וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופיה, בולגריה: היעד הזול הבא שלכם לחופשה

6.1.2017 / 19:12

ממש כמו עוד ערים מזרח-אירופיות כדוגמת ורשה, קייב ובלגרד, משילה מעליה סופיה את התדמית הכבדה והאפורה והופכת להיות תוססת ואטרקטיבית. תוסיפו לכך את מחיריה הזולים וטיסות ישירות מת"א - ונראה שציידי המציאות ישימו את בולגריה על מפת התיירות כיעד המשתלם הבא. ביקרנו

פסל סווטה סופיה אלת החוכמה. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
תהיו חכמים ותגיעו. פסל סווטה סופיה, אלת החוכמה בבירת בולגריה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

בעוד אחיותיה וורנה ובורגס אהובות מאוד על ישראלים, סופיה קצת פחות. אולי בגלל שאין לה ים, אגם או נהר זורם, אולי בגלל שאין בה את אווירת החופש-נופש האופיינית לאחיותיה התיירותיות ואולי בגלל התדמית המיושנת, הכבדה והלא אופנתית שמרחפת מעליה.

שלושה ימים בעיר - והבנתי שלא כך הוא. סופיה, ממש כמו עוד ערים מזרח אירופיות כדוגמת ורשה, קייב ובלגרד, משילה מעליה את התדמית הכבדה, האפורה ואט-אט הופכת להיות תוססת ואטרקטיבית. הוסיפו לכך את מחיריה הזולים, ונראה שציידי המציאות, ובכלל, ימהרו לסמן אותה על מפת התיירות שלהם כיעד הזול הבא.

גם המלונות, כולל אלה המדורגים ברמת דה-לוקס, האוכל הטוב, האלכוהול, המועדונים, אתרי הסקי, טיפולי הספא והשופינג השווה - מאוד זולים. בנוסף, היא מתהדרת בקתדרלות מפוארות, מוזיאונים מעניינים, פארקים מטופחים, אנדרטאות ופסלים מיוחדים, בית פרלמנט יפה, מדרחוב שוקק ושפע של בתי קזינו לחובבי ההימורים.

גם חובבי ההיסטוריה ימצאו בה את מבוקשם, יילכו 8,000 שנה אחורה בזמן ויגלו עתיקות היסטוריות ושרידים מהתקופה הרומית, הביזנטית, העות'מאנית והרוסית, לצד מבנים ואתרים מודרניים מהמאה ה-21.

איפה מטיילים

התנועה במרכז העיר נערכת ברגל, אבל תוכלו לנסוע במטרו, בחשמלית האיטית (חוויה אנתרופולוגית) ובמוניות שמחירן זול עד כדי גיחוך (ושימו לב למתחזים שמכפילים ומשלשים את המחיר). על הכבישים נוסעות מכוניות פרה-היסטוריות בדגמים מזרח-אירופיים, לצד התפארת המוטורית כדוגמת רכבי מרצדס, ב.מ.וו ופרארי של המתעשרים החדשים.

הלב הפועם של סופיה הוא מדרחוב ויטושה, שראשיתו בקתדרלה המפוארת וסופו בפנורמה המושלגת של הר ויטושה, שמוסיף לתפאורת העיר. סביב המדרחוב מרוכזים מבנה ציבור, תרבות ודת המתהדרים באדריכלות מפוארת, מזרח אירופאית אופיינית. אם אתם לא ממש בעניין היסטוריה ועומק, תוכלו לרפרף עליהם בסריקה מבחוץ. אם אתם בעניין של להתרשם ולהתפעל מקרוב - כנסו, כנסו, יפה שם.

* קתדרלה אלכסנדר נבסקי: המבנה הכי מפואר בעיר נקרא על שם הגנרל הרוסי שנלחם בצבא העות'מאני והוביל את העיר לעצמאותה. בנייתה של הכנסייה, שנחשבת לאחת מהיפות באירופה, החלה ב-1882, הסתיימה 30 שנה אחרי ובהפצצות מלחמת העולם השנייה חלקה נהרס ונבנה מחדש. הקתדרלה מתהדרת בכיפות מוזהבות, קשתות אבן, עמודי שיש, פרסקאות, ויטראז'ים, פסיפסים ושנדלירים מרהיבים. החלל המרכזי נישא לגובה 53 מטרים, מאכלס 5,000 מתפללים בו-זמנית ומתחת לכיפתו הגדולה יש עיגול על הרצפה, שהמתפללים מאמינים שאם עומדים בתוכו ומבקשים בקשות - הן יתמלאו. עשינו, ביקשנו ואנחנו מחכים ומקווים.
איפה: כיכר Sveti Aleksandar Nevski

בית הכנסת הספרדי: אתר מרגש שהוא בגדר חובה. זהו בית הכנסת הגדול באירופה שנחנך ב-1909 במעמד המלך פרדיננד. בית הכנסת, המפואר והמרשים ביופיו, עוצב על ידי הארכיטקט האוסטרי גראונגר בסגנון ספרדי שמזכיר את העיצובים הכנסייתיים, בעיקר נוכח השנדליר הענק שמשקלו שני טון. לבית הכנסת ארבע כיפות שחורות וגדולות הנישאות אל על ומעליהן מזדקרים ארבעה מגני דוד מוזהבים שבולטים למרחוק. גם החלונות מעוטרים במגני דוד, כך שלעוברים ברחוב יהיה ברור שמדובר במבנה יהודי שבולט ללא מורא בסביבתו. המקום שייך לקהילה היהודית ובצמוד לבית הכנסת ישנו מוזיאון, המתאר את ההיסטוריה של יהדות בולגריה מימי גירוש ספרד ופורטוגל, דרך השואה ועד היום.
מתי: שני-שישי, 9:00-13:30, 14:00-16:30, ושבת בשעות התפילה
איפה: 16 Exarh Joseph St
לפרטים: 02-983-1273

קתדרלה אלכסנדר נבסקי סופיה. ShutterStock
המבנה הכי מפואר בעיר. קתדרלה אלכסנדר נבסקי/ShutterStock

* מוזיאון הארכיאולוגיה: מתחת לרחובות סופיה נחשפו שרידים ועתיקות של סרדיקה - סופיה הרומית, שההליכה ביניהם היא כמו במנהרת זמן שמוביליה אלפי שנים אחורה. את המסלול ההיסטורי-ארכיאולוגי מומלץ להתחיל במוזיאון (הכניסה ללא תשלום) הממוקם בתוך מסגד לשעבר ומשם להמשיך לאורך הרחובות התת-קרקעיים שנחשפו בכניסה לתחנת המטרו סרדיקה שבמרכז העיר, למרגלות פסלה המרשים של סופיה - אלת החוכמה המיתולוגית, שנישא לגובה 24 מטרים.
מתי: ראשון-שלישי, מ- 10:00
איפה: Ulitsa Saborna 2.

* המוזיאון הלאומי להיסטוריה: מעל לחצי מיליון מוצגים היסטוריים נדירים שראשיתם מלפני 8,000! שנה. ואם אתם כבר שם, מול המוזיאון ממוקם ארמונו המרשים של הנשיא, ששיא האטרקציה בו היא הטקס הרשמי של חילוף המשמרות (בכל שעה עגולה).
איפה: Vitoshko lale 16 street .

* התיאטרון הלאומי, הפארק העירוני city garden: מבנה מרהיב ביופיו שעוצב בסגנון ניאו קלאסי. בכל יום נערכים בו סיורים מודרכים.
איפה: 5 Dykon Ignatiy Str.

* ארמון הנשיא: בפתח הארמון עומדים חיילי המשמר ובכל שעה עגולה נערך טקס מרשים של חילופי המשמרות.
איפה: שדרות הנסיך דונדוקוב (מול מוזיאון ההיסטוריה)


* הר ויטושה: אתר נופש ופארק לאומי שהטיפוס לפסגתו הוא ברגל, ברכב או ברכבל. ממרומיו פנורמה מרהיבה על העיר והסביבה, על מורדותיו יערות, מעיינות, מפלים, סלעי ענק, מתקני נופש, מסעדות וסקי וסנובורד בחורף, ולמרגלותיו מתחם קניות. ההר ממוקם בקצה העיר והגישה אליו קלה ונוחה באוטובוס ובמונית שעלותה כ-22 שקלים.

המוזיאון הלאומי להיסטוריה סופיה. ShutterStock
מעל לחצי מיליון מוצגים, חלקם מלפני 8,000 שנה. המוזיאון הלאומי להיסטוריה בסופיה/ShutterStock

* שופינג: ברחוב גרף, במדרחוב ויטושה וברחובות הקטנים המתפצלים ממנו, תמצאו חנויות ובוטיקים שווים, בהם מותגי יוקרה ואופנת על. ברחבי העיר מספר קניונים מומלצים בהם סופיה רינג - בו מעל ל-400 חנויות, פרדייס - חדש וענק, סרדיקה - שבו גם סופרמרקט נהדר, ו-The Mall - מרכז קניות גדול בשדרות אופלצ'נסקה. המחירים זולים עד כדי 30-50 אחוז פחות מהארץ ונעלי ספורט הן מהקניות הכי משתלמות.

עושים שוק
* שוק פשפשים ועתיקות: שוק רחוב קטן אבל שווה קפיצה, בעיקר אם אתם כבר מבקרים בקתדרלה הגדולה. בשוק תמהיל פשפשי אופייני כדוגמת תכשיטים, מטבעות, כלי נגינה והרבה מזכרות מאמא רוסיה.
מתי: כל השבוע, 10:00-18:00
איפה: רחוב Ploshtad Aleksander Nevski.

* שוק הנשים - לשוק האותנטי היסטוריה של 110 שנים במהלכן התבסס על נשים בלבד ובשנים האחרונות הצטרפו גם גברים. עיקר השוק הוא האוכל - גבינות, בשרים, פירות, ירקות, מאפים מיוחדים (כדוגמת בניצה נהדרת) ומעדנים מטורקיה. גם בגדים, מזכרות ופיצ'יפקס תמצוא שם.
מתי: כל השבוע, 9:00-18:00
איפה: שדרות Stefan Stambolov

* שוק חאלי - סנטראל מרקט - שוק אוכל מקורה (בסמוך לבית הכנסת) לצד דוכני אקססוריז ובתי קפה בסמוך למזרקה.

* שוק אליאנצ'י - שוק גדול ומקורה (בינגו לימים מושלגים) המשתרע על 2000 מ"ר ומציע הכל מכל במחירים מאוד זולים. הקניות הכי מומלצות - נעלים, מעילים ופירות יבשים.

רחוב ויטושה סופיה. ShutterStock
שופינג זה כאן. רחוב ויטושה בסופיה/ShutterStock

לילה לא שקט

הלילות של סופיה הם סוערים ובחצות המועדונים ואזורי הבילוי מפוצצים בבליינים, והשאלה "האם הם לא עובדים מחר" חזרה על עצמה שוב ושוב נוכח הרוקדים והשותים ב-03:00 באמצע השבוע. במועדון PELANET, שנחשב הכי חם וטרנדי, תמצאו בערבי Black Tuesday את הבנות הכי יפות ואת הרקדניות הכי סקסיות שמרקדות חצי ערומות על הבמות המוגבהות. מועדון נוסף הוא ה-BEDROOM שמומלץ לגילאי 18-25. ואם אתם בענייני פולקלור, סורו למועדון Salo Vslo, שם מוגש אוכל בולגרי אותנטי לצד הופעת שירים, ריקודים ושמחה גדולה.

סקי טיים, בורוביץ

חובבי השלג והסקי מוזמנים להרחיק כשעת נסיעה לבורוביץ - עיירת סקי יפה. הכניסה לאתר ללא תשלום ומחירי המעליות, הרכבל והסקי פס הם כאלה שלא תמצאו באף אתר מתחרה באירופה. באתר פסגות מושלגות בגובה 3,000 מטר ו-60 ק"מ של מסלולי גלישה על מדרונות הרי הרילה. למעפילים לראש ההר מחכה הפתעה בגובה 2,889 מטר - שוקו חם שמוגש ליד האח בבקתת סקי אותנטית. לבקתה מרפסת עם נוף עוצר נשימה מעל העננים.

לאתר מעליות גונדולה סגורות, מסלולי סנובורד והחלקה על קרח, חנויות, מסעדות, ברים, בתי הקפה, מועדונים ושלל בתי מלון. אחד מהמלונות המומלצים בעיירה הוא RILA, שצמוד למסלול הגלישה ובו מסעדות, ברים ותרבות אפרה-סקי עם ספא ובריכה מחוממת המשקיפה למדרונות המושלגים.

סופיה גולף ריזורט
עוד אתר ששווה להרחיק בשבילו כ-20 דקות נסיעה הוא מרכז הספא והגולף. במקום תמצאו בריכות טרמיות, סאונות, מגרשי גולף, מסעדה ועיסויים - מהטובים שקבלתם אי פעם! (באחריות ומניסיון).

עיירת סקי בורוביץ בולגריה. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
מחירים כאלה לא תמצאו באף אתר מתחרה באירופה. אתר הסקי בורוביץ/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו
עיירת סקי בורוביץ בולגריה. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
שוקו חם שמוגש ליד האח בבקתת סקי אותנטית בבורוביץ/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

מה ואיפה אוכלים

גם סצנת האוכל פורחת בעיר, ולצד דוכני רחוב ומסעדות מקומיות תמצאו מסעדות אופנתיות שמשלבות אוכלי אותנטי עם תפריט בינלאומי, כולל מסעדת חומוס כשרה בסמוך לבית הכנסת. במומלצות שלנו:
סושיאל, מדרחוב ויטושה - מקום צעיר, מעודכן ואופנתי. תפסו מקום באקווריום הפונה לרחוב ותוכלו להביט בעוברים ושבים, להשקיף על ההרים המושלגים ולספוג את האווירה המקומית. המטבח פתוח ואפשר לראות את השפים במלאכתם, כולל את רידוד הפסטה הטריה. בתפריט פיצות, פסטות, סטייקים טובים ומוסקה מצוינת. המחירים, מצחיקים.

קפטן קוק, מלון מרינלה - במלון שש מסעדות וברים. בחלק העליון מסעדה ענקית עם D.J, בר מדליק ולאונג' עם כורסאות מהודרות, ובצמוד גם קונדיטוריה מעולה. בתפריט הכל מכל - סלטים, בשרים, דגים, פירות ים, פסטות ואוכל מקומי. עיקר העניין הוא מסעדת קפטן קוק מכוכבת המישלן. המסעדה היוקרתית והמפוארת היא ה-מקום לראות ולהראות, וכל ערב הוא סוג של תצוגת אופנה של נשים יפות ואוליגרכים חשובים שפותחים שולחנות מלכים. בכניסה בר יין איכותי, אקווריום דגים לבחירה ובתפריט דגים נדירים ופירות ים טריים. שיא ההצגה הוא דג גדול בתוך סרקופז' מלח שמוגש לשולחן עם להבת אש והמלצר מפלט אותו לעיני הסועדים.

מסעדת סושיאל בעיר סופיה. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
אפשר לראות את השפים במלאכתם. מנה במסעדת סושיאל/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו
מלון מרינלה בעיר סופיה. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
ברמה של 5 כוכבים, אבל המחיר כמו של 3. מלון מרינלה בסופיה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

איפה לנים

בסופיה מגוון מלונות מ-100 שקלים ללילה ועד למלונות יוקרתיים כדוגמת הילטון, שרתון ומרינלה שמחיריהם נחשבים לזולים עבורנו. מלון מרינלה עוצב על ידי הארכיטקט היפני קישו קוראקווה, שעשה שימוש בצבעי שחור, לבן והרבה שיש. במלון 442 חדרים וסוויטות בהם סוויטה נשיאותית הגדולה והמפוארת בבולגריה. במלון גן יפני עם אגמצ'יק, מפלונים וברבורים צחורים, מסעדות, ברים, בריכה מקורה, מועדון ספא, סולריום וחדר כושר.

בלובי של מרינלה יש צוות מדריכים (גדי, אלינור ולידיה) דוברי עברית, שמארגנים טיולים במחירים זולים. טיול לבורוביץ, לדוגמה, הכולל נסיעה, רכבל, שחייה בריכה וארוחת צהריים עולה 60 לבה (1 לבה = 2 שקלים); יום ספא (כולל נסיעה ועיסוי) - 60-80 לבה וסיור שופינג - 30 לבה. לפרטים: 00359988766956.

איך מגיעים? חברת ישראייר מפעילה שתי טיסות ישירות לסופיה בראשון ובחמישי. מחיר חבילת נופש הכוללת טיסה, העברות ולינה במלון מרינלה עולה החל מ-299 דולר לאדם.

הכותבת היתה אורחת של חברת ישראייר בסופיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully