וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטהנזה תשלם כ-3 מיליון דולר לנוסעים שהורידה מהטיסה כי "נראו יהודים"

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 12:21

חברת התעופה הגרמנית הורידה השנה מטיסה כ-130 נוסעים עם "מראה יהודי", אבל טענה שהסיבה כי הם לא חבשו מסכות קורונה. מחשש לתביעה גדולה, הגיעה לופטהנזה לפשרה שבה תשלם 21 אלף דולרים לכל נוסע

בווידאו: חסידי ברסלב בשדה התעופה בן - גוריון לפני הטיסה לאומן/צילום: מתס קורמן, עריכה: עמית שמחה

לפעמים משתלם לתבוע את חברת התעופה: לופטהנזה תשלם פיצוי של 2.7 מיליון דולר לנוסעים חרדים, שהורידה מטיסה בחודש מאי השנה כי "נראו יהודים", כפי שפורסם בוואלה! תיירות.

האירוע שקרה ב-3 במאי 2022, עורר תרעומת גדולה בקרב קבוצה גדולה של נוסעים יהודים שטסה עם חברת התעופה הגרמנית מניו יורק JFK לפרנקפורט והייתה אמורה לתפוס טיסת המשך לבודפשט. עם זאת, על רבים מהם נאסר לעלות לטיסה להונגריה מכיוון שמספר נוסעים בטיסה הראשונה לא צייתו לדרישות לעטות מסכת פנים נגד נגיף הקורונה.

הנוסעים שהורדו מהטיסה, טענו לאנטישמיות ו"ענישה קולקטיבית" שהפכה מהר לאירוע "גזעני", לטענתם. עקב כך, הוגשה תביעת אפליה על ידי כמעט 130 נוסעים, שכולם הורדו מהטיסה על ידי צוות הקרקע של לופטהנזה מכיוון שלפי הנטען, הם "נראו יהודים".

צפו בעימות בין השוטרים לנוסעים החרדים

כל נוסע יקבל 21 אלף דולרים

במקום לזהות את פורעי החוק הבודדים שלא הסכימו לחבוש מסכות, צוות הקרקע של לופטהנזה ציין שהנוסעים נראו כיהודים. כתוצאה מכך, חברת התעופה הטילה, לכאורה, איסורי טיסה על כל מי בטיסה שנראה יהודי או בעל שם שנשמע יהודי.

הנוסעים ההמומים תיעדו את האינטראקציה שלהם עם צוות הקרקע של לופטהנזה בנמל התעופה של פרנקפורט, שם עובד אחד אישר לכאורה בסרט כי הקבוצה כולה נענשת באופן קולקטיבי על סמך דתם. יתר על כן, לופטהנזה החמירה את המצב כשהזעיקה משטרה חמושה בכלי נשק כדי לטפל בקבוצת הנוסעים השלווה.

כשהיא ניצבת מול תביעה גדולה, נראה כי לופטהנזה הגיעה עתה להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט, כאשר כל נוסע שנקלע לתקרית אמור לקבל תשלום של 21 אלף דולרים.

ההסדר כולל פיצוי של 20 אלף דולרים בתוספת 1,000 דולר עבור הוצאות שנגרמו לאחר שנאסר על הנוסעים לעלות על טיסת ההמשך שלהם. עם זאת, משרד עורכי הדין שניהל את המשא ומתן על הפשרה יזכה בעמלה של 18% מסכום הפיצוי החד פעמי.

חרדים האשימו את לופטהנזה שזרקה אותם מטיסה כי "נראו יהודים". DansDeals, צילום מסך
לופטהנזה החמירה את המצב כשהזעיקה משטרה חמושה לנוסעים השלווים/צילום מסך, DansDeals

בעקבות המאבק באנטישמיות של לופטהנזה, היא הפכה לחברת התעופה הראשונה שאימצה באופן מלא הגדרה מקיפה יותר של אנטישמיות, שנוצרה על ידי הברית הבינלאומית לזיכרון השואה (IHRA).

לופטהנזה גם טוענת, שהיא ממשיכה לעבוד עם הוועד היהודי האמריקני לפיתוח מפגשי הכשרה לרגישות בנושא, ואף הודיעה על תפקיד ניהולי בכיר חדש שיעסוק בהתמודדות עם מקרי אנטישמיות ואפליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully