וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 775 ימים של קורונה - הקרוזים חזרו לנמל חיפה

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 12:37

אתמול נכנסה לנמל חיפה אוניית הקרוזים המפוארת SILVER WHISPER, זאת לאחר שנתיים ששיט התענוגות נעדר מהנמל הישראלי בשל הקורונה. במהלך האביב צפויות להגיע עוד עשרות אוניות תיירים לחיפה, ובמקביל יתקיימו הפלגות למזרח הים התיכון

ספינת הקרוזים EPIC של נורוויג'ן קרוז ליין/צילום: גלעד לוי

אוניית תיירים ראשונה נכנסה אתמול (ראשון) לנמל חיפה אחרי יותר משנתיים של היעדרות בשל המגפה. בשעת בוקר נכנסה לנמל חיפה האוניה המפוארת SILVER WHISPER, השייכת לקבוצת רויאל קריביאן ועליה כ-350 תיירים. את האוניה בישראל מייצגת כרמל ספנות.

בשבוע שעבר אושרו בממשלה ובכנסת הפרוטוקולים להפלגות תיירים לישראל וממנה, וכמה ימים אחרי, כבר מגיעה הסנונית הראשונה. ביום הראשון של העגינה בחיפה כל התיירים ביצעו בהתאם לנוהל בישראל בדיקת PCR. ביומיים הקרובים תישאר האוניה בחיפה ובמהלכם יצאו התיירים לימי סיורי ברחבי ישראל.

במהלך עונת האביב צפויות להגיע עוד עשרות אוניות תיירים, כאשר במקביל יתחילו לצאת מנמל חיפה הפלגות למזרח הים התיכון של החברות מנו ספנות, MSC CRUISES וכן של רויאל קריביאן - שלושתן הכריזו השנה על נמל חיפה כנמל הבית ממנו יצאו ההפלגות ובו יסתיימו.

ספינת הקרוזים EPIC של נורוויג'ן קרוז ליין. יח"צ,
הקורזים שבים לחיפה. נורוויג'ן קרוז ליין/יח"צ

"רגע מרגש לעשרות אלפי נותני השירות לתיירים"

בנמל חיפה מצפים לעונת שיא בתיירות הקרוזים. אשל ארמוני יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, אמר: "זהו רגע מרגש לנו כנמל, אבל לא פחות מכך לעשרות אלפי נותני השירות לתיירים. מדריכים, נהגי אוטובוסים, מסעדות וגם בתי מלון. כולם ייהנו מהמאמץ שהשקענו בלהפוך את חיפה לנמל מרכזי לאוניות תיירים בים התיכון. אני מודה לשר התיירות ולאנשי משרד הבריאות שלא חסכו מאמצים כדי להחזיר את אוניות התיירים לחיפה".

זוהר רום מנהל תחום התיירות והקרוזים, אמר: "כדי לאפשר גם לאוניות תיירים גדולות להגיע, הובלנו יחד עם משרדי האוצר והבריאות תקנות מיוחדות המאפשרות לאוניות לבצע את הדיגום של מטושי ה-PCR במהלך ההפלגה, ב-24 השעות שלפני ההגעה לחיפה, ומיד עם קשירת האוניות לשלוח באופן מרוכז את המבחנות למעבדה. כך, אוניה שתגיע לחיפה לקראת חצות, תוכל לשחרר לסיורים את מי שנמצא שלילי בבדיקה בשעות הבוקר המוקדמות. אנו מצפים באביב הקרוב לעשרות אלפי נוסעים ישראלים ותיירים רבה בנמל חיפה ועושים הכל כדי להיות ערוכים עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully