וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה להרים: חופשת הקיץ המפנקת במקום הכי קריר באירופה

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 15:33

החופשה הזו ממש לא מתאימה לכל אחד. אבל לכל חובבי הטבע, ספורט, וגם אלה שצמד המילים "הכל כלול" מעלה להם את הדופק ימצאו בהרי האלפים הצרפתיים חופשה מפנקת ומסודרת ובעיקר לא שגרתית

חופשת קיץ באלפים הצרפתיים/מערכת וואלה!

נתחיל מהמצב הקשוח מאוד של חופשות החו"ל שלנו: הקיץ הנוכחי הוא אולי אחד הכי גרועים (וחמים!) עבור התייר הישראלי ובמיוחד עבור המשפחות שרוצות לנפוש בחופש הגדול. לא מעט מהאנשים שאני מכירה (כולל כותבת שורות אלה) חזרו עם קורונה מחו"ל, וזה לא מפליא כשאתה עומד שעות בתורים צפופים בשדה התעופה. תוסיפו לזה את מחירי כרטיסי הטיסה (כרטיס לשכנה יוון יעלה לכם למשל כ-800 אירו בחודש אוגוסט) קשה מאוד לצאת לחופשת קיץ משפחתית מפנקת שלא תשאיר אתכם עם חור בכיס ועצבים מרוטים. אז את הכסף אולי לא נצליח לחסוך יותר מדי (אבל קצת זה גם נחשב) אבל את העצבים המרוטים (והחום!) יש סיכוי. איך? באמצעות חופשת קיץ בקלאב מד בהרים. כן כן, אותם הרים שאתם גולשים עליהם בחופשת הסקי.

קלאב מד הוא לא כוס התה של כל אחד וחשוב רגע להתעכב על זה. מי שגולש ועושה סקי מכיר את מועדוני הרשת שעובדים בשיטת הכל כלול ומצויידים באופי וגם עיצוב אירופיים למדי. מה זה אומר? שחלקכם תרגישו בתוך חוויה משנות התשעים ואילו חלקכם תעופו על האפשרות להוריד רגל מהגז ולהתמסר לחופשה שבה בגדול הכל מסודר לכם - מאוכל ועד פעילויות מסביב - רק תבחרו. ויש כמובן את עניין המחיר. היקר. אבל כאמור, אם תשוו את מה שאתם מקבלים בחבילה, בטח בהשוואה למה שקורה היום בעולם, תגלו שבין הטיסה, להעברה משדה התעופה, למלון, לאוכל, לאלכוהול החופשי (!) ולפעילויות, יש מצב שתחסכו אפילו כמה מאות אירו.

הייקינג בהרי האלפים קלאב מד PEISEY VALLANDRY. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ההרים מוריקים. הרי האלפים/מערכת וואלה!, ליהי שורש
בריכה קלאב מד PEISEY VALLANDRY. ליהי שורש, מערכת וואלה!
בריכה חיצונית ומקורה. בריכה בקלאב מד PEISEY VALLANDRY/מערכת וואלה!, ליהי שורש
קלאב מד PEISEY VALLANDRY. ליהי שורש, מערכת וואלה!
לאונג' בקלאב מד PEISEY VALLANDRY/מערכת וואלה!, ליהי שורש
בריכה קלאב מד PEISEY VALLANDRY. ליהי שורש, מערכת וואלה!
אחת המרפסות בקלאב מד PEISEY VALLANDRY/מערכת וואלה!, ליהי שורש

להתעורר מתרדמת החורף

המועדונים של קלאב מד מדורגים לפי קלשונים (5-3 לפי הרמה) והם כוללים חוויה שלמה שמתחילה מהרגע שנכנסים בדלת המועדון ועד היציאה ממנה. במועדון שבו התארחנו PEISEY VALLANDRY שנמצא בהרי האלפים הצרפתיים בגובה של 1,600 מטר ושמדורג ברמת 4 כוכבים, יש עונת סקי ענפה אבל כשזו נגמרת והקיץ מתחיל, מתחילה פה גם עונה של חופשות קיץ בהרים. זו עונה קצרה שתחילתה ביולי וסיומה בתחילת ספטמבר, אבל היא מאפשרת לכם לראות את ההרים מתעוררים מתרדמת החורף, ואין דבר יפה מזה.

הקלאב שנמצא לא רחוק מהגבול עם שווייץ ואיטליה, שהוא חלק מעוד 5 מועדונים שפתוחים בקיץ, כולל בריכה חיצונית ומקורה מחוממת שפועלת פה גם בחודשים הקרים, חדר כושר מאובזר, אולם ספורט בו מתקיימים שיעורי יוגה ופילאטיס אליהם האורחים יכולים להרשם, ספא (שחלקנו יצאנו ממנו ברגשות מעורבים) וכמובן כמו בכל קלאב מד - קלאב לילדים, בו ההורים יכולים להשאיר את ילדיהם לכמה שעות או לכל היום. בקלאב יש פעילויות חוץ שמתאימות לילדים יותר גדולים (כמו טיולי אופנים ביער, הקמת מדורה וטיפוס על עצים) ופעילויות פנים שכוללות חדרי וידאו, משחקים, פינג פוג ועוד. יש פה גם מסעדה אחת, אבל האוכל בבופה כל כך טעים, מגוון ועשיר (ויש אפילו עמדת טייק אווי למי שרוצה לעשות פיקניק) שאין ממש סיבה ללכת למסעדה, אלא אם אתם מחפשים לחגוג בפרטיות.

קלאב מד בופה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
בופה פירות ים בקלאב מד PEISEY VALLANDRY/מערכת וואלה!, ליהי שורש
קלאב מד בופה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
גבינות מקומיות בבופה ב-PEISEY VALLANDRY/מערכת וואלה!, ליהי שורש

אז מה עושים פה בקיץ?

הייקינג בהרים
מועדון הקלאב מד PEISEY VALLANDRY מוקף, כאמור, בהרי האלפים המדהימים ואפשר לקבל ממנו הצצה על כמה מהפסגות המרהיבות, כולל זו של המון בלאן (Mont Blanc), שנחשבת לפסגה הגבוהה ביותר בהרי האלפים. בקלאב מציעים טיולי הייקינג בדרגות קושי שונות (ירוק למתחילים, כחול למסלול בינוני ושחור לאלה שאוהבים לטייל וגם להגזים). לא משנה באיזה צבע תבחרו, תהיו בטוחים שאתם הולכים לראות נופים של גלויות - כאלה שתוכלו לדמיין את ג'ולי אנדרוז מפזזת בתוכם בצלילי המוזיקה.

טיולי הקבוצות יוצאים בכל יום בשעה תשע בבוקר ושתיים בצוהריים מאזור הקבלה של הקלאב, ולכל אחת מהקבוצות משודך מדריך מקצועי שמכיר את ההרים האלה לאורך כל עונות השנה. כאמור, בתקופה זו ההרים ירוקים עם ממש מעט שלג בפסגות (העונה האחרונה של השלג באיזור הייתה לא טובה - וכן, ההתחממות הגלובלית לא פוסחת גם על האלפים). תוכלו ליהנות פה מפריחה מרהיבה, לא מעט מפלי מים, מזג אויר מושלם, בתי אבן וחוות בהן מכינים יין או גבינות מקומיות כמו "תום סבואה" ו"רובלושון דה סבואה" (בארץ מחירן מטורף וכדאי להצטייד) ואפילו כנסייה עתיקה בהרים שאליה מגיעים להתפלל מכל האזור. רק אל תשכחו להביא נעלי הליכה טובות.

טיולי אופניים
גם במקצה הזה קיימת אותה חלוקה לקבוצות ולדרגות קושי, אפשר לעשות את המסלולים היפים של האלפים גם באמצעות אופניים רגילים ואופניים חשמליים שיקחו אתכם את העליות ביתר קלות. יש מסלולים שמתאימים יותר למשפחות וכאלה לרוכבים יותר מנוסים, וזו דרך מאוד כייפית לטייל באזור ההרים. אפשר גם לקחת אופניים ולרדת לאזור הכפר VALLANDRY שנמצא במרחק רכבל עמידה אחד מהקלאב, ושם תוכלו למצוא סופרים צרפתים, חנות גבינות קטנה ומקסימה ואפילו בתי קפה קטנים ומסעדות שפתוחים בעונה.

הייקינג בהרי האלפים קלאב מד PEISEY VALLANDRY. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ההרים חיים. הייקינג בהרי האלפים/מערכת וואלה!, ליהי שורש
הייקינג בהרי האלפים קלאב מד PEISEY VALLANDRY. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ערפל בבוקר על ההרים/מערכת וואלה!, ליהי שורש
הייקינג בהרי האלפים קלאב מד PEISEY VALLANDRY. ליהי שורש, מערכת וואלה!
פריחה מרהיבה בהרים/מערכת וואלה!, ליהי שורש
פרות באלפים. ליהי שורש, מערכת וואלה!
עדרי פרות לחלב בהרים/מערכת וואלה!, ליהי שורש

פעילויות אקסטרים
לא חשבתם שבמקום שמציע טיולי אופנים והליכה לפסגות הרים לא יציעו גם פעילויות יותר קיצוניות נכון? אז לכל מי שאוהב לתבל את החופשה שלו באיזה צווחה קטנה או דפיקות לב מואצות, מציעים כאן חווית רפטינג או שיט קאנו בנהר או ריחוף במצנחי רחיפה.

מצנחי הרחיפה מוטסים בעזרתם של צונחים מקצועיים חמודים מאוד ומקצועיים שצונחים כ-5 פעמים מדי יום בעונה החמה. כולם מדברים אנגלית וקל מאוד להבין מה הם מבקשים ממכם - בגדול להיות קשורים אליהם היטב (זה הם דואגים) ולרוץ יחד איתם בסינכרון אל עבר קצה ההר. פחות מפחיד ממה שזה בפועל.

אחרי שאתם רצים, האוויר ממלא את המצנח ואתם עולים לאוויר כבר מעל הקרקע ומשם 20 דקות של שקט ויופי ותצפית משגעת אל העמק למטה, אל הכפרים הקטנים, ההרים הסמי מושלגים ואל הנהר בו עושים רפטינג, וכן, למרבה הצער, גם למנופי הבניה שממלאים את האיזור שנמצא בתנופת בניה כרגע. בכל מקרה מדובר בחוויה מאוד יפה, מרגיעה, לא מפחידה וגם העלות שלה לא מוגזמת - 130 יורו.

מצנחי רחיפה באלפים, קלאב מד PEISEY VALLANDRY. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מתארגנים למצנחי הרחיפה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מצנחי רחיפה קלאב מד PEISEY VALLANDRY. ליהי שורש, מערכת וואלה!
נחיתה בשלום בשדה./מערכת וואלה!, ליהי שורש
מצנחי רחיפה קלאב מד. ליהי שורש, מערכת וואלה!
רגל פה, רגל שם. הנוף מלמעלה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מצנחי רחיפה קלאב מד. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מבט מלמעלה על הנהר בו עושים רפטינג/מערכת וואלה!, ליהי שורש

העיר היפה ביותר באירופה?

לצד ההרים, ההתבודדות, הבופה, השקט והנופים המשגעים, יש מי שהעיר חסרה לו. והאמת היא שאחרי שלושה ימים בקלאב, יציאה לעיר, ועוד אחת שיש שמגדירים אותה כ"יפה ביותר באירופה", היא רעיון מעולה. אבל רגע, יש לאנסי (Annecy) עוד כמה תארים כמו "ונציה של האלפים" והעיר עם "האגם הכי נקי באירופה", אבל איך מגיעים אליה?

אנסי היפהפייה נמצאת מרחק של כשעתיים מהקלאב מד ו-40 דקות מג'נבה (זוכרים שהגענו ממנה?) אבל זמן הנסיעה לשם הוא לא הבעיה, כי הרי כבר הזכרנו שכל האזור נראה כמו הרקע של ווינדוז ביום טוב, אלא העלות של הנסיעה שמגיעה לכמה מאות יורו לכל צד אם תבחרו להגיע במונית. מי שישן בקלאב מד "גראנד מסיף", שקרוב יותר לג'נבה, יהנה מהנסיעה הזו על חשבון החבילה של קלאב מד. לאלה מהקלאב בפיסיי שבו ביקרנו ושלא רוצים לוותר, ומומלץ שלא יוותרו על ביקור בעיר, אפשר לקחת מהקלאב שני אוטובוסים: הראשון ללונדרי (landry) חינם ואז משם לאנסי. הנסיעה עולה כמה אירו לכל כיוון וזו נראית חוויה כיפית שאפשר לצרף אליה את הילדים.

אנסי האלפים הצרפתים. ליהי שורש, מערכת וואלה!
כמו ונציה? התעלות של אנסי/מערכת וואלה!, ליהי שורש
אנסי צרפת. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ביקור שלא כדאי לפספס. אנסי היפה/מערכת וואלה!, ליהי שורש
אנסי האלפים הצרפתים. ליהי שורש, מערכת וואלה!
אנסי האלפים הצרפתים/מערכת וואלה!, ליהי שורש
אנסי האלפים הצרפתים. ליהי שורש, מערכת וואלה!
אנסי האלפים הצרפתים/מערכת וואלה!, ליהי שורש

במרחק הליכה מהחיבור של נהר Thiou המוביל לאגם אנסי מגיעים לעיר הישנה, שהיא מרכז הסחר והתיירות של העיר, שבה מתגוררים כ-200 אלף אנשים. בעיר הישנה אפשר לראות גשרים ציוריים מעל לתעלות, בתים צבעוניים שנצבעו כדי לשקם את העיר העתיקה, טירה ששימשה אליטות בעבר, כנסייה עתיקה בת 600 שנה ואפילו בית כלא ישן שהפך למוזיאון שמתאר את שנות הכיבוש שעברו על התושבים פה, שהיו כבושים תחת הנאצים, האיטלקים וגם תחת הרפובליקה הצרפתית של וישי.

הביקור באנסי יכול להמשך יום שלם ולמזלם של התושבים, וגם שלכם, מחשיך פה רק אחרי 21:00, ככה שיש לכם יום ארוך לטייל. במהלך היום תוכלו לבקר בפארק ליד האגם, להשיט סירת פדלים או לשוט בסירה באגם, לטבול במים המתוקים והנעימים, וכמובן לקנח בקניות בקניון הקטן שנמצא בעיר או ברחובות עמוסי החנויות. ואל תשכחו לעצור בביסטרו קטן שיגרום לכם להרגיש לרגע קט אחד כאילו אתם בפריז. למי שאין זמן לבלות פה יום שלם, אפשר (אבל פחות מומלץ) לעבור בעיר בדרך הביתה לשדה התעופה של ג'נבה שנמצא, כאמור, 40 דקות משם.

אגם אנסי האלפים הצרפתים. ליהי שורש, מערכת וואלה!
האגם הנקי ביותר באירופה. אגם אנסי/מערכת וואלה!, ליהי שורש

כמה זה יעלה לכם?

זוג +2 בתאריכים 12-19.8.2022

קלאב מד פייזי ולנדרי:
7 לילות, לא כולל טיסות: 4,878 אירו
7 לילות כולל טיסות ישירות והעברות: 8,811 אירו

קלאב מד גרנד מאסיף:
7 לילות לא כולל טיסות: 5,458 אירו
7 לילות כולל טיסות ישירות והעברות: 8,436 אירו

המחירים הם של הרגע האחרון, אבל לקוחות שיזימנו בתחילת העונה (כלומר באוקטובר הקרוב) לקיץ הבא לדוגמא יקבלו מחירים טובים יותר כי יש בפתיחת עונה 15% הנחה - אחלה דרך לחסוך על אותה החופשה.

ועוד טיפ ממני אליכם שיחסוך לכם כסף - אל תשמרו את הקניות לג'נבה - זה ככל הנראה שדה התעופה הכי יקר שביקרתי בו בחיי.

הכותבת הייתה אורחת של קלאב מד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully