וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו שני הדברים שהכי חשוב לזכור כשבוחרים מושב במטוס

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 7:10

למה המושב ביציאת החירום לא תמיד יהיה הבחירה המוצלחת, מה היתרון במושב לצד החלון ממש מעל הכנף ואיפה הכי טוב לשבת כשאתם טסים עם ילדים? כך תבחרו את המושב הטוב ביותר במטוס

מושב אמצעי במטוס של חברת Molon Labe Seating/Molon Labe Seating, יוטיוב

אין ספק שישנם מושבי מטוס שנחשבים תמיד לגרועים ביותר, אבל מאידך, אין דבר כזה "המושב המושלם לכולם". כאשר בוחרים מושב לטיסה, ישנם שני פקטורים חשובים שיש לקחת בחשבון: מהו המושב הטוב ביותר עבורכם באופן אישי, וכיצד להשיג אותו.

כשמדברים על מושבים שיש להימנע מהם בכל מחיר, הרי מדובר במושבים באמצע השורה, כאשר אתם נמעכים בין שני הנוסעים שיושבים לצדכם.

אתר Travelers Today מציין כי בעת שאתם בוחנים את אפשרויות הטיסה שלכם, הרי שרוב תשומת הלב מתמקדת בזמן המתאים ביותר לטיסה ובמחיר שלה. וכך, אנו בוחנים מועדים ומחירים, ובאופן זה לעתים אנו לא מתייחסים כלל לנושא המושב המתאים. או במילים פשוטות: לנוחות שלנו בטיסה.

במהלך הטיסה, כולנו רוצים בעיקר יותר מרחב ופחות הפרעות. בכל הנוגע למרחב, הרי שבכל חברת תעופה, ישנו מרווח שונה בין מושב למושב. או למעשה, בין שורות המושבים. בדרך כלל, בחברות לואו-קוסט, המרווח יהיה קטן יותר. משהו כמו 78.5-76 ס"מ. בחברות אחרות, המרווח יכול לגדול לכ-84-81 ס"מ במחלקת התיירים. כמובן, מרווח הרגליים מקבל משמעות רבה יותר כאשר מדובר באנשים גבוהים, ולכן המושב שנמצא לצד המעבר יתאים יותר, ויאפשר מתיחות רגליים מעת לעת.

נוסעים במחלקת תיירים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
במהלך הטיסה, כולנו רוצים בעיקר יותר מרחב ופחות הפרעות/ShutterStock, Shutterstock

מושב ליד יציאת החירום: יש גם חסרונות

כידוע, המושבים לצד יציאות החירום יעניקו מרווח רציני יותר לרגליים, אך יש בהם מספר חסרונות. כך למשל, נוסע במושב כזה יאלץ לאחסן את כל חפציו בתא מעל לראש (מבלי להותיר תיק קטן מתחת למושב שלפניו, שמרוחק יתר על המידה). כך, אם במהלך ההמראה והנסיקה או לקראת הנחיתה תרצו משהו מהתיק שלכם - חטיף, ספר או כל דבר אחר - תיאלצו לבקש זאת מהדיילת. בזמנים אחרים, שבהם מותר לקום מהמושב ולנוע בתא הנוסעים, הדבר יגרום להפרעה לנוסעים אחרים. בנוסף, במושבים אלו אין מסך ושולחן מתקפל שמחובר למושב שמולכם. מה שתקבלו הוא שולחן מתקפל שיהיה פחות שימושי ונוח.

מאחר שנוסעים שיושבים במושבים שלצד יציאת החירום אמורים לסייע במקרה של פינוי חירום, אסור להם לשתות אלכוהול במהלך הטיסה. מאותה סיבה, גם אי אפשר לשבת כאן יחד עם הילדים.

עוד בוואלה!

חשפה טריק גאוני להגניב תיק נוסף למטוס בחינם

לכתבה המלאה
ילד בוכה טיסה. ShutterStock
במושבים לצד יציאות החירום אי אפשר לשבת עם הילדים/ShutterStock

מושב החלון: מתי עדיף מעל הכנף?

אם מרווח הרגליים הוא לא הדבר הכי חשוב לכם, ואם אינכם נוהגים לטוס לעתים קרובות, ייתכן שתרצו להתענג על הנוף ותעדיפו מושב הצמוד לחלון. תחשבו על ההגעה לוונציה בשעות אחר-צוהריים שטופות שמש, בעת שכיכר סן מרקו נראית היטב מגבוה. זה הזמן גם להזכיר שמושב חלון מעל כנף המטוס, לא ממש יספק את הסחורה.

עם זאת, מי ששונאים לטוס ורגישים למערבולת אוויר, דווקא ייהנו ממושב שנמצא מעל הכנף, מאחר שבמיקום זה, הטלטלות פחות מורגשות.

סדר העדיפות שלכם באשר למושב המושלם עשוי להשתנות בהתאם לנסיבות שונות. אם אתם בעניין של לישון היטב בטיסת לילה, שקלו לבחור במושב ליד החלון, כדי שלא להתעורר בגלל נוסעים שכנים שעושים את דרכם לשירותים באמצע הלילה. ואם יש לכם קונקשן קצר בין שתי טיסות או שאתם ממהרים לפגישה מיד עם הנחיתה, אולי תעדיפו מושב במעבר ליד הכניסה למטוס, כדי להיות בין הראשונים שייצאו ממנו לאחר הנחיתה.

כאשר אתם מטיילים עם ילדים קטנים, תעדיפו שכל המושבים שלכם יימצאו בשורה אחת, וגם שלא יהיו מרוחקים מדי מהשירותים. מצד שני, אם אתם מטיילים לבדכם, סביר שתעדיפו להתרחק ככל האפשר מאזורים הומים, צפופים ורועשים.

נוסעת ישנה טיסה. ShutterStock
אם אתם בעניין של לישון היטב בטיסת לילה, שקלו לבחור במושב ליד החלון/ShutterStock

כך תשיגו את המושב המושלם

התשובה לסוגיה הזו תלויה במדיה רבה בחברת התעופה שבחרתם. ישנן חברות תעופה שמאפשרות לנוסעים לבחור את המושב בעת רכישת כרטיס הטיסה, ולעתים קרובות הן יגבו על כך תשלום נוסף. במקרים אחרים, אפשרות בחירת הנוסף תוצע כחלק מחבילת שירותים, הכוללת גם העלאת מטען נוסף ועדיפות בעלייה למטוס. יש גם חברות שמספקות אשפרות בחירת מושב לחברי תוכניות הנוסע המתמיד שלהן.

הזדמנות נוספת לבחירת מושב הטיסה שלכם מגיעה בתהליך הצ'ק-אין. אם חברת התעופה מציעה צ'ק-אין מקוון, הדבר הכי טוב לעשות הוא לנסות ולתפוס את המושב הנבחר ברגע שתהליך הצ'ק-אין נפתח לנוסעים. בדרך כלל, זה יקרה 48-24 שעות לפני מועד הטיסה. חברות תעופה מסוימות, הגובות תשלום על בחירת מושב, מאפשרות לעשות זאת בחינם בעת הצ'ק-אין. במקרה זה, מאגר המושבים הפנויים יהיה קטן יותר, וחלקם כבר יהיו תפוסים על ידי נוסעים אחרים.

באשר לחברות תעופה שמבצעות את הצ'ק-אין בנמל התעופה בלבד, מומלץ להגיע מוקדם ולבקש את המושב הרצוי לכם מצוות הקרקע המטפל בכך.

כדי לגלות מראש את כל התנאים שמציעות חברות התעופה השונות, מומלץ מאוד לעיין היטב באתר האינטרנט של החברה שנבחרה, עוד לפני הזמנת כרטיס הטיסה. המלצה נוספת שכדאי לאמץ היא להיכנס אל אתר SeatGuru, בו תמצאו את מפות המושבים במטוסיהן של חברות התעופה השונות.
ואם כל האסטרטגיות הללו נכשלו, אתם תמיד יכולים לבקש מנוסע אחר במטוס להחליף עמכם מושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully