכול להיות יותר מ-50 אחוז מעלות הרכישה והשיפוץ של הנכס.

הרי טוסקנה הם "טריטוריות של יופי ייחודי עם כפרים שיש לגלות מחדש, אשר, עם זאת, סובלים מפירוק אוכלוסין", אמרה סטפניה סקרדי, סגנית הנשיא האזורית של טוסקנה.

עוד בוואלה

זמן לרילוקיישן? מדינות באירופה שישלמו לכם לעבור לגור בהן

לכתבה המלאה
טוסקנה. ShutterStock
"אתגר והזדמנות בו זמנית, במיוחד עבור צעירים". טוסקנה/ShutterStock

"סיכוי להתחלה בחיים חדשים"

"ההרים בטוסקנה הם אזורים של יופי מיוחד, עם כפרים שיש לגלות מחדש אבל שסובלים מהידלדלות האוכלוסייה", אמרה סטפניה סקארדי סגנית נשיא חבל טוסקנה. "ההחלטה לגור באחת מהעיריות הללו היא אתגר והזדמנות בו זמנית, במיוחד עבור צעירים, וסיכוי להתחלה בחיים חדשים".

מי זכאי למענק?
אז לפני שאתם מתרגלים את האיטלקית שלכם, דעו שיש תנאים מחמירים לאלו שזכאים להגיש בקשה למענק. על המועמדים להיות אזרחים איטלקים או אזרחי מדינה אחרת באיחוד האירופי, או אזרחים שאינם אזרחי האיחוד האירופי המחזיקים בהיתר שהייה הנמשך לא פחות מ-10 שנים.

כמו כן, עליכם להיות רשומים כתושבים בעיירה או עיר איטלקית, אך לא להתגורר בקהילה הררית (כפי שסווג על ידי המכון הלאומי האיטלקי לסטטיסטיקה). ניתן להגיש בקשות באמצעות הטופס המקוון באתר אזור טוסקנה ויש להגישו עד 27 ביולי בשעה 13:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully