וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה הגרמנית הואשמה: זרקה נוסעים כי "נראו יהודים"

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 20:42

לופטהנזה, חברת התעופה הלאומית של גרמניה, לא אפשרה לקבוצת יהודים לעלות על טיסת המשך בשל מה שלכאורה מוגדר כאפליה. שוטרים הוזעקו להרגיע את הרוחות. לופטהנזה: "מצרה על הנסיבות סביב ההחלטה"

חברת הדגל הגרמנית לופטהנזה הואשמה בתקרית אנטישמית כנגד קבוצה גדולה של נוסעים. על פי הדיווח באתר Paddle your own Kanoo, חברת התעופה לכאורה לא אפשרה לנוסעים לעלות למטוס בשל העובדה שהם "נראים" יהודים או בעלי שמות שנשמעים יהודים.

התקרית המדאיגה אירעה ביום רביעי שעבר, כאשר קבוצה גדולה של נוסעים יהודים הגיעה לפרנקפורט שבגרמניה לאחר טיסה טרנס-אטלנטית מנמל התעופה JFK בניו יורק. הנוסעים היו אמורים לעבור לטיסה נוספת לבודפשט, אך רבים מהם עוכבו בגלל אפליה גזעית ודתית לכאורה.

ההחלטה שלא לתת לנוסעים לעלות על הטיסה הבאה התקבלה לאחר שחלק מהלקוחות בטיסה הראשונה מניו יורק לפרנקפורט לא עמדו לכאורה במגבלות חבישת מסכות הפנים במטוס.

למרות שהמגבלה האמריקנית על חבישת מכסות במטוסים בוטלה, הממשלה הגרמנית עדיין מחייבת זאת, ובלופטהנזה ציינו כי היא נאלצת לאכוף את החוקים הללו על טיסותיה, כחברת התעופה הלאומית של גרמניה.

צפו בעימות בין השוטרים לנוסעים החרדים

"אנשים יהודים עשו את הבלגן, הם יצרו את הבעיות"

באשר לטיסה שהתקיימה ביום רביעי שעבר, לופטהנזה ציינה כי חלק מהנוסעים לא עמדו כראוי בחוקי חבישת המסכות של גרמניה ולכן התקבלה ההחלטה למנוע מהם לעלות על טיסתם הבאה. עם זאת, חברת התעופה לא זיהתה את מי שבאמת הפרו את הכללים, אלא קבעה כי חלק מהאי ציות היה של נוסעים שנראו יהודים, כך על פי הדיווח.

מדובר היה בקבוצה גדולה של בין 130 ל-170 נוסעים יהודים בטיסה שטסה לבודפשט, לצרכים שהוגדרו "דתיים", אך לא כולם נסעו יחדיו. עם זאת, לופטהנזה החליטה לכאורה לאסור על כל מי שלדעתה הוא יהודי לבצע את הקונקשן לטיסה הבאה.

ההחלטה עוררה תדהמה בקרב קהל הנוסעים וחברת התעופה לופטהנזה אף הזעיקה שוטרים חמושים בכדי לטפל בסיטואציה. המצב התלהט - והשוטרים הואשמו כי הם "נאצים". באחד הסרטונים שתיעד את האירוע נראית אינטראקציה עם נציג שירות לקוחות של לופטהנזה, המאשר לכאורה כי ענישה קולקטיבית זו נאכפה על רקע דתי. "אנשים יהודים עשו את הבלגן, הם יצרו את הבעיות", כך נטען, אמר נציג השירות לנוסע.

עוד בוואלה!

קשישים יהודים נזרקו מהמטוס, כי לא הסכימו להניח את הטלית מתחת למושב

לכתבה המלאה
חרדים האשימו את לופטהנזה שזרקה אותם מטיסה כי "נראו יהודים". DansDeals, צילום מסך
ההחלטה עוררה תדהמה בקרב קהל הנוסעים. נוסעים חרדים ושוטרים בשדה התעופה/צילום מסך, DansDeals

לופטהנזה: "מצרה על הנסיבות סביב ההחלטה"

מחברת לופטהנזה נמסר: "לופטהנזה מצרה על הנסיבות סביב ההחלטה להוריד את הנוסעים מהטיסה.
הנימוקים להחלטה התבססו על מקרים שונים של אי ציות של נוסעים רבים לדרישות מסכות והוראות בטיחות לצוות בטיסה הקודמת LH401 מניו יורק לפרנקפורט. הדרישות הרגולטוריות בגרמניה ובשווקים אחרים מחייבות חברות תעופה לאכוף עטיית מסכות רפואיות, או FFP2 בטיסות על ידי הנוסעים ואנשי הצוות. בעוד לופטהנזה עדיין בוחנת את העובדות והנסיבות של המקרה, אנו מצטערים שהקבוצה הגדולה הורדה מהטיסה ולא הורדו רק הנוסעים שלא עמדו בדרישות. אנו ניצור קשר עם הנוסעים שנפגעו כדי להבין טוב יותר את מצוקתם ונבדוק כיצד נוכל לשפר את שירות הלקוחות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully