וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופי גונן: הכירו את בקתות הרטרו החדשות של הצפון

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 12:34

בתפר שבין עמק החולה לגולן, יושב לו כפר הנופש נופי גונן שלאחרונה שיפץ דירות סטודנטים ישנות של הקיבוץ והכניס בהן מוטיב רטרו מדליק, עם ריהוט בסגנון שנות ה-60 וה-70 והרבה שיק נוסטלגי לחופשה שלכם בצפון הארץ

כפר הנופש נופי גונן/צילום: זיו ריינשטיין

בשנים האחרונות זוכים אתרי האירוח הקיבוציים בארץ לעדנה, שבה משופצים חדרי הלינה הישנים של הסטודנטים והופכים לאתרי לינה נהדרים למשפחה.

בקיבוץ גונן שיושב בתפר שבין מזרח עמק החולה ורמת הגולן, שוכן לו כבר כמעט 20 שינה כפר הנופש נופי גונן, שטובל בתוך ירוק קיבוצי של עצים, מדשאות וגם כמה טווסים יפים, אך קולניים.

לאחרונה קנתה את אתר הלינה שהיה שייך לקיבוץ, חברת הנדל"ן ישראל קנדה, שבאמתחתה מספר בתי מלון בישראל כמו ווסט אשדוד ותל אביב, גלי כנרת וסוליי בוטיק אילת, ופרסה את חסותה על המקום, כשעל הדרך גם החלו בשיפוץ חלק מ-40 הבקתות שנבנו ב-2005 בכפר הנופש, בנוסף ל-15 דירות ישנות של הקיבוץ, שבהן גרו סטודנטים.

"לפי התוכנית יהיו פה לפחות 77 יחידות דיור לאורחים בסוף השנה, וייבנו עוד בקתות בתקופה הקרובה", אומרת ורד הוכשטיין, מנהלת נופי גונן.

כפר הנופש נופי גונן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
יש הרבה מה לעשות באזור. כפר הנופש נופי גונן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
כפר הנופש נופי גונן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כפר הנופש טובל במדשאות ועצים ירוקים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

אור כתום, ופרקט עץ

הבקתות בגונן בהחלט מעניקות למשפחה כל מה שצריך - החל ממטבחון קטן (אך לא לבישול), לינה הורית וספות נפתחות לילדים, טלוויזיות בכבלים למי שבכל זאת חייב, ג'קוזי בחדר, עמדת מנגל מחוץ לבקתה ובעיקר חצר ירוקה מסביב לשהייה כיפית. אפשר גם למצוא בין העצים חלונות לנוף העמק והרי נפתלי, אבל בגדול הנוף די נבלע בין בקתות וצמחייה, שחשובים לא פחות.

בחודשים האחרונים החליטו בנופי גונן לשבור את העיצוב הסטנדרטי של הדירות הישנות, ולשלב בחדרים סטייל רטרו של שנות ה-60 וה-70. "הרעיון היה לחזור לאווירה של דירת קיבוץ, ועל ידי העיצוב להתחבר אליה", מסבירה הוכשטיין. לשם כך גוייס משרד אדריכלים ארד אורבן דזיין שהאיר באור חדש-ישן את הדירות. כך למשל, שולב בחדרים ריהוט שכולל ספה בעיצוב רטרו לצד שולחן טלוויזיה מעץ בסגנון התקופה, כמו גם שטיח צבעוני תואם, ועל הקירות נתלו כרזות בצבעי פסטל בראי הסבנטיז שמתאימים גם לוילונות שעל החלונות, ויש אפילו מקררון קטן כמו של פעם, עם ידית פתיחה מגניבה.

בחדר ההורים, עוצב ארון הקיר ברוח התקופה בצבע חום כהה, כשמנורה עגולה, שמזכירה כדור דיסקו ממועדונים, מפיצה אור כתום בחלל. בחדר הילדים קיר אחד נצבע בכתום והבלטות ברצפה הוחלפו בפרקט חום כהה. על הפרקט הונח שטיח חמוד של פו הדב, ואילו מיטת הקומותיים עברה גם היא שדרוג והוחלפה במיטת קומותיים מעץ שתואם את הצבע החום של שאר הרהיטים.

מעבר לדירות הרטרו, יש בנופי גונן גם שני חדרי אבן, המכוסים בכיסוי עץ שנופך בהן לוק של בקתות עץ. ההרגשה זהה והיתרון הגדול בדירות האלה, שהן גדולות משאר הבקתות ומתאימות יותר למשפחות מאשר לזוגות.

כפר הנופש נופי גונן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
ספה בעיצוב ישן, לצד שולחן טלוויזיה מעץ בסגנון התקופה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
כפר הנופש נופי גונן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כ-40 בקתות בכפר הנופש בגונן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
כפר הנופש נופי גונן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
יש אפילו מקרר קטן כמו של פעם. חדר בדירות הרטרו המשופצות/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

יש אפילו מג'דרה בארוחת הבוקר

בפינה הקולינרית, חדר האוכל של כפר הנופש נמצא בבניין המרכזי (שגם הוא ראוי לשיפוץ), ממש אחרי הקבלה, שבו השפית שולמית קולטון מפליאה בבישוליה המגוונים. כל אחד ימצא לעצמו מה לאכול - החל מממרחים מיוחדים של פסטו, עגבניות, חריף ואחרים שהיא מייצרת בעצמה, דרך סלטים צבעוניים של ירוקים, בורגול או עדשים וכלה בביצים למיניהן, כמו ביצה עלומה על חלה, או מאפי בוקר, כמו קישים ובורקסים ואפילו מג'דרה טעימה שמוגשת בבוקר. דווקא הג'חנון של שבת היה די יבש ומתפרק אבל האוכל טעים, טרי ומאפשר בחירה מרובה. טיפ קטן: אם יש מקום, נסו לשבת במרפסת הצופה לעמק החולה.

מחיר הלינה בבקתות כפר הנופש נע בסופ"ש בין 900 ל-1,500 שקלים לזוג כולל ארוחת בוקר, מינימום שני לילות. לא זול, אבל בהחלט ראוי למה שתקבלו בתמורה בימים אלה של ביקושי שיא בלינות כפריות ואחרות בישראל. עם זאת, הגמישים בתאריכים שביניכם, יוכלו למצוא חדרים זוגיים באמצע השבוע במחיר של החל מ-650 שקלים לזוג. כל ילד יישלם 25 אחוזים ממחיר החדר ללילה. בדירות המשפחתיות המחיר זול במאה שקלים.

קיבוץ גונן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
נוסד ב-1953. הכניסה לקיבוץ גונן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
בופה בכפר הנופש נופי גונן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מגוון מצוין של מאכלים. הבופה בכפר הנופש/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

סיור חינם בכל שבת

ומה עושים באזור? כל כך הרבה - מטיולים באגמון החולה שנשקף מהקיבוץ, דרך טיולים בגולן, בעמק החולה ובימים החמים במקורות הירדן הסמוכים ואפילו סיור בקיבוץ החביב, המרושתת בשלטים היסטוריים שמלמדים, למשל, שגונן הוא שילוב של שם הכפר הערבי "גוריבה" וייעודו של הקיבוץ "החדש" שהוקם ב-1953 - הגנה על הגבול. בשיטוט שלכם בקיבוץ, כדאי גם לעבור ליד בית רזי (מול המכולת), שהיה המועדון הישן של הקיבוצניקים, ממש בסמוך לו ישנה תצפית יפה לעמק עם שילוט של מפה מקומית.

מעבר לזה, בשבועות תיפתח הבריכה של כפר הנופש, לאו דווקא הבריכה הקיבוצית, היות והיא שייכת לכפר עצמו שמוכר מינויים לחברי הקיבוץ. אז בריכה יש, ומעבר לזה בכל שבת יוצא סיור רכוב ומודרך ללא תשלום לאורחי כפר הנופש. פעם ל"טוסקנה הדרוזית" (הם כפרי הדרוזים בגולן, למשל מג'דל שמס ועין קינייא), פעם לנחלי עמק החולה ושאר נושאים, שכאמור לא חסרים באזור.

*הכותב היה אורח של כפר הנופש נופי גונן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully