וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההסלמה בצפון: קנדה מציעה לישראלים להגר אליה

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 7:22

לפני כמה חודשים פתחה ממשלת קנדה את שעריה לישראלים עקב המלחמה, שיכלו להגיש ויזת עבודה עד יוני השנה. עתה, בעקבות ההסלמה בצפון, האריכה המדינה את יוזמת ההגירה בעוד שנה. אבל יש תנאי אחד שצריך לעמוד בו

בווידאו: מה חושבים הישראלים על ארצות הברית וקנדה?/עריכה: גלעד מן מנהיים

בחודש פברואר השנה, כמה חודשים לאחר תחילת המלחמה בעזה, הודיעה ממשלת קנדה שהיא מציעה לישראלים ויזת עבודה או לימודים למדינה באופן זמני למשך 3 שנים, כפי שפרסמנו כאן בוואלה, שיוכלו להגיש בקשה עד ה-12 ביוני השנה. עתה, בעקבות ההסלמה בצפון והמשך הלחימה בעזה, האריכה הממשלה את האפשרות לוויזה בשנה, עד לתאריך 31 ביולי 2025.

לפי ההערכות, הגשת הוויזה לישראלים הוארכה בעקבות לחץ פוליטי שהופעל מצד הקהילה היהודית בקנדה, בשילוב ההסלמה בצפון והמשך המלחמה בעזה.

כזכור, מדובר בוויזה הומניטרית שמאפשרת לישראלים לחיות בקנדה, אולם חל עליהם תנאי אחד: בעלי אשרת תייר שנמצאים כרגע בקנדה (בלי קשר לתאריך הגעתם למדינה).

העיר ונקובר, קנדה. ShutterStock
לברוח למשך 3 שנים? זה אפשרי. ונקובר, קנדה/ShutterStock

פונתה מהעוטף וטסה להתחיל בחיים חדשים

מיכל הראל שעברה לקנדה ב-2019, הקימה עם בעלה את האתר ovrimtocanada.com שהינו ללא מטרות רוווח, ולפי ההערכותיה, עברו לקנדה מאז פתיחת המסלול אלפי ישראלים, ובעקבות ההכרזה על הארכתו, מתוכננות מאות משפחות נוספות להגיע לקנדה.

"האתר שהוקם לאחר ה-7 באוקטובר, הוא מיזם התנדבותי שעוזר לישראלים שרוצים לעשות את המעבר לקנדה", אומרת מיכל. "מאז הקמתו הוצף האתר בפניות של ישראלים והם נעזרו באתר בצעדים הראשונים שלהם בקנדה".

לדבריה, חלק מהפונים לאתר הם מפונים מהצפון והדרום, כמו נ' (28), שפונתה מביתה בחבל שלום למלון באילת, ואיבדה חברים קרובים מבארי ומהעוטף. "נ' החליטה שהיא לא מסוגלת יותר להיות בישראל, וכששמעה על המסלול שנפתח בקנדה טסה לשם כדי להתחיל בחיים חדשים", מסבירה מיכל.

לדבריה, נ' מספרת שכשהיתה יוצאת מהבית בחבל שלום לאחר 7 באוקטובר, היתה נוסעת בכביש ורואה את המיגוניות המחוררות מקליעים שהפכו לאתרי הנצחה, והיתה חווה כל יום מחדש את מה שקרה. לכן החליטה לטוס לקנדה, והתחילה בחיים חדשים הרחק מהטראומה שחוותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
באים לגור פה?. ShutterStock
למי שמעוניין להחליף אווירה. טורונטו, קנדה/ShutterStock

"לפי ההערכות כבר הגיעו אלפי ישראלים"

לפי מיכל, אין אפשרות לקבל מספרים מדויקים ממחלקת ההגירה לגבי מספר הישראלים שעברו לקנדה עם תחילת המלחמה, אבל "לפי ההערכות שלנו הגיעו אלפי ישראלים (רק אלינו פנו אלפי אנשים, ובטח חלק הגיעו גם אם לא פנו אלינו)", היא אומרת.

באתר הייעודי תמצאו אינפורמציה על מסלול ההגירה הזמני החדש לישראלים, על החיים בקנדה וגם בלוג שאותו כותבת מיה, שעברה לקנדה לפני כמה שנים. בבלוג היא כותבת על תהליך ההגירה שלה ושל בעלה. עם זאת, קחו בחשבון שתהליך ההגירה עצמו יכול לעלות עד כמה עשרות אלפי דולרים קנדיים.

הנה רשימה של הוצאות שצפויות במהלך התהליך:
ייעוץ וליווי הגירה - בין $3,500 עד $7,000
כרטיסי טיסה - בסביבות $1,000 לאדם
שכר דירה ראשוני (2 עד 6 חודשים מראש) - החל מ-$2,000 לחודש
ריהוט, ביגוד, שונות - כ-$10,000
שכירות רכב - כ-$1,600 לחודש
קניית רכב - החל מ-$20,000
שכר לימוד בינלאומי במכללה - כ-$7,000 לסמסטר
שכר לימוד בינלאומי באוניברסיטה - החל מ-$30,000 לשנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully