וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן לרילוקיישן? מדינות באירופה שישלמו לכם לעבור לגור בהן

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 11:27

אירופה, כידוע, נאבקת בנטישת האוכלוסייה הצעירה מכפרים שונים, בהם מקומות מרהיבים על הים או בהרי האלפים. מיוון, דרך איטליה, ספרד ושוויץ ועד אירלנד - הנה המקומות שישלמו לכם אלפי אירו כדי שתעברו לגור בהם

גנג'י סיציליה/Memorie e Tradizioni

באירופה צצים מעת לעת כפרים, עיירות ומקומות שננטשו על ידי המקומיים, ומציעים לתושבי העולם לעבור אליהם ולהתחיל חיים חדשים בחו"ל ועוד לקבל תשלום על זה.

אותן עיירות עם אוכלוסיות מתמעטות המציאו פתרון שמפתה תושבים חדשים על ידי מתן תמריצים נדיבים במזומן, כיוון שהן מתמודדות עם הזדקנות אוכלוסיות, בנוסף לצעירים שעוברים אליהן ובוחרים שלא להביא ילדים לעולם.

כדי להילחם בכך, חלק מהממשלות המקומיות מעודדות זרים להתגורר עם מענקי רילוקיישן ותשלומים במזומן. מספרד ועד איטליה, הנה כל המקומות באירופה שישלמו לכם לעבור לשם.

עוד כפרים שישלמו לכם כדי לגור בהם:
כפר איטלקי יישלם לכם 5,000 אירו כדי שתגורו בו. כך נרשמים
עיירה ליד רומא: בואו לקנות אצלנו בית ב-1 אירו
500 אירו לחודש: האי היווני שיישלם לכם לגור בו
עיירה איטלקית מהממת תשלם לכם 28 אלף אירו אם תבואו לגור בה

אנטיקיתרה, יוון

אם אתם תמיד נופשים ביוון, עכשיו תוכלו גם לגור במדינה: האי אנטיקיתרה (Antikythera), השייך לאיים היוניים בדרום הים האגאי, בין כרתים לפלופונסוס, "מציע" לכל מי שיעבור לגור בו קצבה חודשית של 500 אירו מדי חודש, כאשר סכום המענק הכולל יעמוד על 18,000 אירו למשך שלוש שנים.

שטח האי 20 קמ"ר והוא אינו מפותח ברובו, ויש בו כ-20 תושבים (לפני כעשור המספר עמד על כ-70), שרובם אנשים מבוגרים. ההצעה הקוסמת נועדה להזרים לאי "דם חדש" ולהפיח בו חיים.

האי אנטיקיתרה ביוון. ShutterStock
500 אירו לחודש לשלוש שנים. אנטיקיתרה, יוון/ShutterStock

להתעורר לנופי האלפים באלבינן, שוויץ

באלבינן (Albinen) בהרי האלפים השוויצריים מתגוררים פחות מ-250 תושבים. כדי להגדיל את אוכלוסייתה, העירייה הקטנה מציעה לשלם למשפחות מעל 50,000 אירו כדי לעבור לשם.

הכפר הציורי שוכן על צלע הר בקנטון ואלה, במרחק של קצת יותר משעה נסיעה מאתר הסקי האהוב על סלבס Verbier.

מבוגרים מתחת לגיל 45 שיעברו לכפר יקבלו 25,000 פרנק שוויצרי (25,300 אירו) לעבור לשם, בתוספת 10,000 פרנק שוויצרי (10,120 אירו) לילד. התוכנית פתוחה רק לאזרחים שוויצרים או לזרים זכאים שחיו בשוויץ מספיק זמן כדי לקבל אישור מגורים C.

המועמדים נדרשים גם לגור בבית בשווי של לפחות 200,000 פרנק שוויצרי (202,310 אירו) ועליהם להתחייב לגור באלבינן למשך 10 שנים. לפי המועצה המקומית, היא מקבלת עד 100 פניות ביום, אז אם אתם מתאימים, התאזרו בסבלנות אם אתם חושבים להגיש בקשה.

הכפר אלבינן, שוויץ. ShutterStock
50,000 אירו כדי לחיות בהרי האלפים. מה רע? הכפר אלבינן, שוויץ/ShutterStock

לברוח להרים בפונגה, ספרד

על העיירה פונגה (Ponga), כבר כתבנו פה בעבר, וה"מבצע" עדיין נמשך. מדובר בעיר ועירייה בת 600 איש בצפון-מערב ספרד, שתשלם 2,970 אירו לכל מי שיעבור אליה. סכום זהה נוסף ינתן עבור כל תינוק שייולד שם.

בפונגה שמורה ביוספרית בלב הרי הקנטבריה, שהוכרה על ידי אונסק"ו ונמצאת במרחק שעת נסיעה מהחוף, מה שהופך אותה למוקד משיכה למטיילים. על מנת לנצל את ההצעה, אתם צריכים להתחייב לחיות בפונגה לפחות חמש שנים.

פונגה בספרד. אינסטגרם, צילום מסך
תקבלו כסף גם על כל תינוק/ת שייולדו לכם שם. פונגה/צילום מסך, אינסטגרם

לקבל חלק מהחיים השקטים ברוביה, ספרד

הכפר הספרדי רוביה (Rubia) בגליסיה שבצפון-מערב המדינה, ישלם לגולים עד 150 אירו לחודש כדי לגור בו.

התוכנית מיועדת למשפחות, בתקווה להגדיל את מספר התלמידים בבתי ספר מקומיים. כלומר - מצפים שתעשו שם צאצאים.

אגב, רוביה ממוקמת כ-2.5 שעות נסיעה מזרחית לסנטיאגו דה קומפוסטלה - מסלול הצליינות המפורסם, שרבים, כולל ישראלים, נוסעים במיוחד כדי לטייל בו.

חבל גליסיה בספרד. ShutterStock
רוצים להגדיל את מספר התלמידים בבתי הספר. חבל גליסיה בספרד/ShutterStock

לחקור חופים וכפרים בקלבריה השמשית, איטליה

אם תעברו לקלבריה (Calabria), האזור הדרום-מערבי של איטליה, שבו כפרים עם כ-2,000 תושבים - תקבלו עד 28,000 אירו.

תכלית היוזמה היא להילחם בנטישת האוכלוסייה בכפרים שונים בחבל הארץ שהוא ה"עקב של המגף", והמעוניינים להגיש מועמדות חייבים להיות בני 40 ומטה ולעבור לאזור תוך 90 יום מרגע שבקשתם תתקבל.

בנוסף, תהיו חייבים להקים עסק או למצוא תעסוקה במגזר שזקוק לעובדים. זה כולל מסעדות, בתי מלון, צימרים וחנויות.

קלבריה איטליה. ShutterStock
המעוניינים להגיש מועמדות חייבים להיות בני 40 ומטה. כפר בקלבריה, איטליה/ShutterStock

ליהנות מחופים בתוליים בסרדיניה, איטליה

האי האיטלקי סרדיניה (Sardinia) מציע לאנשים 15,000 אירו לעבור לשם. האי הים-תיכוני, הידוע בחופיו החוליים, בשמים הכחולים ובמי הטורקיז שלו, מתמודד עם אוכלוסייה כפרית שמתמעטת, כאשר צעירים מקומיים עוברים לחו"ל לצורך עבודה.

כדי להילחם בנטישה הזו, הממשלה תיקצבה תוכנית בלמעלה מ-45 מיליון אירו עבור מענק רילוקיישן, שמספיק כדי לכסות 3,000 מענקים לאנשים שיעברו לאחד מהכפרים באי. כדי להיות זכאי למענק, תצטרכו לעבור לעיירה בסרדיניה עם אוכלוסייה של פחות מ-3,000 איש.

סכום המענק חייב לשמש גם לקנייה או שיפוץ של בית ולא יכול לעלות על מחצית מהעלות הכוללת של הבית או השיפוץ - כלומר, במקרים מסוימים, הסכום של 15,000 אירו יופחת. על העוברים לגור בכפר עצמו, ועליהם להירשם לתושבות קבע בסרדיניה תוך 18 חודשים מהגעתם.

הכפר אוזיירי בסרדיניה. ShutterStock
15,000 אירו כדי לעבור לאחד מכפרי האי. הכפר אוזיירי בסרדיניה/ShutterStock

לחיות באי נידח באירלנד

אירלנד מציעה תמריצים נדיבים במזומן לאנשים שמוכנים לעבור לאחד מהאיים הנידחים של המדינה.

היוזמה היא חלק ממדיניות 'האיים החיים שלנו' של הממשלה, שמטרתה להגביר את האוכלוסייה ב-30 קהילות שאינן קשורות ליבשת בגשרים ומנותקות על ידי הגאות והשפל.

כחלק מהפרויקט, ממשלת אירלנד תשלם מעל 80,000 אירו לתושבים חדשים בקהילות החוף.

תושבים פוטנציאליים צריכים לרכוש ולהחזיק נכס באחד האיים, כשהנכס חייב להיות בנוי מלפני שנת 1993 והיה ריק למשך שנתיים לפחות.

האם הייתם עוברים עכשיו מישראל לאירופה?

כן, לא בטוח כאן
יש מצב, תמורת תשלום
לא, ישראל זה הבית
9434 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully