וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה תעופה חושף: זה המושב הכי בטוח במטוס במקרה של התרסקות

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 8:22

מומחה לתעופה מסביר כי לא כל יציאות החירום "נולדו שוות", והוא ממליץ מי מהם היא הבטוחה ביותר. וגם: שונאים את המושב האמצעי הדחוק? מסתבר שהוא יכול להגן עליכם

בווידאו: עשרות הרוגים בהתרסקות מטוס בנפאל/רויטרס

בראש ובראשונה, תשכחו מלשבת מעל כנף המטוס. מיד גם נסביר מדוע, אבל קודם לכן נתחיל מהבסיס: אנשים מזמינים לעצמם מושב כזה או אחר במטוס משלל סיבות. יש מי שמעדיפים מרווח גדול יותר לרגליים, אחרים יעדיפו לצפות בנוף הנשקף מהחלון ויש מי שירצו לשבת בקדמת המטוס, כדי לצאת ממנו כמה שיותר מהר לאחר הנחיתה. אבל האם יש מושב שיכול להיות הכי בטוח במקרה (המאוד נדיר) של התרסקות?

זה המקום שבו הכי כדאי לשבת כדי לשרוד תאונת מטוס
אלו שני הדברים שהכי חשוב לזכור כשבוחרים מושב במטוס
השיטה הבטוחה להשיג שורה שלמה רק לעצמכם במטוס

אילוסטרציה. ShutterStock
המושב שייחשב לבטוח ביותר משתנה במעט בהתאם לסוג המטוס וגודלו/ShutterStock

מושב האמצע: ידוע לשמצה - אבל בטוח

מומחה התעופה דאג דרורי, שהתראיין לכתבה בנושא באתר הניו יורק פוסט, מסביר כי מבחינה סטטיסטית, המושב האמצעי - הידוע לשמצה בקרב נוסעים - הוא הבטוח ביותר במקרה של התרסקות. "המושבים האמצעיים בטוחים יותר ממושבי החלון או מושבי המעבר, בזכות העובדה שמשני הצדדים שלהם יושבים אנשים המהווים חיץ", הוא מסביר.

כאשר הוא נשאל מהם המקומות הבטוחים ביותר במטוס, מציין דרורי כי ישיבה במעבר החירום מבטיחה את היציאה המהירה ביותר מהמטוס במקרה חירום - כל עוד לא פרצה שריפה באותו צד. עם זאת, לא כל יציאות החירום "נולדו שוות".

"כנפי המטוס מאחסנות דלק, מה שמיד פוסל את המושבים ביציאות החירום שנמצאות באמצע המטוס. באשר ליציאות החירום בקדמת המטוס - במקרה של התרסקות, אזור זה של המטוס סופג את מרבית הפגיעה. וכך, נותרנו עם המושבים שלצד יציאות החירום בחלק האחורי של המטוס", מסביר דרורי.

עוד בוואלה!

איזו חברת תעופה מציעה הכי הרבה מקום לרגליים במטוס?

לכתבה המלאה
נוסעים במטוס. ShutterStock
ישיבה במעבר החירום מבטיחה את היציאה המהירה ביותר מהמטוס במקרה חירום/ShutterStock

הגודל קובע

כמובן, המושב שייחשב לבטוח ביותר משתנה במעט בהתאם לסוג המטוס וגודלו, אך הפיזיקה נותרת דומה עבור כל כלי הטיס. "באופן כללי ניתן לומר כי מאחר שלמטוסים גדולים יש יותר 'חומר' מבני, הרי שתהיה להם עמידות בלחצים הקיימים בגובה רב. וזה גם אומר שהם עשויים לספק הגנה נוספת במצבי חירום. עם זאת, הכל תלוי כמובן באופי הפגיעה".

בשנה שעברה נהרגו 229 בני אדם ב-12 אסונות תעופה ברחבי העולם. אחד מהם התרחש בחודש מרץ שעבר, בעת שמטוס בואינג 737-800 של חברת התעופה צ'יינה איסטרן איירליינס (China Eastern Airlines) התרסק וגרם למותם של 123 נוסעים ותשעה אנשי צוות. אבל חשוב לזכור כי התרסקויות של מטוסים נחשבות נדירות יחסית. על פי חישובים שערכה המועצה הלאומית לבטיחות בארצות הברית, הסיכוי להיהרג בתאונת מטוס הוא 1 ל-205,552. זאת בהשוואה ל-1 ל-102 כאשר מדובר בתאונות דרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully