וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו חברת תעופה מציעה הכי הרבה מקום לרגליים במטוס?

הרווח שמשפיע על שורת הרווח: מחקר חדש מצא באילו חברות תעופה תוכלו להתענג על מרווח הרגליים הרחב ביותר. אז למי יש (מרווח) יותר גדול?

צילום: Zodiac Aerospace

בווידאו: האם תצורת הישיבה הזו היא הפיתרון למרווח הרגליים הקטן?

אין זה סוד כי חברות התעופה מנסות לכווץ ככל האפשר את הוצאותיהן, ולעיתים גם את המרחב שיש לנוסעים. כך, אחת השיטות הידועות ביותר היא הוספת מושבים למטוס באופן שגורם למרווח הרגליים של הנוסעים להצטמצם במידה ניכרת. דווקא בשל עובדה זו, חשוב לדעת מה מציעות חברות התעופה לנוסעיהן, או במילים אחרות: אילו חברות תעופה מציעות את מרווח הרגליים הגדול ביותר?


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים
איך להשתדרג למחלקה ראשונה: 15 טיפים
סקר בדק: מיהם הנוסעים השנואים במטוס?


מחקר שנעשה לאחרונה על ידי אתר הזמנת הטיסות Skyscanner בחן את הנתונים הללו בקרב 19 חברות תעופה (מחלקות תיירים בלבד) המפעילות טיסות לטווחים ארוכים. המחקר מצא כי המרווח נוטה להשתנות בהתאם לאופי המטוס ומיקום המושב בו. כך, למשל, במקרים רבים, בקדמת המטוס המרווח עשוי להיות מעט גדול יותר, בסנטימטרים ספורים (אך חשובים).

עוד כדאי לדעת, כי חברות תעופה רבות מחליפות את גב המושב המרופד לעילא לגבי מושב דקיקים יותר - כדי להגדיל את המרווח. כדי לבצע את המדידה, הוחלט כי המרחק שיימדד הוא מנקודה מסוימת במושב עד לאותה נקודה במושב שמצוי לפניו. מרחק זה עשוי להוות מדד ראוי למרווח הרגליים.

מטוס אל על מחלקת תיירים פלוס. סיון פרג',
בבדיקה, הוכנס מחיר הטיסה לשקלול מרווח המושב/סיון פרג'

במקום הראשון: קטאר איירווייס

כדאי לדעת כי על פי המחקר, אל פקטור המרווח נוסף גם גורם המחיר, ששוקלל יחד עמו. באופן זה, 80 ס"מ יהיו לעיתים עדיפים על פני 82 ס"מ, אם מחיר כרטיס הטיסה נמוך משמעותית.

במקום הראשון והמכובד ניצבת חברת התעופה קטאר איירווייס (Qatar Airways). נוסף על המרווח הנדיב, מציינים עורכי המחקר כי בחברה לא גובים תשלום נוסף עבור מי שמבקש לשבת במושבים בעלי מרווח נדיב יותר, כמו למשל ביציאות החירום.

לעומת זאת, בחברות התעופה אייר אינדיה וטורקיש איירליינס, גובים תוספת תשלום על מושבים מסוג זה: 25-22 שקלים על כל סנטימטר נוסף. עם זאת, מחיר זה נמוך יחסית לחברות תעופה אחרות.

הנה חמש חברות התעופה שבהן יהיה לכם הכי מרווח. כל החברות הללו מציעות מרווח של 86.3-78.7 ס"מ, אך הניקוד הסופי ניתן בהתאם לשקלול בין המרווח למחיר כרטיס הטיסה הממוצע.

למרות שחברת אל על לא נכללה במחקר, חיפוש בנתוני אתר Skyscanner מעלה כי המרווח שמציעה חברת התעופה הלאומית עומד על 91-81 ס"מ (תלוי בסוג המטוס). עם זאת, מדובר בנתון שאינו משקלל את המחיר, כך שאינו בר השוואה במחקר זה.

1. קטאר איירווייס (Qatar Airways)
2. אייר אינדיה (Air India)
3. דלתא איירליינס (Delta Air Lines)
4. איתיחאד איירווייס (Etihad Airways, אבו דאבי)
5. טורקיש איירליינס (Turkish Airlines)

עוד באותו נושא

האם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?

לכתבה המלאה
נוסעת ישנה בזמן טיסה. ShutterStock
מחצית הנוסעים כועסים שמשעינים את גב המושב לאחור/ShutterStock

מה הכי מרגיז את הנוסעים?

עוד מצא המחקר, שלווה בסקר נוסעים, כי כשליש מהמשיבים ציינו שהדבר המרגיז ביותר בטיסות הוא היעדר מרווח מספק לרגליים. עשירית מהמשיבים טוענים כי תוספת תשלום על מושבים בעלי מרווח גדול יותר - היא בקשה מקוממת ומרגיזה.

בנוסף, למעלה ממחצית הנוסעים ציינו כי הם נוטים לכעוס כאשר הנוסע שיושב לפניהם מסיט לאחור את גב המושב שלו.
בהקשר זה, חברת התעופה בריטיש איירווייס הכריזה לאחרונה כי תצמצם את מרווח הרגליים בין המושבים בחלק ממטוסיה מ-76.2 ס"מ ל-73.66 ס"מ, כדי לאפשר הכנסת 12 מושבים נוספים למטוסים. יצוין כי מדובר במרווח שקטן אף יותר מזה שמציעה חברת הלואו-קוסט ריינאייר.

לנתוני המחקר המלא לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully