וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרתים, גרסת הבוטיק: החופשה שהילדים שלכם לא ישכחו

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 12:38

מלון הבוטיק היוקרתי Domes of Elounda שבכרתים מציע חופשה משפחתית מפנקת מדי, שבה חוף ים פרטי, ארוחות מטריפות, ספא מדהים, סדנאות יצירה בהשראת מפלצות מיתולוגיות, תצפיות כוכבים ועוד. בקיצור, לאקשרי להורים אבל גם לילדים

מלון דומס אוף אלונדה בכרתים/צילום: איל שפירא

על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על "חופשה משפחתית בכרתים"? יש סיכוי טוב שהדימוי הראשון שיעלה בדמיון שלכם הוא מגלשות מים שצווחות רמות עולות מהן. אבל מסתבר שאפשר להפוך בקלות את "זמן הכמות" המשפחתי לזמן איכות. כלומר, לחופשה שהיא לא רק חופשת "שגר ושכח" אלא לחוויה משפחתית אמיתית.

בחופשה הזו, הילדים שלכם יחקרו באופן בלתי אמצעי מיתוסים קדומים (כולל מפגש עם מפלצות מיתולוגיות. עוד נגיע לזה...), יכירו חברים ממקומות אחרים בעולם, ישתתפו בסדנאות יצירה גדושות בהשראה וגם יעשו את הדבר שאף פעם לא נמאס לעשות: יקפצו שוב ושוב לבריכה הענקית או ישחקו בחול, בחוף פרטי יפהפה ומוצל.

עוד חופשות ביוון:
15 ישראליות טסו ליוון לחופשה אחרת ממה שאתם חושבים
כרמים, אולימפיה וכפרים אותנטיים: ביקרתי ביעד חדש ומסקרן ביוון
מיקונוס: חופשה אינטימית באי הקרחנות של יוון

מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. איל שפירא
הריזורט משתרע על פני שטח עצום ומדורג בחמישה כוכבים. הבריכה ב-Domes of Elounda/איל שפירא
מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. Domes Of Elounda, אתר רשמי
כל יחידה במלון כוללת ג'קוזי במרפסת או בריכה פרטית. חדר במלון/אתר רשמי, Domes Of Elounda
מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. Domes Of Elounda, אתר רשמי
במלון בריכת אינסוף מול הים, המיועדת למבוגרים בלבד/אתר רשמי, Domes Of Elounda

ג'קוזי במרפסת או בריכה פרטית

זה הזמן להכיר את הצד הבוטיקי של כרתים, האי הגדול ביותר ביוון ויעד אהוב במיוחד על ישראלים, באמצעות מלון Domes of Elounda (דומס אוף אלונדה), המשתייך ל-Autograph Collection. הריזורט היוקרתי הזה, המשתרע על פני שטח עצום, מדורג בחמישה כוכבים ובו תמצאו הן וילות משפחתיות מעוצבות והן סוויטות מפנקות שמיועדות לזוגות. יחידת האירוח הקטנה ביותר במלון משתרעת על פני 75 מ"ר, והיחידות הגדולות - בהן וילות בעלות שני מפלסים - מגיעות לכ-300 מ"ר. מעבר לפינוקים הידועים של ריזורטים מסוג זה, כדאי לדעת כי כל יחידה כוללת ג'קוזי במרפסת או בריכה פרטית.

לפני כשנתיים המלון זכה למתיחת פנים משמעותית, ואף הוקם בו אגף חדש ובו 40 יחידות נוספות בגדלים שונים. האגף מהווה חלק בלתי נפרד ממתחם הקרוי CORE, שמדמה כפר יווני של פעם - אבל עם טוויסט עכשווי. זה אומר מצד אחד אדריכלות מקומית ואפילו גינת תבלינים על צלע גבעה, ומצד שני - פוד-טראקס עם מגוון מטעמים, חנויות פופ-אפ מעוצבות וגם מרחב שמוקדש לאיורי, ציורי ופסלי מפלצות מהמיתולוגיה היוונית. תערוכת חוץ זו מהווה פרשנות מודרנית של אמנים מקומיים לסיפורי המיתולוגיה. הילדים שלכם יעופו על זה, במיוחד כאשר יגלו את סדנאות היצירה הקשורות לאותן מפלצות - כולל צביעת מסיכות, איפור פנים ועוד.

במתחם ה-CORE ישנו גם אמפיתיאטרון שבו נערכות פעילויות שונות, הופעות מוזיקליות בשעות הערב ועוד. לצדו נמצא מתחם משחקים שבו גם הגדולים ימצאו את עצמם מעבירים שעות ארוכות - משולחן סנוקר ועד עמדות אקס-בוקס מעוצבות.

פעילויות נוספות לכל המשפחה, הנערכות במועדים שונים, כוללות הצגות ותיאטרון בובות, הקרנת סרטים תחת כיפת השמים, מופעי קרקס והפרחת בועות סבון, תצפיות כוכבים, גינון בערוגות גינת התבלינים והירקות, שיעורי בישול, משחקי "מצא את המטמון", שיעורי טניס ושאר פעילויות שמתאימות לגילים השונים. יש פה אפילו חדר כושר מאובזר לעילא המצוי תחת כיפת השמים וצופה למפרץ אלונדה. בקיצור, את החופשה הזו הילדים שלכם לא ישכחו.

מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. איל שפירא
לפני כשנתיים המלון עבר מתיחת פנים משמעותית. רציף אל הים מהמלון/איל שפירא
מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. איל שפירא
מתחם משחקים לילדים/איל שפירא
מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. איל שפירא
פעילויות לילדים במלון. הפרחת בועות סבון/איל שפירא

בין הקולינריה לתענוגות הספא

אי אפשר לבקר ביוון בכלל ובכרתים בפרט, מבלי להזכיר את המסורת הקולינרית העשירה. כמו שיחידות האירוח ומתחמי הבילוי השונים במלון מרמזים על האדריכלות המקומית, כך גם בכל מה שקשור לקולינריה. וגם במקרה זה, ישנו טוויסט ייחודי, הכולל נגיעות של מטבחים בינלאומיים שמשתלבים במטבח היווני. במלון פועלות ארבע מסעדות וארבעה ברים, כאשר כל אחד ואחת מהם מתהדרים בזהות קולינרית משל עצמם: ממנות פיוז'ן מהמטבח העילי ועד אוכל רחוב. זה אומר שבערב אחד תוכלו להתענג על מנה ייחודית כמו חציל ממולא בגרגרי רימון וערב אחר - על ג'ירוס ואוזו.

ובין לבין, אתם בהחלט לא רוצים להחמיץ ביקור בספא SOME, המעוצב להפליא, עם פרטי ריהוט יוקרתיים וקירות פסיפס בשחור ובזהב. במקום ישנם מתחמי טיפול מגוונים - מטיפולי פנים ועד עיסויים מסוגים שונים, סאונות, בריכה מקורה, ג'קוזי רחב ידיים, פינות התרגעות ועוד. לא משנה מה תעשו, אל תוותרו ה-Adventure Shower ("מקלחת ההרפתקאות", בתרגום חופשי). מדובר בחלל אינטימי המיועד בכל פעם לאורח אחד (או לזוג), שבו ניתזים עליכם מים באופן שמדמה יער גשם, כולל קולות של הטבע - מבעלי חיים ועד רעמים. והכל משלוב בתאורת אווירה שתשכיח מכם את העולם שם בחוץ. להשלמת הסצנה, בצמוד לספא ממתינה לכם בריכת אינסוף מול הים, המיועדת למבוגרים בלבד.

מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. איל שפירא
במלון פועלות ארבע מסעדות וארבעה ברים/איל שפירא
מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. איל שפירא
ממנות פיוז'ן ועד אוכל רחוב. אחת המנות במסעדה במלון/איל שפירא
מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. איל שפירא
סאונות, בריכה מקורה, ג'קוזי רחב ידיים, פינות התרגעות ועוד. ספא SOME/איל שפירא

רק אני והחוף האינטימי שלי

בסופו של דבר (או למעשה, בתחילתו של דבר) - כרתים היא חופי ים. החוף הפרטי של דומס אוף אלונדה הוא אחד מחופי הריזורטים המקסימים שראינו באי. לצד בר חמוד ומסעדת דגים, נמתחת רצועת חוף צרה ומוצלת, באדיבות עצי אורן, זית ואשל שממש נושקים לקו המים. בחוף יש מזחי אבן קטנים, מה שמאפשר לשמור היטב על הקטנים שלכם בעודם שוחים במים הרדודים בסמוך למיטת השיזוף שלכם. מלצרים עוברים בין האורחים ומגישים דרינקים, נשנושים ואפילו ארוחות שלמות. והכל באווירה חופשית ובלתי מעונבת, כיאה לרוח היוונית.

מהחוף - כמו גם מרוב יחידות האירוח של המלון - נשקף האי ספילונגה (Spilonga, "אי המצורעים"). עד שנות ה-50 של המאה שעברה הועברו לאי זה חולי צרעת, שחיו בקהילה סגורה. מהחוף תוכלו לראות את המבנים הנטושים שנותרו באי, ואפשר גם לעלות על סירה מהירה שיוצאת ממרכז הספורט הימי של המלון, ולהגיע לאי בתוך פחות משלוש דקות. מרכז הספורט הזה מציע גם השכרת סירות פדלים, קיאקים והפלגות בוטיק באזור (בתשלום נוסף).

ואם אתם ממש חייבים לעזוב לרגע את כל הטוב הזה, כדאי לדעת כי המלון שוכן במרחק של קילומטרים ספורים מהכפר הקטן אלונדה, שבו טברנות ססגוניות, חנויות מזכרות, דוכנים שונים משונים ומעגן סירות פוטוגני. במרחק של כ-12 ק"מ מהמלון ממתינה לכם גם עיירת החוף אגיוס ניקולאוס (Agios Nikolaos), שאף היא מציעה מפגש אותנטי עם כל הטוב שכרתים יודעת להציע למי שמתמסרים אליה.

אי המצורעים בכרתים. איל שפירא
האי ספילונגה, "אי המצורעים", שנשקף מהמלון/איל שפירא
מלון דומס אוף אלונדה בכרתים. איל שפירא
למלון רצועת חוף צרה ומוצלת, באדיבות עצי אורן, זית ואשל/איל שפירא

חבילות לחגים

חברת WTC הישראלית מציעה חבילות נופש למלון הכוללות טיסות לכרתים (כולל כבודה), אירוח על בסיס חצי פנסיון או פנסיון מלא והעברות משדה התעופה למלון וחזרה.
מחירים לדוגמה:
22-17 באוגוסט (5 לילות), חצי פנסיון: החל מ-1,679 אירו לאדם בהרכב זוגי (2,989 אירו לאדם לפנסיון מלא).
18-14 בספטמבר (4 לילות), חצי פנסיון: החל מ-1,549 אירו לאדם בהרכב זוגי (2,389 אירו לאדם לפנסיון מלא).
5-1 באוקטובר (סוכות, 4 לילות), חצי פנסיון: החל מ-1,119 אירו לאדם בהרכב זוגי (1,629 אירו לאדם לפנסיון מלא).

פרטים נוספים באתר

* הכותב היה אורח "המרכז לתיירות הבינלאומית" (WTC).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully