וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 אירו לחודש: האי היווני שיישלם לכם לגור בו

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 14:31

חופים בתוליים, נופים פתוחים והיסטוריה מרתקת - האי אנטיקיתרה מוכן לשלם לכם 500 אירו לחודש אם תעברו אליו. רק קחו בחשבון שיש פה רק 20 תושבים וחנות אחת בלבד, שמשמשת גם בית קפה וגם מכולת

פארק מים בפולופונס, יוון/צילום: זיו ריינשטיין

מה שקורה באיטליה ובמקומות נוספים ברחבי אירופה, קורה גם באיי יוון: תשלום עבור מי שיסכימו לעבור לגור במקום. הפעם זה קורה באנטיקיתרה (Antikythera), אי יווני מבודד השייך לאיים היוניים, ונמצא בדרום הים האגאי, בין כרתים לפלופונסוס. ההצעה הנוכחית של הממשל המקומי באי נובעת משיתוף פעולה עם הכנסייה היוונית-אורתודוקסית המקומית. על פיה, כל מי שיעברו להתגורר באי יקבלו קצבה חודשית של 500 אירו, כאשר סכום המענק הכולל יעמוד על 18,000 אירו (לכל התקופה).

עוד מקומות באירופה שישלמו לכם אם תעברו אליהם:
עיירה בספרד מציעה לכם אלפי אירו אם תעברו לגור בה
איטליה מציעה לכם 15,000 אירו אם תעברו לגור באי סרדיניה
עיירה ליד רומא: בואו לקנות אצלנו בית ב-1 אירו

האי אנטיקיתרה ביוון. ShutterStock
נמצא בדרום הים האגאי, בין כרתים לפלופונסוס. האי אנטיקיתרה ביוון/ShutterStock
האי אנטיקיתרה ביוון. ShutterStock
עברו לאנטיקיתרה ותקבלו קצבה חודשית של 500 אירו - מה רע?/ShutterStock

מכונת חישוב אסטרונומית בת 2,000 שנה

האי - ששימש במשך שנים רבות מקום מסתור עבור שודדי ים, ידוע בעיקר בזכות כמה גילויים ארכאולוגיים מרתקים, בהם "הספינה הטרופה מאנטיקיתרה" שעליה התגלו חפצי אמנות קדומים. בין השאר, נמצא עליו ובהם הפסל שכונה "הצעיר מאנתיקרה". זהו פסל עשוי ברונזה של גבר צעיר שמתנשא לגובה של 1.94 מטר. הוא נוצר בערך בשנת 330 לפני הספירה. ממצא נוסף שהתגלה במקום הוא "מנגנון אנטיקיתרה" - מכונת חישוב אנלוגית קדומה, שיוצרה בסביבות שנת 150-100 לפנה"ס בכדי לחשב את המיקומים האסטרונומיים של גרמי השמיים. שני הממצאים הללו שוכנים כיום במוזיאון הארכיאולוגי הלאומי באתונה.

מנגנון אנטיקיתרה שהתגלה באי אנטיקיתרה ביוון. ShutterStock
מכונת חישוב אנלוגית משנת 150-100 לפנה"ס שהתגלתה באי. מנגנון אנטיקיתרה/ShutterStock
האי אנטיקיתרה ביוון. ShutterStock
אנטיקיתרה שימש במשך שנים רבות מקום מסתור עבור שודדי ים/ShutterStock

יש מצרכים? רק אם הים שקט

האי ששטחו 20 קמ"ר אינו מפותח ברובו, ומסיבה זו הוא מתהדר בחופים חוליים מבודדים, מסלולי הליכה ששימשו כשבילים גם בימי קדם, כפר ציורי שבתיו מסוידים בלבן בוהק וקפלות כפריות יפות.
אתר הפנאי Stuff מדווח כי האי מאכלס בסך הכל 20 תושבים (לפני כעשור המספר עמד על כ-70), רובם אנשים מבוגרים. ההצעה הקוסמת נועדה להזרים לאי "דם חדש" ולהפיח בו חיים.

הקיצבה שתוענק לתושבים החדשים תשולם במשך שלוש שנים, מדי חודש בחודשו. אבל יש קאצ': באי יש רק חנות אחת. זהו בית קפה המשמש גם כחנות מכולת (וכמקום מפגש של תושבי האי). אין באי בנקים או כספומטים, והסירה שפוקדת את האי באופן קבוע כדי להעביר אליו מצרכי מזון, גז בישול ומוצרים אחרים, לא יכולה להגיע אליו כאשר הים סוער. ובחורף, הים סוער לעתים קרובות מאוד. ולמרות כל זאת, רבים מתושביו רואים בו גן עדן. "אין מקום אחר בעולם שבו אתה יכול למצוא שקט ושלווה כל כך טוטאליים", אמר בעבר ג'יאני צינאקוס, מפקד חיל האוויר לשעבר של יוון.

האי אנטיקיתרה נמצא כאמור לא הרחק מכרתים - עניין של שעתיים הפלגה במעבורת. ניתן גם להגיע אליו בשייט של כארבע שעות מחבל לקוניה (Laconia) שבדרום יוון.

  • עוד באותו נושא:
  • איים
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully