וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הדרכונים הכי חזקים לשנת 2022. ואיפה הישראלי?

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 16:57

בראש הטבלה של הדרכונים שפותחים הכי הרבה דלתות לעולם ניצבות שלוש מדינות מאסיה, ובעשיריה התחתונה - הרשות הפלסטינית. וגם: מה עשתה המלחמה באוקראינה? ואיפה הדרכון הישראלי? במקום לא רע בכלל

הדרכון החזק בעולם, 2016/וואלה! תיירות

שלושה דרכונים של מדינות אסיה ניצבים בראש דירוג "הדרכונים החזקים בעולם" לשנת 2022. כך על פי דוח רבעוני חדש (המתייחס באופן עדכני ליולי השנה) שפרסמה חברת הייעוץ הבינלאומית Henley & Partners, שמקום מושבה בלונדון.

ומי הכי חזק בשנה שעברה?

בדוח זה, הדירוג נקבע על פי היכולת של כל דרכון להעניק למחזיקיו גישה למדינות אחרות ללא צורך בקבלת ויזה או מגבלות אחרות. מדובר בגישה אל 193 מדינות ברחבי העולם. באופן זה, יפן, סינגפור ודרום קוריאה מציעות לאזרחיהן את הדרכונים החזקים בעולם. עם זאת, ההססנות והזהירות המאפיינות את מדינות אסיה בעת האחרונה בכל הקשור למגפת הקורונה העולמית, גורמת לאזרחי המדינות הללו לעשות שימוש מופחת באותו חופש תנועה, יחסית לאזרחי מדינות באירופה או ביבשת אמריקה.

רשת CNN מדווח כי הביקוש של נוסעים לטיסות בינלאומיות באזור אסיה והפסיפיק הוא פחות מחמישית מהרמות שנרשמו לפני פרוץ המגפה. רק לשם השוואה, דוח הנלי החדש מציין כי שוק התעופה באירופה ובצפון אמריקה התאושש וטיפס בכ-60 אחוזים באותה תקופה.

דרכון דרכנים זרים. ShutterStock
בגלל הקורונה, תושבי אסיה משתמשים פחות בדרכונים מאשר שאר תושבי העולם/ShutterStock

אירופה שוב שולטת. ואיפה ישראל?

מיד לאחר שלושת המקומות הראשונים בדוח, אנו מוצאים מקבץ מרשים של מדינות אירופיות, בהן גרמניה וספרד עם יכולת כניסה ל-190 יעדים, ואחריהם פינלנד, איטליה ולוקסמבורג עם 189 יעדים. במקום החמישי ניצבות יחדיו אוסטריה, דנמרק, הולנד ושוודיה, ובמקום השישי - צרפת, אירלנד, פורטוגל ובריטניה. ניו זילנד וארצות הברית מופיעות במקום השביעי, לצד בלגיה, נורבגיה ושוויץ.

ישראל ניצבת במקום ה-24 המכובד (אותו היא חולקת עם מקסיקו), והדרכון שלנו מאפשר לנו להיכנס ל-159 מדינות בעולם, ללא צורך באשרות כניסה. הרשות הפלסטינית נמצאת בעשירייה התחתונה של הדירוג, עם אפשרות כניסה חופשית ל-38 מדינות בעולם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דרכון פלסטיני. ShutterStock
נמצא בעשירייה התחתונה של הדירוג. הדרכון הפלסטיני/ShutterStock

מה גרמה הפלישה לאוקראינה?

בתחתית הטבלה נמצאים אזרחי אפגניסטן, שיכולים לקבל גישה חופשית ל-27 מדינות בלבד, ללא צורך בבקשה אשרה. עם זאת, ככל שמגבלות הנסיעה הולכות ומתפוגגות, ישנם סימנים אופטימיים לכך שדרכונים בדרגים הנמוכים יותר, מתחילים להראות סימני התאוששות. כך למשל, לבעלי דרכון הודי יש כעת חופש נסיעה דומה לזה שממנו הם נהנו לפני המגיפה, עם גישה בלתי מוגבלת ל-57 יעדים ברחבי העולם (לעומת 23 יעדים בלבד ב-2020). עוד נתון מעניין הוא כי בעקבות הפלישה לאוקראינה, מחזיקי דרכונים רוסיים מנותקים משאר העולם יותר מאי פעם.

יש לשים לב כי המדד אינו לוקח בחשבון מגבלות זמניות או סגירות של מרחבים אוויריים, כך שבעוד שהדרכון הרוסי נמצא כיום במקום ה-50 במדד, עם 119 מדינות ללא ויזה מראש או ללא ויזה בהגעה, הרי שהמציאות היא שאזרחי רוסיה למעשה משוללי גישה לרבים מהיעדים הללו.

דרכון ישראלי. ShutterStock
הדרכון הישראלי מכניס ל-159 מדינות השנה/ShutterStock

הדרכונים החזקים ביותר לשנת 2022

1. יפן (כניסה חופשית ל-193 יעדים)
2. סינגפור, דרום קוריאה (192)
3. גרמניה, ספרד (190)
4. פינלנד, איטליה, לוקסמבורג (189)
5. אוסטריה, דנמרק, הולנד, שבדיה (188)
6. צרפת, אירלנד, פורטוגל, בריטניה (187)
7. בלגיה, ניו זילנד, נורבגיה, שוויץ, ארצות הברית (186)
8. אוסטרליה, קנדה, צ'כיה, יוון, מלטה (185)
9. הונגריה (183)
10. ליטא, פולין, סלובקיה (182)

הדרכונים הכי "חלשים" בעולם

105. צפון קוריאה (40)
106. נפאל, הרשות הפלסטינית (38)
107. סומליה (35)
108. תימן (34)
109. פקיסטן (32)
110. סוריה (30)
111. עיראק (29)
112. אפגניסטן (27)

לדירוג המלא:
https://www.henleyglobal.com/passport-index

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully