וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארק מים חינם ואוכל בלי הפסקה: המלון היווני שהפתיע אותנו

עודכן לאחרונה: 10.1.2024 / 11:07

חופשת הכל כלול ביוון היא עדיין לא כמו הכל כלול בטורקיה, אבל מלון שמספק 3 ארוחות ביום, 4 מסעדות, ארטיקים ואלכוהול ללא הפסקה ובעיקר פארק מים שאין בו תורים - הופך את החופשה לדי משתלמת. ביקרנו במלון כזה בחצי האי פלופונס

פארק מים בפולופונס, יוון/צילום: זיו ריינשטיין

נתחיל מהסוף: חופשת הכל כלול ביוון היא ואליו פור מאני, אבל היא לא חופשת הכל כלול בטורקיה. יש ליוונים עוד מה ללמוד בתחום החופשות המועדפות על הישראלים, אבל יוון היא יוון - ואת זה אף אחד לא יקח לה. לא סתם הישראלים זולגים יותר ויותר לחופשות מהסוג הזה אצל השכנים מצפון, כי יוון היא היא עדיין אירופה, היא עדיין כמונו, היא עדיין מבושמת בניחוח חו"ל יותר מאשר טורקיה, ואת האחרונה יש גם מי שאוהב לשנוא (ולפעמים בצדק).

מלון אולימפיה אואזיס אנד אקווה פארק בפלופונז. זיו ריינשטיין
בריכה, ים או פארק מים? למה לא שלושתם. מלון אולימפיה אואזיס אנד אקווה פארק/זיו ריינשטיין
מלון אולימפיה אואזיס אנד אקווה פארק בפלופונז. זיו ריינשטיין
8 בריכות זה מספיק לכם?/זיו ריינשטיין

שדה תעופה צבאי ש"מתאזרח"

חופשת הכל כלול שלנו התקיימה השבוע בחצי האי פלופונסוס (Peloponnese), AKA פלופונס, מה שמיד גלגל אצל בתי ואצלי את הפזמון של נונו: "פולו פלופונס". חברת אשת טורס, שהחלה להפעיל טיסות ישירות בלעדיות תחת אל על (תחת חברת התעופה הצ'כית סמארטווינגס), מציעה חבילות נופש ברמות שונות ולקהלים שונים - משפחות, זוגות וקבוצות - כולם ימצאו מה לעשות בחצי האי שבעבר הגישה אליו היתה דרך אתונה ועוד 4-3 שעות נסיעה.

הנחיתה בשדה התעופה ארקסוס (Araxos) שבצפון-מערב חצי האי, כ-30 ק"מ מפטראס - העיר השלישית בגודלה במדינה - היא נחיתה בשדה תעופה צבאי ש"מתאזרח" עם בואה של עונת הנופשונים - מאי עד אוקטובר - כך שהקומנדקרים שנוסעים לצד המטוס שלכם שבדיוק נחת, לא מאבטחים אתכם - אלו פשוט כמה חיילים שסיימו משמרת.

אשת טורס מחזיקה כמה מלונות בפלופונס, רובם של רשת גרקהוטל (Grecotel), שזה הֶלְחֵם מילים נחמד, כמו ישרוטל שלנו. בין מלונות הרשת, ריביירה מנדולה רוסה (Mandola Rosa) שהוא מלון בוטיק יוקרתי לזוגות בלבד, מלון לה ריביירה אנד אקווה פארק (La Riviera & Aqua Park) למשפחות ברמת 5 כוכבים, מלון איליה פאלמס אנד אקווה פארק (Ilia Palms & Aqua Park) בדירוג 4 כוכבים למשפחות ומלון אולימפיה אואזיס אנד אקווה פארק (Grecotel Olympia Oasis & Aqua Park) שבו התארחנו, ברמת 5 כוכבים. שלושתם נמצאים ממש אחד ליד השני וכ-45 דקות נסיעה משדה התעופה.

מלון אולימפיה אואזיס אנד אקווה פארק בפולופונז. זיו ריינשטיין
תאילנד? מיאמי? לא, זה יוון. שקיעה מהמלון/זיו ריינשטיין

"שפיים" מקומי משלך

אם תהיתם לגבי הסיומת הזהה בשמות המלונות -"אנד אקווה פארק" - אז כולם מאפשרים כניסה חינם לפארק מגלשות מים שנמצא ממש בסמוך למלונות הללו, וזה בהחלט משדרג כשיש לך "שפיים" מקומי משלך (ובלי לחכות בכלל בתור!). פארק המים שחולש על שטח של 20 דונמים, מכיל 9 מגלשות לגדולים וגדולים פחות, וגם מתחם לקטנים שגם בו 7 מגלשות חמודות (גלשתי בכולן) באורכים שונים.

הפארק נפתח "רק" בשעה 11:00. גם אני הרמתי גבה בהתחלה, אבל ביוון כמו ביוון ה"סיגה סיגה" (לאט לאט) הוא דרך חיים, ואת הכל לוקחים באוזו. מעבר לכך, ארוחת הבוקר וההתארגנות של הבוקר תביא אתכם גם ככה לשעה הזו פחות או יותר. לי זה לא עזר, והילדה גררה אותי כבר ב-09:30 לבריכה במלון, כי "למה לבזבז זמן מים?!"

קחו בחשבון שאין מה לאכול בקיוסק הקטן שבפארק המים, רק שתייה, ברד וארטיקים. אבל מי באמת צריך לאכול כשיש לכם חדר אוכל עמוס כל טוב רק במרחק 5 דקות הליכה. וגם לא חייבים ללכת, אלא פשוט לצאת מהפארק ולהמתין לאחד מעשרות הקלאב קארים שעוברים ומסיעים את האורחים מכל המלונות הסמוכים, בחינם כמובן. אגב, מרגע שנכנסתם למלון, אתם לא רואים את הארנק, אולי חוץ מלקנות אבוב בחנות המלון, וזה היתרון של הכל כלול, כידוע.

עוד בוואלה!

ביקרנו בפארק המים החדש באילת. זה מה שחשבנו עליו

לכתבה המלאה
פארק מים בפולופונז. זיו ריינשטיין
יש מגלשות אבובים, יש חשוכה אחת ויש את האדומה ש"אסור" לעלות עליה. פארק המים/זיו ריינשטיין
פארק מים בפולופונז. זיו ריינשטיין
מתחם הילדים בפארק המים. גם מבוגרים יכולים לגלוש/זיו ריינשטיין

חוף פרישמן של יוון

אז מלון אואזיס הוא, כאמור, מלון ברמת 5 כוכבים, אבל אלו לא ה-5 כוכבים שתמצאו בישראל (למרות שאין באמת מגדיר כוכבים בארץ). זהו מלון רחב ידיים עם שטחים עצומים, 8 בריכות שחלקן מתחברות ביניהן ומאוד מוכוון משפחות וילדים. למשל, הגובה של רוב הבריכות לא עולה על 1.5 מטר, ויש גם בריכת פעוטות - היחידה שיש בה הצללה. בתוך אחת הבריכות יש שתי מגלשות מים קצרות וחמודות לגדולים ולקטנים, ועוד בריכה עם זרם מים שפשוט סוחף אותך במעגלים ולתוך מפל מים בתוך מערה עם צל - יופי של דבר. אגב, המצילים מסיימים את עבודתם ב-18:00 (ממש אמצע היום ביוון), אבל הבריכה לא נסגרת ואתם יכולים להישאר בה. על אחריותכם, כמובן.

מתחם הבריכות נמצא ממש בסמוך לחוף המלון, שהוא לא מהיפים שתראו ואין בו את המים התכולים של קורפו, אבל מאידך גם אין בו את הטמפרטורה הקרה שלהם, והם יותר נעימים לרחצה. מאוד מזכיר את חוף פרישמן בתל אביב, רק עם מים צלולים. קצת מעל לשמשיות שפרוסות בשורות בחוף, נמצא הבר הפתוח של המלון, שמציע קוקטיילים ודריניקים חופשי על הבר לכל האורחים. אל תצפו לאכוהול איכותי אבל בינינו - אף אחד לא ממש שם לב עם הרום בדאקירי תות שלו מקורו ב"קלאב הוואנה" או לא. מעבר לכך, ניתן להזמין ארוחות לנשנוש, כמו טוסטים וסלטים ואפילו נגיסי עוף קטנים וצ'יפס - שזה פתרון מושלם לילדים רעבים בבריכה, שהוציאו הרבה מרץ ותפסו רעב. לקינוח, מחכה בבר מקרר עמוס טילונים, קרחוני לימבו ומגנומים - רק לפתוח ולקחת.

בר קוקטיילים בפולופונז. זיו ריינשטיין
חופשי על הבר. הברמנים בבר בבריכה לא נחו לדקה/זיו ריינשטיין
חוף ים בפולופונז. זיו ריינשטיין
מזכיר את החופים בתל אביב. חוף הים הסמוך למלון/זיו ריינשטיין

3 ארוחות, 4 מסעדות

מבחינת אוכל, היוונים שידועים באוכל הטוב שלהם, שהישראלים אוהבים לשבח ("זיתי הקלמאטה שלהם נהדרים!") לא נופלים גם בחוויה הקלינרית שאולימפיה אואזיס מציע. שלוש ארוחות עמוסות בכל טוב מחכות לאורחים בחדר האוכל, וכוללות מגוון סלטים, גבינות, פיצות (בצוהריים), בשרים בערב, פירות בכל ארוחה, מאפים, פנקייקס ומבחר קורנפלקס רחב לילדים בבוקר. שתייה קלה (קולה, פנטה וכדומה, ולא של פפסי ו-7 אפ, וזה נחמד), כולל בירה ויין נמזגים כמו יין לכל דורש. כנ"ל קפה שמגיע עם מלצרים לשולחן שלכם בהזמנה אישית. אגב, שירות יווני מצוין, גם אם לא תמיד הכי מהיר (בכל זאת עומס של אוגוסט).

מעבר לכך, מי שמאס בארוחות שדי חוזרות על עצמן בכל יום, יכול להזמין מקום (בערב) באחת מארבע המסעדות שנמצאות במלון - יפנית, איטלקית, יוונית ומסעדת בשרים (נקרא לה אמריקנית?). כדאי להזמין מראש. המסעדה היפנית שבה סעדתי הגישה מנות טובות, מגוונות ואפילו סאקי טוב. הלוקיישן שלה מושלם - לא רחוק מהחוף ואם תתכננו עיתוי סעודה נכון (20:00 בקיץ) - תזכו גם לשקיעה מרגשת.

ויש גם נשנושים במשך היום. עמדת הקרפים המוכרת מוציאה במשך היום מאות יחידות נוטפות נוטלה, גלידות בגביעים וופל בלגי עמוס סוכר, שקשה לעמוד בפניהם בשעת ה"בא לי משהו מתוק" אחרי הצוהריים.

בופה מלון אולימפיה אואזיס אנד אקווה פארק בפלופונז. זיו ריינשטיין
מגוון רחב של מאכלים, כולל כמובן לילדים. הבופה באולימפיה אואזיס/זיו ריינשטיין
בופה מלון אולימפיה אואזיס אנד אקווה פארק בפולופונז. זיו ריינשטיין
לידיעת המעמיסים, יש 3 ארוחות ביום. חדר האוכל/זיו ריינשטיין

מה יהיה עם הוויי-פיי?

מבחינת חדרים, אואזיס אינו המלון הכי חדש שתמצאו. למעשה, רואים שהזמן עשה את שלו מבחינת תחזוקת המלון, הבריכות והחדרים, שלחלקם בעיות גם עם המיזוג. בחודשים מרץ-מאי היוונים עסוקים בדרך כלל בהכנת התשתיות התיירותיות שלהם לתחילת העונה באמצע-סוף מאי, צובעים, מחדשים, מתקנים ועוד. אבל באואזיס נראה שהיוונים האריכו את שנת החורף שלהם, ואולי אפילו נרדמו בשמירה על תחזוקת המקום. הבריכות, למשל, אינן צבועות כמו שצריך בחלק מהמקומות וסימני חלודה "מעטרים" אותן, כך גם המבנה המרכזי בקבלה ושאר מתחמים שהזמן בהחלט ניכר בהם. שוב, הם לא טורקיה על מלונותיה החדשים באנטליה, אבל בהתחשב שכמעט ולא תהיו בחדר במשך היום, זה נסבל. בחדר, אגב, מקררון עם פחיות שתייה ובירה, בקבוקי מים ואפילו בקבוק יין בכל חדר. נייס.

נקודה נוספת שהיוונים חייבים לשפר במלון, זה את ה-וויי-פיי, שהוא כמעט לא קיים. גם הקליטה הלוויינית של חבילת הגלישה שלכם תיתקל בקשיי העלאת סטורי. קליטה חלשה מאוד בחדרים, ברחבי המלון, בבריכות ואיפה לא. עדיף כבר לדחוף את הנייד לתיק במשך היום - ולהתמסר לחופשה.

אחרי שכבר הבנתם את הקטע של הבריכות, פארק המים ושאר אטרקציות שקשורות למים, באשת טורס מציעים גם לקחת "דיי טריפ" לכמה מוקדים בפלופונס. למשל, לגשר המיתרים "ריו אונטריו", שהוא הארוך באירופה ומחבר את חצי האי עם יבשת יוון, ובעצם עם אירופה. הסיור עובר גם בנפטקוס (עיירה יפה ליד מפרץ קורינתוס) וכולל גם הפלגה של חמש דקות לאי טריזוניה שגרים בו 50 איש. יום כזה מהבוקר עד אחר הצוהריים, כולל ארוחה, יעלה 40 אירו לילד ו-65 אירו למבוגר. הסיור יוצא בכפוף למספר נרשמים. כמובן שתוכלו לשכור רכב (יש עמדה במלון) ולתור את חצי האי בעצמכם, ויש לו המון מה להציע - מהעיר אולימפיה - ערש המשחקים האוליפיים היווניים - דרך נפפליו היפה ועד אתרים אריכאולוגיים, כמו ספרטה ומיסטרס, או מחוז ארגוליס והעיר מיקנה. הכל במרחק נסיעה של כמה שעות.

עוד בגזרת "לצאת מהמלון" - אז יש קזינו בפטראס, כשעה נסיעה מהמלון, למי שממש חייב. מבחינת חיי לילה, חפשו את הברים והמועדונים בקורוטה ביץ' (Kourouta beach), בעיקר בסופ"ש.

אופניים להשכרה בפולופונז. זיו ריינשטיין
אפשר לצאת לסיורים באזור בדיווש או בנסיעה. אופניים להשכרה מול המלון/זיו ריינשטיין
מלון אולימפיה אואזיס אנד אקווה פארק בפלופונז. זיו ריינשטיין
המצילים בבריכה הולכים ב-18:00, אתם יכולים להישאר גם אחרי/זיו ריינשטיין

אז החו"ל משתלם?

אז התחלנו עם ואליו פור מאני, וגם נסיים עמו. חופשת סופ"ש (17-20.8) של 3 לילות במלון אולימפיה אואזיס עם טיסות, העברות, ע"ב אולטרה הכל כלול - תעלה לאדם באוגוסט 729 דולרים לאדם בהרכב של זוג+2. בחגים (למשל, 28.9-1.10) 777 דולרים באותו הרכב.

ולמרות שהתחזוקה טעונה שיפור, בטח הוויי-פיי העלוב, עם מה שמקבלים בתמורה לחבילת הנופש הכול כלולה: האוכל הבלתי נגמר בשלוש ארוחות, כולל במסעדות הנושא, הבריכות הרחבות, בר הקוקטיילים הנהדר שמגיש אלכוהול ללא הפסקה, עמדות הקרפים, גלידות המגנום החופשיות וכמובן פארק המים שלא עומדים בו בתור - סך הכל המחיר לא בשמיים, בטח בתקופה הכי מבוקשת בשנה, בטח אם נשווה את זה ל-3 לילות במלון באילת עם ארוחת בוקר. אז החו"ל משתלם?

הכותב היה (איך לא) אורח של אשת טורס בפלופונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully