וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתעורר מול הים: העיר האיטלקית שמציעה בתים ב-1 אירו

3.2.2020 / 11:47

לא מעט עיירות וכפרים בדרום איטליה מציעים בתים במחירים סמליים, אך לראשונה מצטרפת למגמה עיר של ממש, השוכנת על הים ומציעה סמטאות עתיקות וטבע במרחק נגיעה. אז בקיץ הקרוב בטאראנטו?

העיר טאראנטו בדרום איטליה/Puglia Italy, יוטיוב

תמיד חלמתם להתעורר מול נוף הים? ועוד בעיר איטלקית יפהפייה? ובכן, שבועות ספורים לאחר שפרסמנו כי עיירה בסיציליה מציעה לרכוש בתים במחיר סמלי של דולר אחד, מצטרפת למגמה העיר טאראנטו (Taranto). זוהי עיר נמל, השלישית בגודלה במחוז פוליה שבדרום איטליה. שם מציעים בימים אלו בתים במחיר של אירו אחד בלבד, וזאת כחלק מהשאיפה להילחם בנטישת העיר ודלדול האוכלוסין בה.

בעוד שהמגמה של הצעת בתים במחירים סמליים כללה עד כה בעיקר עיירות וכפרים זעירים ומרוחקים יחסית, הרי שבמקרה זה, לראשונה מדובר על עיר של ממש.

גורמים רשמיים בעירייה המקומית מקווים כי היצע הבתים הזולים יגביר את כוח המשיכה של העיר, כמו גם את תדמיתה, הנקשרת לעתים לענפי תעשיית מתכת מזהמת. ומסיבה זו, הרעיון הוא למשוך רוכשים ותושבים חדשים אל אזור העיר העתיקה.

בעבר הלא רחוק, התגוררו בתחומי העיר העתיקה כ-40,000 תושבים, אך כיום המספר הדרדר בתלילות ועומד על פחות מ-3,000 בני אדם בלבד. אחת הסיבות לירידה המהירה היא "הזדקנותם" של הרחובות והתשתיות שבהם, עד כדי יצירת מפגעים שטמונה בהם סכנה.

העיר טאראנטו בדרום איטליה. Shutterstock, ShutterStock
השאיפה למשוך לעיר כ-25,000 תושבים חדשים. העיר טאראנטו בדרום איטליה/ShutterStock, Shutterstock
העיר טאראנטו בדרום איטליה. Shutterstock, ShutterStock
"הזדקנותם" של הרחובות והתשתיות גרמה לנטישת התושבים. העיר העתיקה של טאראנטו/ShutterStock, Shutterstock
העיר טאראנטו בדרום איטליה. Shutterstock, ShutterStock
טאראנטו היא עיר הנמל השלישית בגודלה במחוז פוליה. אחד החופים בעיר/ShutterStock, Shutterstock

לגונה במרחק הושטת יד

מצד שני, אין ספק כי רבים יתאהבו במרחב היסטורי יפה זה: העיר העתיקה ממוקמת על רצועת קרקע בין הים לבין לגונה, מה שטומן בחובו נופים עוצרי נשימה. ומעבר לחופים חוליים, נמצאת באזור שמורת טבע שבה מתגוררות להקות של פלמינגואים. במרחק קצר מהעיר, פזורות טירות וקתדרלות היסטוריות.

נכון לעכשיו, הוצעו למכירה רק שלושה בתים במחיר של אירו, אך ההיצע צפוי לעלות במידה רבה, כאשר השאיפה היא למשוך לעיר כ-25,000 תושבים חדשים. כך, כאשר שלושת הבתים הראשונים יימכרו, יוצעו למכירה בתים נוספים.

מי שירצו לעשות את הצעד ולעבור לכאן, יידרשו לשפץ את הבתים ולעבור להתגורר בהם בעצמם. במילים אחרות: תשכחו משיפוץ הבית ומכירתו במחיר גבוה יותר לקונים פוטנציאליים.

עוד בוואלה!

לידיעת הישראלים: בתי נופש בסיציליה ב-1 אירו בלבד

לכתבה המלאה

צפו כמה יפה העיר טאראנטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully