וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה המקום שבו הכי כדאי לשבת כדי לשרוד תאונת מטוס

17.12.2017 / 14:04

נכון, הסיכוי להיקלע לתאונה אווירית הוא זעום, אבל אם בכל זאת קורה הנורא מכל, כדאי להכיר את האזור במטוס שבו סיכויי ההישרדות שלכם יהיו הגבוהים ביותר במקרה של התרסקות

טיסה נוסעת מטוס. ShutterStock
מאז 1959 תועדו 273 התרסקויות של מטוסי נוסעים/ShutterStock

אם אתם נמנים עם הנוסעים החרדתיים, ודאי תהיתם האם יש במטוס אזורים שנחשבים בטוחים יותר מאשר אחרים. לכאורה, זוהי שאלה מגוחכת, במיוחד לאור העובדה שהסיכוי להיהרג בהתרסקות מטוס נמוך באופן משמעותי מהסיכוי להיהרג בתאונת דרכים (1 ל-95,566 לעומת 1 ל-112). עם זאת, על השאלה הזו ניתן לענות באופן ברור, לאור שפע של דוחות ונתונים סטטיסטיים שנאספו עם השנים בכל הקשור להתרסקויות מטוסים. ויש אפילו תשובה משמעותית.

אתר Smarter Travel מציין כי לאור הנתונים העדכניים ביותר, המושבים הבטוחים ביותר יימצאו בחלקו האחורי של המטוס. אתר ASN, המתמחה בבטיחות בתעופה, בחן 65 תאונות אוויריות שבהן ניצל לפחות נוסע אחד מכלל הנוסעים. בהתאם למשתנים שונים, נקבע מהו החלק הבטוח ביותר במקרה של תאונה - בכל אחד מהמקרים.

ב-36 מתוך אותן 65 תאונות קטלניות, נקבע כי חלקו האחורי של המטוס היה הבטוח ביותר. מרכז המטוס היה הבטוח ב-21 מהמקרים, וקדמת המטוס ב-30 מהתאונות. כך, אחורי המטוס קיבלו את הציון הבטוח המובהק ביותר. עם זאת, בתאונות מסוימות, נרשמו דווקא שני אזורים בטוחים באותה המידה. כך למשל, במקרים שבהם רוב הנוסעים בקדמת ובאחורי המטוס ניצלו. מסתבר כי ב-16 מתוך אותן 36 תאונות, לא רק חלקו האחורי של המטוס נחשב בטוח, אלא גם זה הקדמי.

בדיקות ונתונים נוספים שנאספו בעניין זה מאששים זאת. בשנת 2007, בחן מגזין Popular Mechanics נתוני הישרדות בתאונות אוויריות מאז 1971. התוצאות: אחוזי ההישרדות בחלקו האחורי של המטוס עמדו על 69%. מדובר בסיכויים גבוהים יותר ב-20% מאשר אלו שבקדמת המטוס וב-13% מאלו שבמרכז המטוס. על פי מחקר זה, רק ב-5 תאונות מטוס בכל אותה תקופה, הסיכויים היו לטובת נוסעי קדמת המטוס.
ואם אתם עדיין לא בטוחים שנתונים מובהקים, כדאי לדעת שגם מגזין TIME בחן את הסוגיה, בעזרת נתונים של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA). גם כאן התוצאות דומות: סיכויי הישרדות של 68% לטובת אחורי המטוס, 61% במרכז המטוס ו-62% בקדמת המטוס.

מטוס דרימליינר 787 לוט. ShutterStock
לפי הנתונים האחרונים, המושבים הבטוחים ביותר יימצאו בחלקו האחורי של המטוס/ShutterStock

הסיכוי קטן מאי פעם

מעניין לגלות כי מאז 1959, תועדו 273 התרסקויות של מטוסי נוסעים שבהן היה לפחות ניצול אחד מכלל הנוסעים. בימינו, שיעור ההתרסקויות נמוך ביותר: בשנת 2016 נהרגו 325 בני אדם בתאונות אוויריות ברחבי העולם. כך, הסיכוי שלכם להיקלע להתרסות מטוס, קטן מאי פעם. עם זאת, עדיין יש משמעות למיקום שבו אתם יושבים. לכן, בפעם הבאה שאתם בוחרים את מושב המטוס שלכם, אולי לא זה יהיה רעיון כה גרוע לבחור דווקא במושבים האחוריים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully