וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארוז למשפחה לשבועיים: כך תכניסו 60 פריטים לשני תיקי יד בלבד

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 8:54

בלוגרית טיולים בריטית הפתיעה את הרשת כאשר הראתה כיצד היא אורזת 60 פריטים בשני תיקי יד, עבור חופשה משפחתית של שבועיים. לגזור ולשמור

איך לארוז בגדים ליום אחד של חופשה/צילום: יוטיוב

מסתבר שמשפחה שלמה יכולה לארוז דברים לחופשה של שבועיים שלמים, בשני תיקי יד/טרולי בלבד. בלי מזוודות, בלי צ'ק-אין מייגע ובלי החשש שהכבודה שלכם תלך לאיבוד, כפי שקורה יותר ויותר בימים טרופים אלו.

ג'נה קאר, בריטית בת 33, היא בעלת הבלוג The Travel Mum שמתמחה בטיפים בנושא תיירות בתקציב מוגבל. בפוסטים שהעלתה לאחרונה, היא משתפת את המדריך המפורט שלה לאריזה של 60 פריטים עבור חופשה של שבועיים, עבור משפחה בת שלוש נפשות. כל אלו נדחסים בתיק גב ובטרולי סטנדרטי. "האפשרויות הן אינסופיות", היא מספרת. "טיילנו שבועיים רק עם התרמיל. עם הטרולי היינו יכולים אפילו להגר לחו"ל..."

עוד היא מוסיפה כי "הנקודה העיקרית שאנו מנסים להעביר היא שבין אם אתם נוסע לשבוע אחד ובין אם לעשרה שבועות, אתם זקוקים לבגדים רק שבוע אחד, מאחר שאפשר לכבס תוך כדי הטיול". נוסף על כך, נסיעה קלילה מסוג זה לא רק חוסכת כסף (במקרה ששליחת המזוודות כרוכה בתשלום), אלא גם מסייעת למנוע את עוגמת הנפש והלחץ הנפשי במקרה שלאיבוד הכבודה ששלחתם לבטן המטוס, בעיה בוערת במיוחד בימים אלו.

לדבריה, הרעיון הוא לבחור בפריטי לבוש מגוונים שניתן לשלב ביניהם, להיות הגיוניים בכל מה שקשור לאריזת כמות הנעליים ולארוז באופן חכם את כלי האיפור והטואלטיקה.

איך לארוז לחופשה משפחתית. דיילי מייל, צילום מסך
זה מה ששמים בתיק/טרולי הראשון/צילום מסך, דיילי מייל

60 פריטים, שני תיקים: סוד האריזה החכמה

אתר דיילי מייל מדגים באמצעות תצלומי התיקים של ג'נה, את כל מה שהיא דחסה פנימה:

1. 3 זוגות סנדלים או כפכפים: זוג אחד לכל בן משפחה, עטוף בשקית ניילון כדי למנוע מגע מפריטים אחרים.
2. גרביים מגולגלות: בחירת גרביים בצבע יחיד (שחור למשל) משמעה שתוכלו לערבב ביניהם. הדבר גם מקל על ענייני ההתאמה הנכונה ללבוש.
3. 4 סטים של בגדי ילדים: תחתונים ומכנסיים מגולגלים לחבילות.
4. 2 חולצות ייצוגיות, מגולגלות לחבילה אחת.
5. 4 חולצות טריקו מגולגלות יחד.
6. 2 תחתונים לילדים ומכנסיים קצרים.
7. 1 ג'אמפר לילדים
8. 7 חולצות לילדים מגולגלות יחד.
9. 1 זוג ג'ינס.
10. 1 זוג מכנסי קורדרוי/בד ו-4 חולצות טריקו מגולגלות יחד.
11. 3 שמלות יום מגולגלות יחד.
12. 1 אוברול.
13. 1 שמלת ערב
14. 7 זוגות תחתונים לאדם: בחרו בתחתונים דקים וקלים כדי לחסוך במקום ולכבס לאחר כל לבישה. בנוסף, 1 מכנסי ספורט שחורים דקים, 2 חולצות טריקו ואוברול נוסף.
15. נוזלים (טואלטיקה): תיק ובו פריטים של 100 מ"ל לאדם. שימו לב להנחיות באשר לכמות המותרת להעלאה לטיסה. יש לחלק את תיקי הרחצה בין שני התיקים הגדולים.
16. מצלמת עם מטען: במידת הצורך, ניתן לשאת אותה גם על הצוואר כדי לחסוך מקום בתיק.
17. סטרימר לטלוויזיה חכמה כדי שתוכלו לצפות בסדרות האהובות עליכם (במיוחד על הילדים) גם בדרכים.
18. בגדים נוספים: 3 מכנסיים קצרים כולל בגדי ים.
19. כבל מאריך ומפצל, כדי להטעין מספר מכשירים בבת אחת.
20. איפור לא נוזלי: יש לשמור בשקית ניילון כדי למנוע מגע ונזק לבגדים.
21. מגבונים.

איך לארוז לחופשה משפחתית. דיילי מייל, צילום מסך
וזה מה ששמים בתיק/טרולי השני/צילום מסך, דיילי מייל

שבעה סטים שאפשר לערבב

"תחשבו על הימים שתהיו בחופשה ושקלו את הפעילויות שתעשו", מוסיפה ג'נה, שחולקת את עצות האריזה שלה גם ביוטיוב. "ערכו רשימה של דברים שהייתם רוצים ללבוש בכל יום ואז החליטו אם ניתן להשתמש בפריטים כמו ג'ינס או מכנסיים קצרים ביותר מהזדמנות אחת. בנוסף, לעתים קרובות אנשים אורזים יותר מדי נעליים, יותר מדי בגדים, דברים שהם לא לבשו במשך שנים אבל לוקחים 'רק למקרה'".

כמקצוענית בתחום האריזה, היא מציעה לתכנן שבעה סטים של לבוש לכל אדם (או פחות מכך, אם אתם מטיילים פחות משבוע) - ולבחור סכמת צבעים שמשמעותה שכל חולצת טריקו יכולה להתאים לכל זוג מכנסיים קצרים או ארוכים. "אני לא יודעת מה איתכם, אבל לובשת זוג מכנסי ג'ינס קצרים כמה פעמים לפני שאני צריכה לכבס אותם. חולצות טריקו נוטות להזדקק לכביסה לאחר כל לבישה, אבל אם יש מספיק אפשרויות לערבוב תלבושות, זה אומר שאפשר לכסות מספר ימים בפחות פריטים".

עצות נוספות שמציעה ג'נה קשורות גם לבגדי הים. "לכולנו יש שני בגדי ים, כך שאחד מהם יכול להתייבש בזמן שאנחנו לובשים את השני. כולנו לוקחים זוג כפכפים, זוג נעלי ספורט (בדרך כלל אלו מחוברות לחלק החיצוני של התיק שלנו) ואז אנחנו נועלים זוג נעליים 'מגושמות' וגדולות יותר. עבורי, מדובר בדרך כלל בזוג מגפיים עם עקבים שאני נוהגת לנעול בערב".

בנוסף, ניתן גם ללבוש לטיסה עצמה בגדים שתופסים יותר מקום בתיק. כך למשל, מכנסי הג'ינס הארוכים. כמו כן, ג'נה מקפידה להוסיף תמיד פריט לבוש יותר מתוחכם, שאותו אפשר ללבוש למסעדה, בר או אירועים רשמיים יותר.

צפו בטיפים של ג'נה

תרגיעו עם הנעליים

"בקשר לנעליים, אנשים כאמור נוטים לארוז יותר זוגות ממה שהם צריכים. בכל מקרה, בחרו נעליים שיתפסו הכי פחות מקום. חשבו על סנדלים, כפכפים ונעלי ספורט קלים. צבע שחור או ניטרלי משמעו שהם יתאימו לרוב הבגדים שלכם".

דרך נוספת לחסוך מקום היא לצמצם א כמות הנוזלים שאתם לוקחים כאשר אתם אורזים כלי טואלטיקה. כלל האצבע אומר שיש להביא עמכם רק פריטים שיהיה קשה מדי או יקר מדי להשיג ביעד שאליו נסעתם. הרי ג'ל רחצה או סבון ממתינים לכם גם בבתי המלון הבסיסיים ביותר, ומשחת שיניים זולה תוכלו לרכוש בשדה התעופה עם ההגעה. הדבר נכון גם לגבי שמפו ומרכך, כל עוד אין לכם בעיטת או חששות מיוחדים בנושא השיער שלכם.

עם זאת, יש נוזלים שחובה לארוז. כך למשל קרם הגנה מהשמש, שתמיד יקר בכל מקום. "לכן אנו ממלאים מראש קרם הגנה בתוך כלי של 100 מ"ל. בדומה, אנו עושים זאת עם קרם לטיפול בשיזוף-יתר". גם בנושא הבשמים, היא מציעה להביא אריזות קטנות או דגימות של בשמים.

לגלגל - לא לקפל

לדבריה, המפתח להכנסת יותר בגדים למרחב בעל נפח קטן יחסית, הוא לא לקפל אלא לגלגל. מומלץ לגלגל בגדים מסוגים שונים יחדיו, לצרור אחד. בנוסף, היא ממליצה לעשות שימוש בשקיות ואקום ייעודיות. "זה גם מאפשר לארוז יותר, גם שומר הפרדה בין בגדים לנעליים וגם שומר על שאר הפריטים במקר של דליפת נוזלים". לדבריה, את שקיות הוואקום היא שואבת בסוף תהליך האריזה בעזרת שואב האבק.

עם זאת, כל הטריקים הללו עלולים לעלות לכם במשקל יתר, כך שיש לקחת זאת בחשבון היטב לקראת הנסיעה. עם זאת, במקומות מסוימים, תיקי היד כלל אינם נשקלים, ושווה לבצע תחקיר קצר לפני הנסיעה. כך למשל, בארצות הברית ובמדינות אסיה תיקי היד נשקלים, אך בשדות תעופה מסוימים באירופה לא עושים זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully