וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיירה איטלקית מהממת תשלם לכם 28 אלף אירו אם תבואו לגור בה

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 6:48

המענק שמציעה העיירה הציורית פרסיצ'ה שנולדה בימי הביניים, ישמש לקניית בית עתיק ולא גדול. ממש לא גדול - אבל האווירה שווה את הכל

פסלי ברונזה בני 2300 שנה התגלו ליד ספא בטוסקנה/צילום: רויטרס

רוצים לפתוח דף חדש בחיים? הכירו את העיירה הקטנה פרסיצ'ה (Presicce) שבדרום-מזרח איטליה, שתעשה הכל כדי שתבואו לגור בה, כולל לרפד אתכם בסכום של כ-28 אלף אירו. פרנסי העיירה הקסומה הזו, קוראים לכל מי שמעוניינים לפתוח בה דף חדש, להגיע ולקבל את הסכום הזה כחלק מהכנסת "דם חדש" למקום.

איטליה מציעה לכם 15,000 אירו אם תעברו לגור באי סרדיניה

חבר המועצה המקומי, אלפרדו פאלזה, אמר כי: "ישנם בתים ריקים רבים במרכז ההיסטורי שנבנה לפני 1991 והיינו רוצים לראות אותם שוב שוקקי חיים, עם תושבים חדשים". הוא גם קונן על כך שהכפר ההיסטורי, שהחל את חייו עוד בימי הביניים וגדוש בארכיטקטורה ואמנות נפלאה, מתרוקן לאיטו.

העיירה פרסיצ'ה באיטליה. ShutterStock
הכפר ההיסטורי, שהחל את חייו בימי הביניים, מתרוקן לאיטו. פרסיצ'ה/ShutterStock
העיירה פרסיצ'ה באיטליה. ויקיפדיה, עיבוד תמונה
מיקום העיירה פרסיצ'ה באיטליה/עיבוד תמונה, ויקיפדיה

נוף לים: על ה"עקב" של המגף האיטלקי

העיירה שוכנת בלב הסביבה הטבעית והיפה של אזור חצי האי סלנטו (Salaento), המצוי על "עקב" המגף של איטליה. האזור מאופיין בחופים חוליים מדהימים ובמי ים צלולים. נסיעה של כרבע שעה דרומה מהכפר, תביא אתכם אל סנטה מריה די לאוקה (Santa Maria di Leuca) - אזור שאותו תיאר המשורר הרומי ורגיליוס בפואמה הנודעת אינאיס, שנכתבה במאה הראשונה לפני הספירה. באזור זה, קו החוף כולל מצוקי סלע המשובצים במערות.

ההצעה הייחודית עדיין אינה סופית ורשמית, אך היא תופץ בשבועות הקרובים באופן פומבי יותר. כדי להיות זכאים למענק, סביר להניח שהקונים הפוטנציאליים יצטרכו לרכוש נכסים שנבנו לפני שנת 1991, וכמובן, להסכים להפוך לתושב "במשרה מלאה". הסכום של 28 אלף אירו יאפשר לכם מגורים בית ששטחו צנוע למדי: כ-46 מ"ר בלבד.

העיירה פרסיצ'ה באיטליה. ShutterStock
28 אלף האירו יאפשרו לכם מגורים בית ששטחו כ-46 מ"ר בלבד. בתים בפרסיצ'ה/ShutterStock

יין, גבינות ושמן זית

לדברי פאזלה, המימון הכולל יתחלק לשניים: חלקו מיועד לרכישת הבית הישן וחלקו - לעיצוב מחדש, במידת הצורך. העיירה יכולה להרשות לעצמה את ההצעה הנדיבה בזכות מיזוג שביצעה בשנת 2019 עם עיירה שכנה בשם אקואריקה (Acquarica). השתיים חברו יחדיו והגדילו את אוכלוסייתן הכוללת ל-9,000, מה שזיכה אותן במימון נוסף. "לאחר המיזוג, בהתאם לחוק האיטלקי, השטח הרחב שלנו יזכה לקבל כספים ציבוריים נוספים, בערך מיליון אירו בשנה", הוסיף פאזלה. אקואריקה ידוע גם בזכות היין המשובח המופק בו, סחר הבקר וייצור גבינות.

מעניין גם לגלות כי בימי קדומים, רבים מהמקומיים כלל לא גרו בבתים. במקום זאת, הם חפרו לעצמם בתי מערות בלב הנוף הסלעי של האזור. וכך, מתחת לפרסיצ'ה נותרה עיר תת-קרקעית שהפכה למוקד משיכה פופולרי עבור תיירים.

"זה מספר שנים שאנו מתכוונים להשקיע כדי להחיות את הרובע הישן", הסביר פאלזה. "זוהי אחת מכמה תוכניות שיזמה העירייה כדי לפתות תושבים חדשים, כולל הקלות מס לעסקים חדשים ובונוסים לזוגות שיש להם תינוקות, ומשפחות בכלל".

פרסיצ'ה הייתה ידועה בעבר כ"עיר הזהב הירוק", בשל מטעי הזיתים השופעים שלה. מין זה של זיתים שימש להפקת שמן זית כתית מעולה שהתפרסם במרוצת תקופת הרנסנס.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully