וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק הטורקי: איסטנבול היא היעד הכי מבוקש בקרב ישראלים

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 21:12

חיפושי הטיסות בעולם ב-2022 גדלו ב-26% בהשוואה ל-2019 שהייתה שנה שיא בתיירות, כשהישראלים חיפשו הכי הרבה טיסות לאיסטנבול ברבעון השני של 2022. וגם: זינוק של 2,700% בחיפוש לדרכון זמני בגוגל

בווידאו: אתרי תיירות מובילים באיסטנבול/צילום: רויטרס

איסטנבול חזרה לראש היעדים החמים בחיפוש של יעדים לחופשה בעולם, כך לפי גוגל ישראל. בכנס התיירות השנתי של החברה, שנערך היום (שלישי) בתל אביב, פורסמו היעדים החמים ביותר ברבעון השני של השנה (אפריל-יוני 2022), כשהיעד הטורקי שעמד תחת אזהרת מסע לאחרונה, נמצא בראש.

לפי אתר Destinations Insights with Google, היעדים המבוקשים ביותר בקרב הישראלים, בהתבסס על חיפושים ברבעון השני של 2022, הם (בסדר יורד): איסטנבול, לונדון, פריז, אמסטרדם, לרנקה, בודפשט, אתונה, ניו יורק, רומא ופראג. ברשימת היעדים הטרנדיים ביותר ניתן למצוא את אנטליה (טורקיה), שארם א-שייח' (מצרים), פודגוריצה (מונטנגרו), גובס (יוון), פורט לודרדייל (פלורידה) וקפריסין הטורקית.

"חיפושי הטיסות בעולם ב-2022 גדלו ב-26% בהשוואה ל-2019, שהייתה שנה שיא בביקושים בענף התיירות", אמר ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל. לפי ענקית החיפושים, הישראלים הם שיאני החיפוש באירופה.

איסטנבול. frantic00, ShutterStock
הכי מחופשת על ידי ישראלים ברבעון האחרון. איסטנבול/ShutterStock, frantic00

עלייה של כאלף אחוזים בחיפושי "הפלגות מחיפה"

העומס בעולם התיירות בתקופה האחרונה נותן את אותותיו גם בגזרת החיפושים השונים בתחום הטיסות. כך, למשל, נמצא זינוק של 1,300% בחיפושים של "שירות VIP בשדה התעופה" ו-2,700% בהנפקת "דרכון זמני". "מעקב טיסות" עלה ב-400% ו"פיצוי על עיכוב בטיסה" זינק ב-140%.

גם בחוויית הנופש עצמה חלו שינויים מעניינים השנה, וכך נרשם גידול של 960% בחיפושי "הפלגות מחיפה", "אתר נופש על החוף" זינק ב-212% ו"טיולים מאורגנים" עלה ב-200%. בנוסף, נרשמה עלייה של 270% בחיפוש "טיסות ברגע האחרון", עלייה של 289% בחיפושי "טיסות סודיות" ושל 180% בחיפושי "טיסות זולות".

לפי סקר שערכה גוגל בחודש האחרון, נמצא שיותר מחצי מהישראלים (56%) יטוסו השנה באותה המידה שטסו לפני הקורונה או יותר; שני שליש מהישראלים מודאגים מביטולי טיסות ואובדן מזוודות ורק שליש חוששים מהידבקות בקורונה.

עוד בוואלה!

אלו הדרכונים הכי חזקים לשנת 2022. ואיפה הישראלי?

לכתבה המלאה
מטוס פרטי. Shutterstock, ShutterStock
זינוק של 1,300% בחיפושים של "שירות VIP בשדה התעופה"/ShutterStock, Shutterstock

ביטול טיסה ברגע האחרון - החשש הגדול ביותר

עוד נמצא בסקר, שרוב הישראלים (למעלה מ-70%) השיבו כי הם עדיין מזמינים מלונות וטיסות באותו האופן שבו עשו זאת לפני הקורונה (68% רוכשים מלונות באתרי הזמנות בינלאומיים ו-57% רוכשים טיסות באתרי הזמנות ישראלים), אך מבין אלה שכן שינו את אופן הרכישה, הרוב רוכשים כיום יותר ישירות מאתרי חברות התעופה ובמקומות הלינה, מאשר בעבר. בנוסף, חצי מהישראלים רוכשים טיסות ומקומות לינה בין חודש לחודשיים לפני הטיסה.

ביטול הטיסה ברגע האחרון הוא החשש הגדול ביותר (67%) של הנוסע הישראלי ולאחר מכן אובדן מזוודות (58%), עיכובים בשדה (57%) ועליית מחירים (51%). הקורונה מטרידה הרבה פחות - רק את שליש מהישראלים. כשנשאלו מה היה מעודד אותם להזמין טיסה לחו"ל, 41% השיבו שהחזר כספי מובטח, לעומת 28% שבחרו בביטול חינם, ורק 12% שנקבו בהבטחה להעלות את המזוודה שלהם לבטן המטוס.

מבין הישראלים שלא יטוסו השנה לחופשה בחו"ל, כמחצית השיבו שהסיבות לכך הן כלכליות, בין אם מתוך פגיעה בהכנסה בעקבות הקורונה או בשל עליית המחירים וכחמישית השיבו שהחליטו שלא לטוס לחופשה בשל ביטולי טיסות, אובדן מזוודות ועיכובים בשדות התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully