וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אזהרת המסע: מיליוני איראנים וסורים מחכים לישראלים בטורקיה

עודכן לאחרונה: 30.5.2022 / 14:43

טורקיה סופגת מכה אחר מכה: קודם הקורונה, אחר כך אובדן הרוסים בגלל אוקראינה ועכשיו אזהרת מסע מישראל שתפגע בקיץ. הטורקים יציעו מחירי רצפה, אך האם הישראלים יתעלמו ממיליוני איראנים וסורים שחיים במדינה בשביל נופש זול?

מלון Rixos Downtown Antalya אנטליה/צילום: באדיבות קשרי תעופה

לאחר ביקור נשיא המדינה באנקרה בחודש מרץ השנה, וביקור שר החוץ הטורקי בירושלים בשבוע שעבר נראה היה שיחסי ישראל-טורקיה חוזרים לימים עברו.

טורקיה, מדינת תיירות משמעותית באזור ובעולם כולו, ספגה מכה אחר מכה: קודם מגיפת הקורונה ולאחרונה המלחמה שפתחו הרוסים באוקראינה, הסבו לה אובדן של תיירות בהיקף של כשמונה מיליון איש.

מצב הכלכלה הטורקית בכי רע. הלירה הטורקית בשפל חסר תקדים מול האירו והדולר, האינפלציה נושקת ל-70 אחוזים (!) כל אלו הביאו את הטורקים לחזר אחר ישראל - מעצמה כלכלית אזורית ומעצמה קטנה בכל הקשור לתיירות יוצאת.

הטורקים מעונינים מאוד בשיבת התיירים הישראלים במספרים גדולים לריביירה הטורקית אנטליה, אלאניה, קמר, מרמריס ובודרום. עד כמה הטורקים מעוניינים? הם מתכוננים לאפשר לחברות תעופה ישראליות לטוס ליעדי החופש המבוקשים, כולל פיתרון לדרישות האבטחה של הישראלים.

נמל באנטליה, טורקיה. ShutterStock
הטורקים מעונינים בשיבת הישראלים לריביירה הטורקית. אנטליה/ShutterStock

טוויסט בעלילה

היום בבוקר (שני) קיבלנו טוויסט בעלילה של אופרת הסבון הטורקית. הערת אזהרת מסע של המטה ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי. "מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו", נכתב באזהרה. האיראנים מחפשים לפגוע במטרות "רכות" ישראליות: תיירים, אנשי עסקים.

על מה מסתמכת הערת המסע? ובכן, טורקיה בעלת גבול משותף ארוך ופעיל עם איראן. לפני מגיפת הקורונה נפשו בחופי אנטליה מעל לשני מיליון איראנים. יש בטורקיה לא מעט איראנים שגרים ועושים עסקים ואפשר להניח בזהירות שחלקם עסוקים גם ב"פעילויות אחרות". מעבר לאיראנים, יש בטורקיה כשלושה מיליון פליטים סורים שחלקם כנראה לא מל"ו צדיקים. גם לחמאס יש תשתית מבצעית בטורקיה, ולכל אלו יש גורם מאחד אחד: הרצון לפגוע בישראל.

אזהרת המסע הגיעה בנקודה קריטית לתיירות הנופש למועדונים, ימים ספורים לפני חופשת חג השבועות, ושבועות ספורים לפני חופשות הקיץ של בתי הספר. השאלה הגדולה היא מה יעשה ציבור הנוסעים עם האזהרה: האם יתקשרו לסוכנים ויבקשו לעבור ליעדים אחרים? האם הסוכנים יהיו מוכנים לעשות שינוים לאור הערת האזהרה? בסופו של יום, מדובר בהרבה כסף. הסוכנים התחיייבו לסדרות של טיסות צ'רטר ולחדרים במועדונים.

נוסעים לאנטליה של קווי חופשה 14 בנובמבר 2021. אילן שלו,
האם יתעלמו מאזהרת המסע בעבור חופשה זולה? נוסעים לאנטליה/אילן שלו

המחירים עוד ירדו

מה הטורקים יעשו? יגבירו את מאמצי השיווק ויורידו את המחירים עוד יותר בתקווה שהמחיר הנמוך יגבר על הפחד. לאור ניסיון העבר, די ברור שהנוסעים הישראלים יתעלמו ברובם מאזהרת המסע ויעדיפו את מועדוני ה"אולטרה הכל כלול".

רק כדי לסבר את האוזן, מתחילת השנה התקיימו 1,066 טיסות לטורקיה מישראל. כ-18 טיסות ביום וכ-179 נוסעים בממוצע לטיסה. בקווים השונים מתל אביב לטורקיה טסו הלוך ושוב במהלך אפריל טסו 190,604 נוסעים. רק בחודש אפריל טסו כבר 152,084 נוסעים בקו לאיסטנבול. 36,487 נוסעים נוספים טסו בקו לאנטליה. מתחילת השנה טסו לטורקיה כבר 492,916 נוסעים ונוסעות המהווים כ-12.65% מכלל הנוסעים (חלקם כמובן גם בקונקשנים ליעדי המשך). ארה"ב מדורגת אחרי טורקיה - עם 455,102.

ראוי לציין שהערת המסע היא ספציפית על חופשות בכל טורקיה, אך לא מתייחסת לטיסות המשך דרך שדות התעופה של איסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully