וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר איטלקי יישלם לכם 5,000 אירו כדי שתגורו בו. כך נרשמים

גם עוברים לגור באחד הכפרים ביפים באיטליה - וגם מקבלים מענק של 5,000 אירו. הכירו את פטרליה סופרנה, שמציע נוף עוצר נשימה, סמטאות ובתי אבן ימי הביניים וגם כמה פסטיבלים מיוחדים. כדאי למהר, ההרשמה מסתיימת בקרוב

גנג'י סיציליה/Memorie e Tradizioni

על רכס נישא באי סיציליה ניצב אחד הכפרים הנחשבים ליפים באיטליה: פטרליה סופרנה (Petralia Soprana). כידוע, סיציליה - האי הגדול ביותר באיטליה - מציע למבקרים בה שפע של ימים שטופי שמש, חופי ים מקסימים וגם אוכל מצוין. כעת, הכפר הקטן הזה הופך את החלום לגור באי - לעניין ממשי.

פטרליה סופרנה, הממוקם מדרום-מזרח לעיר פלרמו, מציע בימים אלו תמריצים במזומן המיועדים לתושבים חדשים. אתר Euronews מדווח כי מועצת הכפר מקווה כי התוכנית החדשה תסייע בכל מה שקשור בהתמעטות האוכלוסייה המקומית - וגם תפיח חיים בתים רבים שנעזבו. זוהי כמובן אינה הפעם הראשונה שבה מוענקים באיטליה תמריצים בסגנון זה למהגרים, והדבר נפוץ גם במקומות נוספים באירופה.

עיירה איטלקית מהממת תשלם לכם 28 אלף אירו אם תבואו לגור בה
איטליה מציעה לכם 15,000 אירו אם תעברו לגור באי סרדיניה
עיירה ליד רומא: בואו לקנות אצלנו בית ב-1 אירו

הכפר פטרליה סופרנה (Petralia Soprana) סיציליה. ShutterStock
ימים שטופי שמש, חופים מקסימים וגם אוכל מצוין. הכפר פטרליה סופרנה, סיציליה/ShutterStock

50 בתים ריקים שממתינים רק לכם

מי שמעוניינים להתגורר בכפר היפה, צריכים להגיש מועמדות בהקדם - הדד ליין הוא 10 במאי (יום רביעי הקרוב). מי שייבחרו - יזכו לקבל סכום של 5,000 אירו (למשפחה או ליחיד). בתמורה, יש להתחייב להעביר את מגורי הקבע שלכם לכפר. וכמו במקרים דומים, גם כאן יש "אותיות קטנות": כדי להיות זכאים למענק עליכם גם לרכוש נכס בכפר, ובמידת הצורך, גם לשקם אותו. כיום, לאחר עשרות שנים שבהן אוכלוסיית הכפר נוטשת לאטה, נותרו בו 2,992 תושבים, כמו גם יותר מ-50 בתים ריקים.

הכפר עצמו מציע סמטאות צרות המתפתלות בינות לבתי אבן שנבנו עוד בימי הביניים. מהכפר ניתן לצפות אל עבר המרחב הכפרי של האזור, כולל תצפית על הר הגעש הפעיל אטנה. בכפר ניצבת כנסיית אבן מונומנטלית הבנויה על מחשוף סלע והכיכר המרכזית שבו מאכלסת קתדרלה מרשימה מימי הרנסנס. סבורים כי במקור ניצב במקום מסגד, בתקופה שבה נשלט המקום על ידי המוסלמים, במאה העשירית לספירה. מגדל הפעמונים הייחודי עדיין מציג לראווה עיטורים ביזנטיים-ערבים. סגנון אדריכלות מעורב זה אף קיבל לאחרונה מעמד של מורשת עולמית של אונסק"ו בפאלרמו הסמוכה.

יריד אוכל שמוקדש ל...עדשים

וכמובן, החיים בפטרליה סופרנה שלווים להפליא, למעט בתקופה שבה נערכות חגיגות מקומיות (ויש לא מעט כאלו), בהן חגים המוקדשים לקדושים מקומיים ושאר קרנבלים ופסטיבלי אוכל. בהקשר זה מעניין לגלות כי אחד מירידי האוכל המפורסמים של הכפר מוקדש לעדשים, המשמשות להכנת מרק מסורתי עם שומר בר ועולש.

ניתן להגיש את הבקשה ישירות באתר העירייה המקומית, כאשר כבר בשלב זה יהיה עליכם לחצות מכשול מסוים: האתר כולו כתוב באיטלקית, ללא גרסה אנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully