וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 יעדים במחירים שפויים לחופשת קיץ באירופה

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 7:09

עדיין לא סגורים על החופשה האירופית שלכם? מקרקוב וסופיה ועד ולנסיה וסלוניקי - קבלו עשרה יעדים במחירים סבירים וזולים, עם לא מעט אטרקציות שמוצעות לגמרי בחינם

ריגה, לטביה/צילום: דוד רוזנטל

מסתבר שאפשר למצוא חופשות קיץ במחירים שפויים (מאוד) גם באירופה. ואל מדובר ביעדים נידחים ולא מוכרים, אלא במקומות מעולים שמציעים נופים עוצרי נשימה או חוויות אורבניות שוקקות חיים.

אתר The Travel מציג עשרה יעדים כאלו, שיתאימו למי שרוצים ליהנות מהמיטב של אירופה, מבלי להישאר מרוששים אחרי הטיול. בכל יעד שמוזכר בכתבה הזו יש מגוון נרחב של מקומות לינה זולים, בהם הוסטלים, אכסניות ומלונות בתקציב נמוך. גם כל מה שקשור לאוכל ביעדים הללו מוצע במגוון מחירים. וחשוב לא פחות: בכל אלו תמצאו גם לא מעט אטרקציות שהכניסה אליהן בחינם.

ריגה, לטביה

ריגה, הממוקמת על חופו המזרחי של הים הבלטי, היא בירת לטביה והעיר הגדולה במדינה. היא ידועה בזכות העיר העתיקה שלה, השמורה להפליא, שראשיתה בימי הביניים. כל זאת לצד ארכיטקטורה מרשימה וסצנה תרבותית קצבית. המרכז ההיסטורי של ריגה הוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו הכולל מספר עצום של כנסיות, מוזיאונים וציוני דרך תרבותיים נוספים אחרים. לאחרונה הפכה ריגה לאחד מיעדי החופשה הזולים באירופה, שההמונים עדיין לא גילו.

מומלץ לחקור את העיר העתיקה ברגל, לאורך רחובות צרים המרוצפים באבן, לגלות מבנים צבעוניים נהדרים ובעיקר לספוג את האווירה של אזור היסטורי מקסים זה. אטרקציות נוספות כוללות ביקור בשוק המרכזי של העיר, הנחשב לאחד מהשווקים הגדולים והתוססים באירופה כולה. במוזיאון הלאומי לאמנות של לטביה תמצאו אוסף עצום של אמנות לטבית, כמו גם בינלאומית.

חג המולד בריגה בירת לטביה. Shutterstock, ShutterStock
ריגה, לטביה/ShutterStock, Shutterstock

ליסבון, פורטוגל

בירת פורטוגל, השוכנת על החוף המערבי של חצי האי האיברי, היא גם העיר הגדולה במדינה. היא ידועה היטב בזכות הארכיטקטורה המעודנת שלה, חיי התרבות השוקקים והאוכל המשובח שמסעדותיה מציעות. מקורותיה של ליסבון מתוארכים עוד לימי האימפריה הרומית, והיא עוצבה ושונתה על ידי תרבויות שונות במשך מאות שנים, כולל התרבות המורית. כי גם חוותה את מה שקרוי "עידן התגליות". ובכלל, פורטוגל היא אחד מיעדי הקיץ הטובים ביותר באירופה, הודות לשילוב של אטרקציות, נופים יפים ומזג אוויר מצוין.

ליסבון מתהדרת בכמה וכמה אטרקציות מובילות, כולל מגדל בלן (Belém Tower) ההיסטורי, מנזר מנזר ז'רונימוש (Jerónimos) וטירת סאו ז'ורז'ה (Castelo de São Jorge). מכל אחד מאלו תוכלו גם לזכות במבטים נהדרים על העיר. מומלץ גם לבקר בשכונות הססגוניות אלפאמה (Alfama) וביירו אלטו (Bairro Alto) הכוללות רחובות מרוצפים צרים, בתי קפה אופנתיים וברים שוקקים. גם הסצנה הקולינרית של ליסבון משגשגת, עם מנות שחובה לנסות כמו פירות ים טריים, מאפים ויין.

ליסבון , פורטוגל. ShutterStock
ליסבון , פורטוגל/ShutterStock

בודפשט, הונגריה

העיר השוכנת על גדות נהר הדנובה ידועה בזכות הארכיטקטורה המרשימה, ההיסטוריה העשירה וסצנת התרבות שלה. יעדי התיירות המובילים בבודפשט כוללים את מבצר הדייגים, טירת בודה (Buda Castle) ובניין הפרלמנט ההונגרי. זוהי גם אחת הערים הכי משתלמות באירופה בעבור התיירים, וזה בהחלט מפתיע, לאור העובדה שמדובר בעיר כה יפה. העיר מציעה אטרקציות רבות לגמרי בחינם, כך למשל גשר השלשלאות סצ'ני (Széchenyi Lánchíd) המחבר בין שני חלקי העיר - בודה ופשט ומספק למבקרים נוף פנורמי של נהר הדנובה ושל קו הרקיע העירוני. אטרקציה נוספת ששווה לחקור היא בזיליקת סנט סטפן (St. Stephen), שבה אדריכלות חוץ ופנים מרשימה. תיירים ישראלים רבים פוקדים גם את בית הכנסת הגדול של בודפשט (Dohány Street Synagogue) שאף נחשב לגדול ביותר ביבשת אירופה.

בניין הפרלמנט ההונגרי בבודפשט. ShutterStock
בניין הפרלמנט ההונגרי בבודפשט/ShutterStock

קרקוב, פולין

קרקוב, הממוקמת בחלקה הדרומי של פולין, היא מבין המקומות הזולים ביותר באירופה לחופשה. העיר ידועה בהיסטוריה המרתקת שלה, בתרבות ובארכיטקטורה מרשימה. בקרקוב ישנה עיר עתיקה שהשתמרה היטב מימי הביניים ואף הוגדרה בשנת 1978 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. ציוני דרך בולטים בקרקוב כוללים את טירת ואוול (Wawel Castle), בזיליקת סנט מרי (St. Mary's Basilica) והכיכר המרכזית (Rynek Główny). קרקוב היא יעד במחיר סביר, בין היתר בשל יוקר המחיה הנמוך בפולין בהשוואה לערים אחרות באירופה. עניין זה מיתרגם לאוכל, לינה ופעילויות במחירים סבירים. בנוסף, ישנן מספר רב של אטרקציות בחינם או בעלות נמוכה, כגון שיטוט בעיר העתיקה, טיול רגלי בהרי הטטרה הסמוכים וגם סיור ברובע היהודי קז'ימייז' (Kazimierz).

בסך הכל, קרקוב היא אופציה אידיאלית עבור מטיילים בתקציב נמוך שמחפשים יעד אירופי במחיר סביר עם שפע של אוצרות תרבותיים והיסטוריים.

קרקוב. ShutterStock
קרקוב, פולין/ShutterStock

ברטיסלבה, סלובקיה

ברטיסלבה, השוכנת על גדות נהר הדנובה בדרום-מערב סלובקיה, היא גם אחד המקומות המשתלמים ביותר באירופה לערוך בהם חופשה. בירת סלובקיה היא גם העיר הגדולה במדינה, וככזו היא מתגאה בהיסטוריה עשירה שראשיתה עוד מימי הקלטים והרומאים. תרבויות ואימפריות שונות הותירו בה את חותמן במרוצת הדורות, כולל האימפריה האוסטרו-הונגרית.

בין האטרקציות המובילות בברטיסלבה נמצאת העיר העתיקה, שהשתמרה היטב וכוללת ארכיטקטורה מימי הביניים והבארוק, רחובות מרוצפים צרים וכיכרות מקסימות. אטרקציה נוספת שחובה לראות היא טירת ברטיסלבה (Bratislava Castle), הממוקמת על גבעה שמספקת נופים עוצרי נשימה של העיר ושל האזור הכפרי העוטף אותה. גם מוזיאון האמנות "הגלריה הלאומית הסלובקית" (Slovak National Gallery) שווה ביקור, מאחר שהוא מתהדר באוסף נרחב של אמנות סלובקית ואירופית. ביום ראשון הראשון של כל חודש תוכלו לבקר בו ללא תשלום.

ברטיסלבה סלובקיה. ShutterStock
ברטיסלבה, סלובקיה/ShutterStock

סופיה, בולגריה

סופיה ממוקמת בבסיס רכס הרי ויטושה (Vitosha) שבמערב בולגריה והיא בירת המדינה והעיר הגדולה בה. סופיה אינה רק עיר מהממת ביופייה אלא גם אחד המקומות הזולים ביותר לביקור באירופה. בדומה לערים אחרות שהוזכרו כאן, גם את סופיה פקדו תרבויות וכובשים רבים, בהם התראקים, הרומאים, הביזנטים, העות'מאנים והסובייטים. העיר מציעה אטרקציות רבות במחירים סבירים או אפילו בחינם, כולל קתדרלת אלכסנדר נבסקי (Alexander Nevsky Cathedral), ארמון התרבות הלאומי והשוק המרכזי. המטבח המקומי טעים וידידותי גם למטיילים בתקציב נמוך, עם מנות בולגריות מסורתיות כגון קבבצ'ה (Kebabche) ובאניצה (Banitsa).

מאחר שסופיה עדיין נמצאת מתחת לרדאר של תיירים רבים, זוהי הזדמנות נהדרת עבור מי שמעוניינים לבקר במקומות הכי פחות צפופים בחופשת הקיץ האירופית שלהם.

סופיה בולגריה. ShutterStock
סופיה, בולגריה/ShutterStock

בלגרד, סרביה

בלגרד, בירת סרביה, היא עיר שובת לב שבה תמצאו מורשת היסטורית עשירה שמשתלבת בצורה נהדרת עם תרבות עכשווית תוססת. יש בה שפע של אטרקציות שיתאימו לטעם של כל אחד ואחת.
מבצר בלגרד (Belgrade Fortress) המפואר מציג נופים פנורמיים עוצרי נשימה, בעוד שפארק קלמגדן (Kalemegdan) הפסטורלי מספק מפלט מעולה מהמולת העיר. מומלץ לשוטט במדרחוב ההומה קנז מיכאלובה (Knez Mihailova), שבו שפע של חנויות, בתי קפה ומבנים בעלי ארכיטקטורה יפהפייה.
חוויות זולות אך מרתקות תמצאו למשל במוזיאון ניקולה טסלה (Nikola Tesla) ובמוזיאון להיסטוריה של יוגוסלביה. נוסף על כל אלו, סצנת אמנות הרחוב הדינמית של העיר, השווקים המקומיים והרובע הבוהמי של סקדרליה (Skadarlija) מבטיחים לכם הרפתקאות אותנטיות מבלי לקרוע את הכיס.

בלגרד. ShutterStock
בלגרד, סרביה/ShutterStock

סלוניקי, יוון

סלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון, ממוקמת בצפון המדינה וידועה בהיסטוריה העשירה ובמורשת התרבותית שלה. העיר מתהדרת בשילוב של ארכיטקטורה עתיקה ומודרנית, המשקפת את השפעותיה התרבותיות המגוונות לאורך מאות השנים. זאת בשל העובדה כי היא נשלטה על ידי אימפריות שונות, כולל הרומאים, הביזנטים והעות'מאנים.

סלוניקי - שעתיים וחצי בלבד מנתב"ג - מציעה עלות מחיה נמוכה יחסית בהשוואה לערים פופולריות רבות אחרות באירופה. מטיילים חסכוניים יכולים לנצל את היתרונות של הלינה, האוכל והתחבורה המוצעים במחירים נוחים. העיר מציעה גם שפע של פעילויות בחינם או בעלות נמוכה, כמו ביקור באתרים ההיסטוריים שלה, בהם הפורום הרומי, המגדל הלבן והחומות הביזנטית.

מומלץ גם לצאת לשיטוט נינוח לאורך טיילת החוף היפה של העיר, לקנות מזכרות בשווקים המקומיים או לטעום אוכל רחוב יווני מסורתי בשוק מודיאנו (Modiano). כל זאת לצד חופי ים יפהפיים.

סלוניקי. ShutterStock
סלוניקי, יוון/ShutterStock

בוקרשט, רומניה

בירת רומניה, הממוקמת באזור הדרום מזרחי של המדינה, ידועה בשילוב של סגנונות אדריכליים, החל מהקדומים ועד העכשוויים ביותר. זאת לצד סצנת התרבות שלה, הגדושה באנרגיות. ובוקרשט גם נחשבת לאחד היעדים החסכוניים ביותר לחופשה באירופה. יש בה שפע של פעילויות במחירים סבירים, כגון סיור במוזיאון הכפרי (Village Museum) הפתוח, שמציג את סגנון החיים והארכיטקטורה של הכפרים הרומניים המסורתיים. המוזיאון הלאומי לאמנות של רומניה הוא אפשרות מצוינת נוספת לביקור, ובו אוסף נרחב של אמנות רומנית ואירופית.

ארמון צ'אושסקו בית הפרלמנט בוקרשט רומניה. ShutterStock
בוקרשט, רומניה/ShutterStock

ולנסיה, ספרד

ולנסיה, הממוקמת על החוף המזרחי של ספרד, מוכרת היטב בזכות הארכיטקטורה המדהימה שלה, התרבות התוססת והאוכל מעורר התיאבון. דרך מצוינת ליהנות מוולנסיה בתקציב נמוך היא לחקור את השוק המרכזי ההיסטורי, שבו תוכלו להתענג על התוצרת והמנות המקומיות מבלי להתרושש.

אטרקציה זולה נוספת היא "עיר האמנויות והמדעים" (City of Arts and Sciences), קומפלקס מפואר של מבנים אוונגרדיים המאכלסים פלנטריום, בית אופרה, מוזיאון מדע ואקווריום. בנוסף, ולנסיה מציעה פארקים וגנים יפים שניתן להיכנס אליהם בחינם, כמו והגן הבוטני של אוניברסיטת ולנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully