וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירים את הפתרון החינמי שמקצר את התור בנתב"ג? מדריך לטסים

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 11:31

רק היום יעברו בנתב"ג 53 אלף איש - מספר שיא שדומה לימי העומס של לפני הקורונה. אז איך תימנעו מתור בצ'ק-אין? איך הכי כדאי (וזול) להגיע לנתב"ג? איך מתגברים על התור בדיוטי פרי ואיזה שירות חינמי הכי חשוב שתכירו? מדריך לנוסע הישראלי

בווידאו: עומס בטיסות היוצאות למרות ההגבלות לחוזרים לארץ בשל גילוי זן האומיקרון/צילום: ראובן קסטרו

הפסח הזה (וגם הקיץ) יהיו העמוסים ביותר מבחינת תנועת נוסעים, וזה אומר חזרה לעומס של שנת השיא ב-2019. אלו לפחות התחזיות של רשות שדות התעופה בכל הנוגע לטיסות ישראלים לחו"ל כבר החודש. היום יעברו בנתב"ג 53 אלף נוסעים, ואילו בקיץ 70 אלף נוסעים ביום.

"החודש יעברו בנתב"ג מיליון נוסעים' ובקיץ 1.5 מיליון", אומרת לוואלה! תיירות סגנית דובר רשות שדות התעופה ליזה דביר. מה הסיבה לנהירה לשדה התעופה דווקא עכשיו? אז נכון, חופשת פסח ומזג האוויר מתחתם באירופה ואגן הים התיכון, אבל מעבר לזה הישראלים השלימו עם הקורונה ומבינים שאפשר לחיות איתה לצד חופשה בחו"ל. גם הורדת ההגבלות במדינות רבות, כולל בדיקות ה-PCR למחוסנים ביעדים רבים, הקלו את תודעת הכניסה למדינות בעולם.

אבל הסיבה העיקרית לעומס ותורים בנת"ג השנה, שהרי ידענו מספרי נוסעים גבוהים כאלו גם ב-2019, היא קודם כל שטרמינל וחצי הופקעו מנתב"ג לטובת משרד הבריאות ובדיקות הקורונה לשבים מחו"ל. "יש רק עוד ארבעה שדות תעופה בעולם שעושים זאת, ואנחנו אחד מהם", מסבירה דביר. וזה אומר, שיש לנוסעים 60 דלפקי צ'ק-אין פחות מאשר לפני הקורונה. תכפילו את הדלפקים בטיסה אחת ממוצעת של 250 נוסעים, ובפסח יש עשרות טיסות ביום, ותקבלו אלפי נוסעים שצריכים לחכות יותר. בנוסף, עקב כל מסמכי הקורונה והבדיקות שיש להציג, משך זמן הצ'ק-אין התארך משתי דקות לשמונה דקות - זמן מאוד משמעותי בפסח ובקיץ.

סיבה נוספת שקריטית לעומס שאנחנונ חווים עתה, נעוצה בעובדים בשדה שיצאו לחל"ת, אבל רבים מהם לא חזרו מסיבות שונות. כ-40 אחוזים מכוח האדם שהיה פרה-הקורונה, חסר עתה, ולמעשה בנתב"ג "מתניעים מאפס למאה", אומרת דביר, כי בבת אחת כולם רוצים לטוס עכשיו ואילו המערכת אינה מוכנה לעומס הזה. דביר מסבירה שמדובר במצב עולמי של חוסר בעובדים, אבל זה לא מנחם את הנוסע הישראלי שמעוניין בשירות טוב.

לכן הכנו עבורכם את המדריך לנוסע הישראלי בפסח (ובקיץ), שעשוי לצמצם את זמן ההמתנה שלכם בצ'ק-אין.

עומסים בנתב"ב 19 בדצמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
חוזרים למספרים של לפני הקורונה. 53 אלף נוסעים יעבור בנתב"ג היום/אתר רשמי, פלאש 90

טסים מטרמינל 1? הרווחתם

טרמינל 1 נפתח שוב בחודש שעבר לטיסות בינלאומיות, וממנו טסות חברות התעופה: ארקיע, ישראייר אל על, TUS, פגסוס איזיג'ט ו-וויזאייר. החברות הנ"ל מפעילות מהטרמינל הזה טיסות לואוקוסט - וזה מאפשר קצת מרווח לנוסעים שלא צריכים לעמוד בעומס בטרמינל 3.

מוניות ממתינות מחוץ לטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. ארז מיכאלי
טיסות הלואוקסט ממריאות מכאן. טרמינל 1/ארז מיכאלי

שירות טרום טיסה בחינם

"שירות טרום טיסה בטרמינל 1" הוא שיתוף פעולה חדש עם אל על (מהחודש הקודם), שבו בן משפחה אחד מהנוסעים יכול להגיע עם הכבודה 24 שעות לפני הטיסה ולמסור אותה, ואז ביום הטיסה המשפחה צריכה להגיע עם הדרכונים וכרטיסי הטיסה בלבד לאזור W לבידוק מהיר. השירות בחינם, אולם רק ליעדי מסוימים בטיסות אל על בלבד. שעות הפעילות: א'-ה' 22:00-16:00, ו' 13:00-08:00.

נמל התעופה בן גוריון 18 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מסרו את המזוודה יום לפני (בחלק מטיסות אל על), והימנעו מהתור/ראובן קסטרו

כמה זמן לפני הטיסה יש להגיע לנתב"ג?

לאחרונה נאמר בכמה כלי תקשורת שיש להגיע בפסח כארבע שעות (במקום שלוש) לשדה התעופה. לפי רשות שדות התעופה, אין טעם להגיע ארבע שעות לפני הטיסה, היות וחברות התעופה לא פותחות את עמדות הצ'ק-אין בזמן זה, אלא מינימום שלוש שעות לפני.

תורים ארוכים באולם ההמראות בנתב"ג, 13 באוגוסט 2015. מגד גוזני
עמדות הצ'ק-אין לא נפתחות 4 שעות לפני הטיסה/מגד גוזני

איך להימנע מפקקים בדרך לשדה התעופה

אם אתם מגיעים עם רכב לשדה, אז כדאי לדעת שבנתב"ג אומנם נמצא מגרש החנייה הכי גדול בארץ, אבל במידה של עומס ינתבו אתכם למקומות אחרים. עם זאת, קחו בחשבון שהגעעה ברכבת היא גם קצה, גם נוחה וגם מוזלת מאוד (13 שקלים לכיוון מסבידור מרכז). הרכבת לשדה פעילה בכל יום חוץ משישי-שבת (לא ברור למה עד כניסת השבת אין רכבות לשדה) מ-05:00 עד 00:10, ובמוצ"ש 23:15-21:00. ההגעה ברכבת עדיפה גם מבחינת השקט הנפשי שלכם - במקום להמתין בפקקים בכבישים ולהגיע עצבניים לצ'ק-אין.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020. ראובן קסטרו
רק 13 שקלים לכיוון לנתב"ג מכאן. תחנת סבידור מרכז/ראובן קסטרו

בדיקות קורונה בחזרה ארצה

בדיקות קורונה בחזרה ארצה הן דבר שעדיין שריר קיים לצערנו, ולמרות העבודה המעצבנת שכולנו צריכים לשלם עליה לא מעט כסף (100-80 שקלים לאדם), יהיה חכם מבחינתכם להזמין בדיקה ולשלם עליה מראש - גם זול יותר (80 שקלים במקום 100) וגם תחכו פחות בתור לבדיקה. להזמנת בדיקת קורונה בחזור לחצו כאן.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
הזמינו בדיקה מראש. בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל במרץ האחרון/ראובן קסטרו

שירות VIP בתשלום, כולל צ'ק-אין

לאור העומסים האחרונים, עלתה קרנן של חברות שירותי הקרקע, המציעות שירותי VIP לנוסעים כולל רישום לטיסה, עלייה למטוס, טיפול בנוסעים במעבר, שינויים בכרטיס הטיסה, גביה בגין משקל יתר ושאר שירותי קרקע בתשלום שמקצרים את כאב הראש וההמתנה בשדה התעופה. המחיר יחסית משתלם, בעיקר אם אתם משפחה: כ-588 שקלים לעד שישה נוסעים. עם זאת, לחברות שמפעילות את השירות בנתב"ג כמו QAS, לאופר GHI, אירו הנדלינג (Aerohandling) ואל על אין כוח אדם מספיק עקב ביקוש שיא בימים אלה ולתוך פסח, ולכן תמצאו באתרן הודעה שהשירות יתחדש רק ב-25 באפריל (סוף החג).

מטוס פרטי. Shutterstock, ShutterStock
שירות פרטי לשדה יעלה, אבל כרגע אין מקום בשום חברה/ShutterStock, Shutterstock

הפתרון לתור בדיוטי פרי

התורים בצ'ק-אין משפיעים גם על התורים בדרך לשופינג שלכם בדיוטי פרי. אז חנות ג'יימס ריצ'רדסון מציעה שירות הזמנה מהבית בקישור הבא, המאפשר לבצע הזמנת קניות בטווח של שבועיים ועד 24 שעות
לפני מועד הטיסה.

בנוסף, תוכלו לאסוף את הפריטים מהחנות או בחזרה לארץ. ניתנת האפשרות לפצל את סל הקנייה למוצרים שתעדיפו לקחת לטיסה, ולמוצרים שתעדיפו לאסוף ביום החזרה כמקובל בעמדת הפיקאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully