וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיילת באיום אנטישמי לנוסע חרדי: "זה או אני או אתם"

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 7:37

נוסע חרדי בחברת דלתא איירליינס האמריקנית, טוען כי אחת הדיילות אילצה אותו לרדת מטיסה בשל מחלוקת על מקום אחסון. היאאיימה שאם לא יעזוב, היא עצמה תרד מהמטוס והטיסה כולה תבוטל

דיילת שרה בכריזה בטיסת כריסמס/צילום: יוטיוב

חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס אישרה כי היא חוקרת תקרית שבה דיילת כינתה לכאורה גבר יהודי חרדי (ואת בני משפחתו) במילת היחס "אתם", במה שנראה כהשמצה על רקע אנטישמי. התקרית התרחשה בעת שנוסעים עלו על טיסת דלתא מפורט לודרדייל שבפלורידה לשדה התעופה לה-גוארדיה בניו יורק, ביום שני ה-23 בינואר. כך על פי אותו הגבר שעמד במרכזה של ההתרחשות, וסיפר את סיפורו לאתר החדשות החרדי "המודיע", המתפרסם גם בשפה האנגלית.

האיש, שמבקש להישאר בעילום שם, טוען כי לאחר שקיבל את האישור לעלות לטיסה, הציבה בפניו הדיילת אולטימטום: או שהוא יורד מהמטוס או שהדיילת תסרב לעבוד, מה שיגרום לביטול הטיסה. המחלוקת הראשונה עם הדיילת התרחשה כאשר האיש עלה ביום שני בערב על טיסת דלתא DL1541 עם תיק היד שלו לצד תיק ייעודי לכובעים (ככל הנראה, תיק נשיאה לשטריימל). הוא הניח את שני הפריטים הללו בתא האחסון העילי, מה שעורר כמעט מיד תגובה של הדיילת. על פי הדיווח של הנוסע, הדיילת צעדה אליו והעירה: "לכם תמיד יש טונות של מזוודות. למה אתה לא יכול להניח את תיק הכובעים מתחת לרגליים?"

השימוש ב"אתם" (You people) מרמז על אנשים ממוצא מסוים - במקרה זה יהודים - ויכול להתפרש גם באופן אנטישמי. הנוסע אמר לכתבים כי הסכים להיענות לבקשתה של הדיילת באם יתעורר צורך בכך, אך בתחילת המחלוקת טען בפניה כי ישנו מספיק מקום בתאי האחסון העיליים לתיקים נוספים אחרים.

19 יהודיות תובעות שתי חברות תעופה: הפלו אותנו בטיסות
קשישים יהודים נזרקו מהמטוס, כי לא הסכימו להניח את הטלית מתחת למושב
זוג יהודים ובתם התינוקת הורדו מהטיסה: "אתם מסריחים"

מטוס בואינג 474 ג'מבו דלתא איירליינס. ShutterStock
הדיילת הציבה בפני הנוסע אולטימטום. דלתא איירליינס/ShutterStock

"הדיילת לקחה את התיק שלו בזעם"

אולם זמן קצר לאחר מכן, כך על פי החשד, הדיילת חזרה כדי לקחת את תיקו של של האיש, במטרה להעבירו למקום אחר. כשהוא אמר לה להניח לחפציו, עזבה הדיילת את המקום אך בתוך זמן קצר חזרה עם אנשי צוות הקרקע, שליוו אותו אל מחוץ למטוס. לאחר שירד מהמטוס, סיפר הנוסע כי הוא קיבל אישור לעלות למטוס עוד לפני שהדיילת איימה לרדת ממנו בעצמה, אם אכן יאפשרו לו לשוב לטיסה.
הנוסע אמר עוד כי חברת דלתא בחרה להשאיר את הדיילת על הטיסה - והציעה לו לינה במלון לאותו הלילה, כמו גם שובר נסיעה על סך 500 דולר. אחד מעדי הראייה בטיסה תמך בסיפורו של הנוסע וטען כי "הדיילת לקחה את התיק שלו בזעם ללא סיבה". עורך דינו של הנוסע מדגיש כי המזוודות של האיש היו במסגרת הכבודה המותרת של דלתא.

"דלתא מודעת (לנושא) ומצויה בשלבים מקדמיים של חקירת העניין", מסרה חברת התעופה בהצהרה שהתייחסה לתקרית. "אנו מחויבים לעשות שימוש בתוצאות החקירה הזו כדי להגיע להבנה מלאה של האירועים שהתרחשו, ולהגיב בהתאם".

כזכור, בחודש נובמבר האחרון הסכימה חברת התעופה לופטהנזה הגרמנית לשלם 2.7 מיליון דולר, במטרה ליישב תביעה שהוגשה נגדה על ידי קבוצת נוסעים יהודים שטענו שהורדו מטיסה בגלל שהם "נראים" יהודים, כפי שפורסם בוואלה! תיירות. זאת ועוד, בעקבות התקרית הזו, שאירעה במאי 2022, לופטהנזה הכריזה כי תמנה "מנהל אנטישמיות" שיעסוק במקרי אפליה מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully