וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מציעה לכם 15,000 אירו אם תעברו לגור באי סרדיניה

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 12:41

איטליה עושה זאת שוב: במטרה להתמודד עם נטישת הצעירים מהאזורים הכפריים, מי שירכשו בית באי היפהפה יזכו במענקים נאים. אבל יש כמה קאצ'ים קטנים בדרך

סלע "בית הפיות" בסרדיניה/צילום: jonnyandmary

ממשלת סרדיניה מציעה מענקי תמריץ של עד 15,000 אירו עבור מי שישקלו לעבור לאי האיטלקי היפהפה. גורמי הממשל באי הקציבו לצורך התוכנית כ-45 מיליון אירו, במטרה לעודד אנשים לעבור אל האזורים הכפריים של איטליה ולחזק את הכלכלה והמסחר בעיירות הקטנות באמצעות מענקים שיינתנו לרוכשי בתים.

הכפר אוזיירי בסרדיניה. ShutterStock
בממשלה רוצים לעודד אנשים לעבור אל האזורים הכפריים של איטליה. הכפר אוזיירי בסרדיניה/ShutterStock

חופי ים, עיירות נמל ציוריות ושרידים ארכיאולוגיים

סרדיניה, האי השני בגודלו בים התיכון, נחשבת לפנינת טבע עם היסטוריה תרבותית עשירה ויותר מ-1,600 קילומטרים של חופים חוליים. יש בה עיירות נמל ציוריות ושרידים ארכיאולוגיים מתקופת הברונזה. חלק מהמבנים הקדומים נבנו עוד בשנת 1,500 לפני הספירה בקירוב.

עם זאת, בדומה לאזורים כפריים אחרים באיטליה, גם אזור זה סובל מהידלדלות אוכלוסין ומבעיות כלכליות, בעת שהדורות הצעירים נוהרים אל הערים הגדולות לצורך מציאת עבודה. הדיילי מייל מדווח כי נשיא סרדיניה, כריסטיאן סולינס, פרסם הצהרה ובה נאמר: "בזכות המענקים הללו לרוכשי בתים, סרדיניה הופכת לקרקע פורייה עבור מי שיעבור לשם או יחליט להקים בה משפחה. לא יכולה להיות צמיחה ללא שיפור אמיתי של המרחבים והאזורים המוחלשים ביותר, שחייבים לקבל מדיניות חדשה לאכלוסם מחדש. יצרנו את התנאים עבור הצעירים, כדי שיוכלו להחליט להישאר ולפתח את המרקם הכלכלי של הטריטוריות השבריריות ביותר".

המענקים האטרקטיביים הללו מהווים חלק מתוכנית כלל-ארצית שנועדה לעודד אנשים לקנות בתים ישנים, לשפץ אותם ולהקים עסקים חדשים במטרה להצעיר קהילות קטנות באזור הכפרי האיטלקי.

עוד בוואלה!

מזכרת יקרה מאיטליה: תייר אסף חול בבקבוק ונקנס ב-1,200 דולר

לכתבה המלאה
הכפר קסטלסרדו בסרדיניה. ShutterStock
הכפר קסטלסרדו בסרדיניה/ShutterStock

האותיות הקטנות

עם זאת, לפני שאתם אורזים ועוברים אל אחד האיים היפים באירופה, יש לקחת בחשבון כי בתוכנית החדשה יש כמה "אותיות קטנות".

בראש ובראשונה, כספי המענק יכולים לשמש אך ורק למימון רכישה או שיפוץ של בית בסרדיניה. על הנכס להיות ממוקם ביישוב שאוכלוסייתו מונה פחות מ-3,000 נפש, שכן אלו הם היישובים הזקוקים ביותר לסיוע כלכלי. בנוסף, על אף שהממשלה תמסור את הסכום המרבי של 15,000 אירו במקרים מסוימים, סכום המענק לא יעלה על מחצית מהעלות הכוללת של הנכס או השיפוצים המתוכננים - כך שרוכשי הבתים עדיין יצטרכו להוציא כסף רב מכיסם הפרטי. ולבסוף, הרוכשים מתחייבים להתגורר בסרדיניה באופן מלא ורציף. זאת כדי שבעלי ממון לא יעשו שימוש לרעה בהטבה וירכשו בית מבלי להתגורר בפועל במקום ולסייע בהנעת גלגלי הכלכלה המקומית.

כזכור, אין זו הפעם הראשונה שאיטליה מציעה הצעות מעין אלו. בשנה שעברה למשל, פורסמה יוזמה דומה באזור קלבריה, בדרום-מערב המדינה. בקיץ זה, אף הציעה איטליה למהגרי עבודה עונתיים מענקים חד-פעמיים של 200 אירו, במטרה להתמודד עם המחסור בכוח אדם בענפים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully