וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הנוסעים: כך תבחרו את מושב הטיסה הטוב ביותר

עודכן לאחרונה: 25.4.2022 / 8:47

כידוע, אין כזה דבר "המושב המושלם" - כל אחד ואחת, והעדפותיהם. אז באיזו מושב לבחור אם אתם בעניין של שנת לילה רציפה, אם אתם מטיילים עם ילדים או אם אתם חייבים יותר מקום לרגליים? טיפים חשובים לטסים

נוסע הודבק למושב הטיסה כי השתכר ותקף הצוות/צילום: יוטיוב

בעוד שמושבים מסוימים במטוסי נוסעים הם באמת איומים, אין בנמצא מושב שיהיה מושלם לכולם. בכל מה שקשור בבחירת מושב מטוס, ישנם שני נושאים עיקריים שיש לקחת בחשבון: מהו המושב הטוב ביותר עבורך וכיצד להשיג אותו?

אבל לפני הכל, אם מדברים על מושבים שכדאי להימנע מהם, הרי שאף אחד לא רוצה להימעך בין שני אנשים שונים במושב האמצעי.

כאשר בוחרים טיסה, תשומת הלב מופנית בדרך כלל אל המחיר והמועד. לדוגמה, בעת בחירת הדילים הטובים ביותר ללונדון, תבחרו את התאריך ואת נמל התעופה שאליו תגיעו, כדי להשוות מחירים ולוחות זמנים. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את נוחות הטיסה והעלות של שירותים נוספים שחברת התעופה מספקת, ורצוי לעשות זאת עוד לפני רכישת הכרטיס. הנה כמה טיפים לבחירת המושב שלכם במטוס - הדבר הכי חשוב, כנראה, בטיסה.

נוסעים במטוס. ShutterStock
אף אחד לא רוצה להימעך בין שני אנשים שונים במושב האמצעי/ShutterStock

מינימום הפרעות, מקסימום מרחב אישי

כשמגיעים לנושא של בחירת מושב במטוס, כולם רוצים יותר מקום לעצמם ופחות הפרעות במהלך הטיסה. בכל הקשור למרחב האישי, לכל מטוס יש מרווחים שונים בין השורות, והם גם תלויים בזווית ההישענות לאחור של המושבים. בדרך כלל, בחברות תעופה זולות, טווח זה יהיה קטן יותר. בערך 79-76 ס"מ. ובמיוחד לנוסעים גבוהים - ישנה חשיבות רבה גם למרווח הרגליים. לכן מושב במעבר עשוי להיות עדיך עבורם, בזכות היכולת למתוח מעת לעת את הרגליים הצדה, אל שטח המעבר.

כידוע, המושבים המצויים לצד יציאות החירום יעניקו מרווח נדיב מאוד לרגליים. עם זאת, בחירה במושבים אלו טומנת בחובה מספר חסרונות. כך למשל, נוסע במושב כזה ייאלץ להניח את כל חפציו האישיים בתאים העליונים במהלך ההמראה והנחיתה. כך, אם תרצו לקרוא ספר, תיאלצו לבקש מאנשי צוות האוויר להביא אותו אליכם עד שהמטוס יגיע לגובה השיוט שלו. בנוסף, במושבים אלו אין מסך אישי ושולחן מתקפל לאוכל (המצוי בדרך כלל על המושב שממול). סביר להניח שתקבלו מגש מתקפל, אך הוא בדרך כלל פחות שימושי ונוח. ועניין נוסף: מאחר שהנוסעים בשורה זו אמורים לסייע בפתיחת דלתות בזמן חירום, אסור להגיש להם אלכוהול במהלך הטיסה. מאותה סיבה, גם ילדים לא יוכלו לשבת במושבים שלצד יציאת החירום.

עוד בוואלה!

טיסות שבהן המושב האמצעי ריק - מפחיתות את הסיכוי להידבקות בקורונה בכ-80%

לכתבה המלאה
מטוס יציאת חירום. ShutterStock
בחירה במושב ליד יציאת חירום טומנת גם מספר חסרונות/ShutterStock

היתרון של החלון

אתר Travelerstoday מציין כי אם המרווח לרגליים לא מצוי בראש סדר העדיפות שלכם, ואם אינכם טסים לעתים קרובות, יש מצב שתעדיפו דווקא את מושב החלון, שיספק לכם נופים מרתקים. כך למשל, מי שמגיעים לוונציה בשעות אחר צוהריים שטופי שמש, יזכו כך לקבל זווית ראייה נהדרת על כיכר סן מרקו. בכל מקרה, אם אתם בעניין של מושב חלון, אל תזמינו את זה שמעל הכנף, כדי ליהנות מהנוף ללא הפרעות.

ועבור מי שממש שונאים לטוס ומעוניינים להימנע ככל האפשר מהשפעתן של מערבולות אוויר - אלו יעדיפו את המושב שמעל הכנף, מאחר שבאזור זה של המטוס חשים בפחות טלטלות.

וישנן נסיבות נוספות שמשפיעות על בחירת המושב. כך למשל, אם אתם מקווים לתפוס שינה טובה בטיסת לילה, תעדיפו את מושב החלון, ובכך תימנעו מהפרעות של נוסעים אחרים שמבקשים לקום לשירותים, ועל הדרך מפריעים לשאר הנוסעים השורה. ואם יש לכם טיסת קונקשן קצרה בין שתי טיסות, או שאתם ממהרים לפגישה שמועדה סמוך לנחיתה שלכם, תעדיפו מושב במעבר וליד הכניסה למטוס, כדי להיות מהראשונים שעוזבים את המטוס.

כאשר מטיילים עם ילדים קטנים, הדבר המומלץ לעשות הוא להזמין את כל המושבים שלכם בשורה אחת, וגם לא רחוק מתאי השירותים. מצד שני, אם אתם מטיילים לבדכם, סביר להניח שתרצו להתרחק מהאזור העמוס, הרועש וגם המסריח.

אישה עם טלפון בטיסה. RossHelen, ShutterStock
אם אתם מקווים לתפוס שינה טובה בטיסת לילה, תעדיפו את מושב החלון/ShutterStock, RossHelen

זו הדרך למושב המושלם

וכעת נשאלת השאלה - כיצד להשיג מושב מסוים? הרבה תלוי בחברת התעופה שעמה טסים. חברות תעופה מסוימות מאפשרות ללקוחות שלהן לבחור מושב בעת רכישת כרטיס. לעתים קרובות, הם יגבו על כך תשלום נוסף. אפשרות בחירת המושב עשויה גם להיות מוצעת כחבילה, הכוללת גם מטען נוסף ועלייה למטוס בעדיפות לפני כולם ("פריוריטי"). ויש גם חברות תעופה שמספקות אפשרות נוספת לבחירת מושבים לחברי תוכניות הנוסע המתמיד שלהן.

הזדמנות נוספת, מאוחרת יותר, לבחירת מושב מגיעה בזמן הצ'ק-אין. אם חברת התעופה מפעילה צ'ק-אין מקוון, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לנסות ולתפוס את המקום הרצוי לכם מיד כשהאפשרות הזו נפתחת. בדרך כלל, זה קורה 48-24 שעות לפני מועד הטיסה. חברות תעופה מסוימות שגובות תשלום עבור בחירת מושב מאפשרות לבחור מושב בחינם בעת הצ'ק-אין. אך למרבה הצער, מאגר המושבים במקרה זה קטן יותר, מאחר שחלקם כבר תפוסים.

אם מדובר בחברות תעופה שמבצעות צ'ק-אין בנמל התעופה, הרי שמומלץ להגיע מוקדם ככל האפשר ולבקש מאנשי צוות הקרקע האחראים על הצ'ק-אין לספק לכם את המושב הרצוי לכם.

כדי לגלות את כל התנאים של חברת התעופה הנבחרת, יש לעיין באתר האינטרנט שלה עוד לפני שמזמינים את הטיסה. אפשר גם להיכנס לאתר התעופה SeatGuru כדי להכיר את מפת המושבים בכל חברת תעופה ומטוסיה, וללמוד אילו מושבים יהיו נוחים לכם במטוס המסוים.

ואם שום דבר לא הסתדר לכם, הרי שאתם יכולים פשוט לבקש ממישהו במטוס להחליף אתכם מושבים.
עוד כדאי לדעת כי תמיד הדברים עלולים להשתבש. כך למשל, חברת התעופה תחליף את דגם המטוס ממש לפני הטיסה בשל סיבות שונות. עם זאת, מקרים אילו אינם שכיחים, ותמיד עדיף לנסות ולהזמין מראש את המושב העדיף לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully