וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה במלון הזה לא זולה הקיץ, אבל משתלמת מאוד

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 12:17

ב-1957 נבנו 6 חדרי אירוח בקיבוץ כפר בלום, שלימים הפך למלון פסטורל. כיום מציע הקיבוץ הגלילי מרחבי דשא עצומים וגינון שראוי למחמאות, אבל גם 193 חדרים מרווחים שמושלמים למשפחות וארוחות נפלאות. המחיר לא זול, אבל איפה זול כיום בארץ?

מלון פסטורל/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: אביעד בללי

חלפו 65 שנים מאז תרמה סו בריצ'ר, ידידתם האמריקנית של חברי קיבוץ כפר בלום בעמק החולה, דולרים רבים לבנייתם שישה חדרי אירוח עבור מבקרים בקיבוץ, שלנו עד כה באוהלים ובבטונדות. מאז הפך "בית הארחה כפר בלום" למלון פסטורל, שמתחרה על ליבו של הקהל הישראלי, והתחרות בעמק לא קלה.

עם השנים צצו מלונות משפחתיים רבים באזור, כמו גליליון, מלון הגושרים, נופי גונן ואחרים שהרי עמק החולה הוא "עמק הנחלים" של ישראל. הדן, הבניאס, החצבאני וכמובן הירדן שהם יוצרים, ביחד עם נחל עיון, מעיינות ושאר פלגי מים, הפכו את האזור לאחד המועדפים על ישראלים בקיץ הלוהט.

כפר בלום הוא לוקיישן נהדר למלון. ראשית, הקיבוץ שהוקם ב-1943 ונקרא על שמו של ראש הממשלה הצרפתי לאון בלום, שוכן ממש על הירדן, ושביל סלול מוליך ממנו ישר לשער המוביל ל"טיילת עמי" הנהדרת על גדתו המזרחית. שנית, הקיבוץ שוכן מרחק נסיעה קצר מכל האטרקציות בגליל העליון והגולן, ושלישית, הנסיעה בווייז כשאין תנועה היא שעתיים עד המרכז. ממש לא נורא.

מלון פסטורל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
זה נקרא "טובל בירוק". מלון פסטורל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פסטורל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
פעם היו פה 6 אוהלים ובטונדות, היום 193 חדרים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
טיילת עמי בגדת נהר הירדן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
5 דקות הליכה מהמלון. "טיילת עמי" בגדת נהר הירדן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

לכל חדר יש שם (של סלב)

פסטורל התחדש לאחרונה במנכ"לית חדשה ילידת כפר בלום, דנית ביתן, שהחלה את דרכה במלון לפני 22 שנים כמנהלת תפעול ומשאבי אנוש, לאחר כמעט 30 שנים שניהל אותו ביעילות דובי בנארי. התחרות עם מלונות העמק, שהולכים ומתרבים, לא מפחידה את ביתן. "התחרות באזור מבורכת, ובעיקר איכותית", היא אומרת. "ככל שיהיה היצע ברמה גבוהה - זה ימשוך יותר אנשים ויגרום למלונות לעלות סטנדרטים. ב-2017 בנינו מרכז אופרה מהיפים בארץ, שבו נערכים כנסים שונים. אנחנו שמים דגש על שירות ברמה גבוהה ושמים לב על הפרטים הקטנים".

193 חדרים וסוויטות בפסטורל, כמעט לכל חדר יש שם של סלב כזה או אחר מתחום המוזיקה, הספרות, הבידור או אנשי רוח למיניהם, למשל הזמרת האמריקנית ג'ניס ג'ופלין. היתרון הגדול של פסטורל על פני מלונות אחרים באזור, אולי בארץ, מגיע בזכות סיבה אחת: השטח הענק שעליו הוא חולש. כיוון שהמלון בבעלות הקיבוץ, הוקצו לו שטחי ענק מתוך הקיבוץ, כך שאין צורך לקמץ בגודל החדרים. הם מרווחים וגדולים (35-30 מ"ר) ויש בהם סוג של פרטיות גם כשיש מעליך עוד חדר. בכל חדר טלוויזיה בכבלים, מכונת אספרסו, מיטה זוגית מרווחת עמוסת כריות וספה נפתחת עבור הילדים. חדר האמבטיה מעוצב כמו באחוזה במאה ה-18, לבן כולו, ובחלק מהחדרים יש מקלחון לצד אמבטיה. מרפסת קטנה מוציאה את האורח הישר לפינת ישיבה קטנה ומרחבי הדשא הירוקים של המלון.

מרחבי הדשא מובילים אותי אל הדבר השני שפסטורל מצטיין בו - הגינון. שוב, גם הוא נובע משטחי הענק של המלון, המאפשרים "לשחק" עם עצים, שיחים ופרחים וכמובן דשא. המון דשא שיוצר מראה נהדר של מרחבים וטבע. גם בחירת העצים (כמו לגרסטרמיה הודית) שנותנים צל וצבעים נהדרים בקיץ, היא נבונה מאוד. בין הצמחים מתפתלים שבילי הליכה שמובילים אל החדרים השונים, שנמצאים בבניינים בעלי שתי קומות, לא יותר, והנה לכם מלון שבאמת טובל בירוק.

חדר במלון פסטורל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
השטח הגדול של המלון מעניק לאורחים חדרים מרווחים. חדר במלון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פסטורל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
בחירה נבונה ויפה של העצים במלון. לגרסטרמיה הודית בוורוד ולבן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

בריכה יש, אבל מה עוד?

מה עושים בפסטורל? כמובן כל האטרקציות האזוריות שמסביב, אבל משפחות שיבואו הקיץ למלון הגלילי ודאי יעבירו בו לא מעט זמן, שהרי מה מבקש הישראלי מעבר לבריכה לילדים?! אז הבריכה של המלון היא בריכת הקיבוץ. זוהי בריכה אולימפית גדולה, מוצלת דיה ומשעות הבוקר המאוחרות כבר זולגים אליה אורחי המלון. יש בה גם בריכת קטנטנים מוצלת, ומדשאה ענקית ועליה שמשיות וכסאות-נוח פזורות עליה. מגבות תקבלו בכניסה לבריכה.

לאורחי חצי הפנסיון שצריכים לנשנש משהו בצוהריים, מציע הקיוסק המקומי את מבחר הג'אנק פוד המוכר בדמות של שניצלונים וצ'יפס (50 שקלים למנה קטנה מדי), פיצה אישית קטנה (35 שקלים), קולה ב-10 שקלים ופחית בירה ב-20. קרטיב יעלה 5 שקלים (אפשר להרוויח גם ב-4) וארטיקים גם ב-15 שקלים. וואלה, לא חייבים להיות יקרים יותר מחנות נוחות בתחנת דלק, רק בגלל שמדובר בקיוסק בלעדי בבריכה.

פסטורל מציע מזה שנים לאורחי המלון בחורף חבילות נהדרות של תרבות ולינה, הכללות הופעות, הרצאות ושילובים מיוחדים שלא רואים בדרך כלל ביום-יום. דווקא בקיץ איכות התוכן התפספסה. יש באוגוסט כמה ימים של חבילות תוכן בשם "חלום ליל קיץ" ו"מבצע סבתא", אבל מה עם יוני-יולי? משפחות רבות נמצאות כבר בחופש והמלונות בתפוסה מלאה, כפי שהיה ניתן לראות, בטח בסופ"ש. אז יש סיור זוחלים ביום שישי ב-17:30, אבל הוא די מתפספס כי כל מי שמקבל חדר בשעה 15:00 רוצה לטוס ישר לבריכה (שנסגרת ב-18:00) להספיק לטבילה. ומה בשבת? כלום. היה נחמד לו היו מציעים, כמו במלונות אחרים, סיור למשפחות בקיבוץ או באזור עם מדריך מקומי, או איזו פעילות יצירה לילדים, כך שהם לא ישרצו שעות בבריכה, וגם יעזבו את הסמארטפונים לטובת תוכן חווייתי.

בריכה במלון פסטורל כפר בלום. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אולימפית, אבל כך גם מחירי המזנון. בריכה במלון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

"קודם כל אוכלים עם העיניים"

מבחינה קולינרית, פסטורל עשה מהלך לפני כארבע שנים שמינה את אוהד איבגי, בן קריית שמונה הסמוכה, לשף המלון. אחרי שעבד במטבחים של מלון קלאב הוטל באילת ובווסט אשדוד של רשת תמר'ס, חזר הביתה, צפונה, והביא את השפע שלו לכפר בלום. "קודם כל אוכלים עם העיניים", הוא אומר, "ולכן אני דואג שיהיה הרבה מכל דבר, הרבה צבע ומבחר גדול של מאכלים".

בשפע הוא מתכוון לעשרות סלטים צבעוניים שהוא מציג בפס הקר בחדר האוכל, בהם סלטי סלק, אנדיב, אנטיפסטי, סלטי בריאות ואחרים, וכמובן מאכלי הפס החם שכוללים מגוון סוגי בשרים, כמו טנזיה מרוקני, קוסקוס, קציצות בקר, קובה סלק, שוק אווז ועוד. גם בגזרה הטבעונית איבגי לא מקפח, וקציצות הסייטן שאכלתי היו עסיסיות ונהדרות. ארוחת הבוקר גם היא קונצרט של טעמים וצבעים - מהג'חנון של שבת ועד אומלטים לבחירתך באמצ"ש, בליווי סלטים, לחמים ומה לא.

הבופה במלון פסטורל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אוכלים עם העיניים, ועוד איך. הבופה במלון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

פינוק בפחות מ-300 שקל

בפסטורל גם ספא לא רע, שעבר שיפוץ בתקופת הקורונה, ומספק בדיוק את מה שצריך לרילקס אחרי שנרגעתם מהאוכל. בגזרת סוגי הטיפולים אין משהו חדש - השבדי המוכר, רקמות עמוק, ארומתרפיה ועוד כמה טיפולים מהמזרח הרחוק. רובם יעלו 295 שקלים ל-50 דקות (355 שקלים ל-75 דקות), מחיר לא יקר יחסית לתמורה, שכוללת גם חמאם טורקי, מערת זרמים (חדר שבו זרמי מים מכל הכיוונים) ואמבט רפלקסולוגיה לכפות הרגליים. אם סתם תרצו להשתמש במתקני הספא תשלמו 40 שקלים. וסתם מחשבה: בחדר ההתאוששות בקומה השנייה ישנו מיכל לשתיית מים. אולי כדאי להעביר את עמדת התה הנהדרת מלמטה לשם? ועוד משהו: יש חדר כושר בפסטורל, אבל במלון ברמה כזו כדאי לשמן את המכשירים הישנים והחורקים, ואולי כבר להחליף אותם וזהו.

ספא מלון פסטורל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הטיפולים לא יקרים ויש גם מתקנים שווים. ספא פסטורל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

לא זול, אבל משתלם

אז כמה עלה? לנו כלום כי היינו אורחי המלון, אבל זוג שירצה ללון בסופ"ש יולי-אוגוסט בפסטורל ייאלץ להיפטר מלא מעט כסף. החל מ-1,615 שקלים, כולל ארוחת בוקר בחדר קלאסיק עם מרפסת. חצי פנסיון - 1,900 שקלים. תוספיו 2 ילדים והמחיר יעלה ל-2,185 שקלים ללילה. וככל שתתקדמו עם הקיץ, כך תשלמו יותר ובסופ"שים באוגוסט כמעט וכבר אין מקום.

מחיר הלינה במלונות ארצנו גבוהים תמיד, בטח בקיץ, בטח הנוכחי. עם זאת, בהשוואה למחירי הטיסות לחו"ל השנה והתורים בשדות תעופה, אפשר לומר בזהירות שלא תמיד משתלם להעביר כמה ימים באירופה, ועדיף כבר לנפוש בארץ. ועם ה"ואליו פור מאני" שפסטורל מספק, זה בהחלט משתלם.

הכותב היה אורח של מלון פסטורל בכפר בלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully