וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וב חדש בחברת התעופה הגרמנית: לופטהנזה תמנה "מנהל אנטישמיות"

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 8:29

חברת התעופה הלאומית של גרמניה הודיעה על תפקיד ניהולי בכיר חדש שיעסוק בהתמודדות עם מקרי אנטישמיות ואפליה. זאת לאחר מקרה שאירע בחודש מאי, ובו כ-100 נוסעים לא הורשו לעלות על מטוס כי לכאורה "נראו יהודים"

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה צפויה ליצור תפקיד ניהולי בכיר חדש, בכדי להתמודד עם מקרים של אנטישמיות ואפליה, לאחר מקרה שהתרחש בחודש מאי השנה, ועליו גם דיווחנו בוואלה! תיירות. על פי אותו דיווח, חברת התעופה לכאורה לא אפשרה לכ-100 נוסעים לעלות למטוס בשל העובדה שהם "נראים" יהודים או בעלי שמות שנשמעים יהודים.

נוסף על כך, חברת הדגל הגרמנית גם אישרה כי היא מתכוונת לאמץ את ההגדרה לאנטישמיות, כפי שנקבעה בידי הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה (IHRA). הגדרה זו אומצה על ידי ממשלת גרמניה בשנת 2017. נוסח ההגדרה הוא: "אנטישמיות היא תפיסה מסוימת של יהודים, שיכולה לבוא לידי ביטוי כשנאה כלפי יהודים. ביטויים מילוליים וגופניים של אנטישמיות מכוונים כלפי יחידים, יהודים או לא-יהודים, ו/או נגד רכושם, נגד מוסדות של קהילה יהודית ואתרים דתיים"

צפו בתקרית מחודש מאי

"לא היו כל ראיות לאנטישמיות ממסדית"

אתר The JC מדווח כי לאחר אותו מקרה, הזמינה חברת התעופה הגרמנית חקירה בלתי תלויה. על פי ממצאי החקירה, לא היו כל ראיות לאנטישמיות ממסדית, גם לאחר שאיש צוות של לופטהנזה צולם בעודו אומר "אנשים יהודים עשו את הבלגן, הם יצרו את הבעיות".

התקרית אירעה ב-4 במאי, בעת שקבוצה גדולה של נוסעים יהודים הגיעה מניו יורק לפרנקפורט שבגרמניה. הנוסעים היו אמורים לעבור לטיסה נוספת אל בודפשט, אך מספר גדול מהם עוכב בשל אפליה גזעית ודתית לכאורה. ההחלטה שלא לאפשר לאותם נוסעים לעלות על טיסת ההמשך שלהם התקבלה לאחר שחלק מהלקוחות בטיסה הראשונה, מניו יורק לפרנקפורט, לא עמדו לכאורה במגבלות חבישת מסכות הפנים במטוס.

חרדים האשימו את לופטהנזה שזרקה אותם מטיסה כי "נראו יהודים". DansDeals, צילום מסך
החרדים האשימו את לופטהנזה שזרקה אותם מהטיסה כי "נראו יהודים"/צילום מסך, DansDeals

לופטהנזה: "מביעה חרטה עמוקה"

במכתב שנשלח ב-22 ביולי אל ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים העיקריים בארצות הברית (CoP) ציין מנכ"ל לופטהנזה, ג'נס ריטר, כי כוח המשימה הפנימי של חברת התעופה החוקר את האירוע הודה כי חלק מאנשי הצוות שלה היו "חסרי רגישות ולא מקצועיים", אך הדו"ח סיכם כי "החקירה היסודית לא חשפה דעות אנטישמיות, דעות קדומות או התנהגות מתוכננת מראש של נציגי לופטהנזה".

ריטר המשיך וטען כי מדובר היה ב"שרשרת מצערת של תקשורת לא מדויקת, פרשנות שגויה ושיפוטים לא מכוונים", וציין כי "מספר נוסעים יהודים דתיים שלא מילאו אחר התקנות באשר לחבישת מסכות יצרו מצב עדין".

כתוצאה מהאירוע ומהדוח, התחייב ריטר ליצור תפקיד ניהולי בכיר חדש למניעת אפליה ואנטישמיות, וכן לפעול להכשרת צוותים בנושא. "לופטהנזה מביעה חרטה עמוקה על דחיית העלייה למטוס (של אותם נוסעים) ועל ההשפעה שהייתה לה על הנוסעים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully