וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודף מ-100 (מטר): מסלולי טיול קלים למשפחות

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 10:47

רוצים לפגוש בטבע מדהים אבל אתם ממש לא בקטע של ללכת יותר מכמה דקות? קבלו שבעה אתרים בטבע עד 100 מטר מהרכב: מעיינות, שבילים יפים וגם הר זעיר

מעיין עין הדייג/צילום: חיים חבשוש

חס וחלילה. אנחנו האחרונים שנאשים אתכם בעצלות. הרי לכולנו מגיע מעת לעת להתפנק על טבע יפהפה מבלי ללכת יותר מכמה דקות. הכל לגיטימי, באמת. וחוץ מזה אביב עכשיו ובקושי נפרדתם מהפוך. אז מי אנחנו שנשלח אתכם למסלולים מפרכים? הפעם אנחנו מציעים לכם הליכה של מאה מטר גג עד ליעד. מכאן, הכל תלוי בכם.

תל קדש בגליל

תל קדש הוא גן לאומי בחלקו המזרחי של הגליל העליון, וסביר להניח שחלפתם על פניו לא פעם. האם חשבתם לעצור? כי ברגע שאכן מתמסרים למרחב הקטן והיפה הזה, חוזרים אליו שוב ושוב. הסיבה: שילוב מדויק בין עתיקות וממצאים ארכיאולוגיים הפזורים בשטח, לבין נופים מרהיבים לעבר הגליל והגולן. קדש היתה עיר מקלט שנזכרת בספר יהושע, אך השרידים שתמצאו בה כיום מתוארכים לתקופה ההלניסטית והרומית. שרידים אלו כוללים את מה שנותר ממקדש אדיר שגובהו כחמישה מטרים, המון עמודים מעוטרים, סרקופגים (ארונות קבורה עשויים אבן) ועוד. אל כל אלו מוביל שביל סלול ונגיש, שגם יביא אתכם אל תצפיות נוף ונקודות רביצה נעימות.
בווייז: תל קדש.

עוד בוואלה!

לשתות, לאכול, לבלות: 15 יקבים בצפון שפתוחים בשבת

לכתבה המלאה
תל קדש. איל שפירא, מערכת וואלה!
שרידים ממה שנותר ממקדש אדיר שגובהו כחמישה מטרים. תל קדש/מערכת וואלה!, איל שפירא

עין סלוקיה בגולן

פעם קראו למרחב המטופח הזה עין סלוקיה. היום הוא ידוע יותר בשם "מעיינות עדן". כך או אחרת, המקום מציע שילוב חכם ומדויק של טבע ועיצוב אנושי. התוצאה: פינת חמד רגועה ובה מעיין נינוח הזורם בין בריכות מים מוקפות סלעי בזלת שחורים וגשרוני אבן קטנים. עין סלוקיה מצוי בלב בוסתן שופע, עצי אקליפטוס, תאנה ותמר, צמחיית מים ומבני בזלת חמורי סבר - שריד לכפר הסורי קסביה. מכאן לא תרצו לחזור הביתה.
בווייז: מעיינות עדן.

עין סלוקיה. איל שפירא, מערכת וואלה!
פינת חמד רגועה ובה מעיין נינוח. עין סלוקיה/מערכת וואלה!, איל שפירא

עין נזם בעמק בית שאן

שמו הערבי של עין נזם הוא עין חנזיר (חזיר). אז אתם באמת רוצים לטבול במקום שקרוי כך? ובכן, כן. עין נזם יוצר תפאורה שמצד אחד נראית פראית, ומצד שני - מסודרת יחסית וקלה להגעה. המקום, החבוי לצד שדות חקלאיים ליד קיבוץ שדה אליהו שבעמק בית שאן, הוא למעשה בריכה טבעית ועמוקה (זהירות עם ילדים קטנים), שחבוקה מכל עבריה בסבך ירוק שמשווה למקום תחושה של ניתוק מבורך. אז אביב עכשיו, השמש יצאה ואין לכם ברירה אלא לעשות סיפתח ראוי לטיולי טבילות. תביאו הרבה מים ואוכל, כי סביר להניח שתבלו במקום זמן רב.
בווייז: עין נזם.

עין נזם. איל שפירא, מערכת וואלה!
תפאורה שמצד אחד נראית פראית, ומצד שני - קלה להגעה. עין נזם/מערכת וואלה!, איל שפירא

הר גמל במצפה רמון

מה הסיכוי שיש בישראל שני מקומות בעלי שם זהה? ובכן, יש הר גמל בגליל ויש הר גמל במצפה רמון. הראשון גבוה, השני ננסי. תזכרו את זה כשאתם כותבים את שם המקום בווייז. אתם רוצים הפעם להגיע לגמל הדרומי, שמציע טיול הרבה יותר קל. כמה קל? הוא יסתיים עוד לפני שהתחלתם.

מצד שני, הר גמל שבמצפה רמון, גבוה מעל נופי מכתש רמון, מציע שהות ממושכת מול נופי המדבר שקשה לשבוע מהם. מומלץ לבקר בו לפני או אחרי טיול באזור, במיוחד בשעת בוקר מוקדמת או בשעות בין הערביים. ואם אתם בעניין של לחרוג ממגבלת המאה מטרים, המשיכו מהר גמל אל טיילת המכתש, וגלו נופים נוספים. אגב, אם אתם תוהים מדוע קיבל ההר הזה את שמו, פשוט הביטו בו מהצד.
בווייז: "הר גמל" (מצפה רמון)

תצפית הר גמל על מכתש רמון. איל שפירא, מערכת וואלה!
גבוה מעל נופי מכתש רמון. הר גמל/מערכת וואלה!, איל שפירא

עין פיק בגולן

אומרים שהמעיינות השווים באמת הם אלה שדורשים מכם לצעוד זמן רב. אז אומרים. עין פיק אמנם ממתין לכם במרחק של קצת יותר ממאה מטרים מהרכב, אבל עם יופי כה מיוחד, לא נהיה קטנוניים. המעיין, ליד קיבוץ אפיק ברמת הגולן, נובע ממעמקיה של מערה וזורם לבריכה יפה וקטנה. אבל אתם לא חייבים לטבול כאן כדי ליהנות ממה שמציע מרחב אפלולי זה, שחורש צפוף מוסכך עליו מכל עבר. פשוט תפסו פינה שקטה. לא צריך יותר מזה.
בווייז: עין פיק.

עין פיק. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
המעיין נובע ממעמקיה של מערה וזורם לבריכה יפה וקטנה. עין פיק/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

מצפור איתמר איליה בגבעת גורני

מצפור איתמר איליה ליד ערד מוכר לרבים ממי שביצעו את שביל ישראל, אבל מסתבר שאל פינת החמד היפה הזו, שמציעה תצפית מדברית נטו, בלי יותר מדי קלישאות, ניתן להגיע גם במכונית. הדרך מעט מטלטלת, אבל בתמורה תקבלו נופים פנורמיים של המדבר בעונה הכי יפה שלו, כולל הצצות אל נחל צאלים שמתחתר לו שם למטה, למרגלות המצפור.

מצפור זה הוקם לזכרו של איתמר איליה, לוחם השייטת ותושב ערד. כאן, כל מה שיש לעשות זה לשבת מול הנוף. וזה בהחלט הרבה. שימו לב: מצפור זה אינו מצפור גורני הצמוד לערד (נקודה שווה לעצירה בפני עצמה).
הגעה: בכביש 3199, כשלושה ק"מ ממזרח לכפר הנוקדים, פנו שמאלה לדרך עפר עם סימון שבילים כחול. לאחר כ-3 ק"מ מגיעים למצפור. נכון למועד כתיבת שורות אלו, המצפור אינו מופיע בווייז.

מצפור איתמר איליה בגבעת גורני במדבר יהודה. איל שפירא, איל שפירא
תצפית מדברית נטו, בלי יותר מדי קלישאות. מצפור איתמר איליה/איל שפירא, איל שפירא

שמורת אלוני יצחק

יש אינפלציה של ממש בשימוש במילה "וואו", אבל כאשר אין ברירה, חייבים להשתמש בה. "וואו" היא המילה שעולה בראש כאשר מגיעים לשמורת אלוני יצחק בזמן הנכון (חורף ואביב, מוקדם בבוקר או בשעות אחר הצהריים). השמורה הקטנה המתשרעת ליד גבעת עדה מאכלסת עצי אלון התבור, ובה חולף שביל טיול מעגלי קצרצר. אבל האלונים הם רק תירוץ: הכל כאן כאילו תוכנן לבריחה רומנטית של יום חול, או מאידך - לטיול משפחתי בחג הפסח. הכל הולך. בנוסף, סוד הקסם של השמורה הוא העובדה שכמעט בלתי אפשרי לראות מבעד לסבך הצפוף את השדות החקלאיים שסובבים אותה. כך, צפה ועולה תחושת ניתוק מבורכת בלב הטבע. המסלול הקצר משולט באמצעות חצים לבנים, אבל אין סיכוי שתלכו לאיבוד. ואם כן - אז רק הרווחתם.
בווייז: שמורת אלוני יצחק.

שמורת אלוני יצחק. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה!
האלונים הם רק תירוץ. שמורת אלוני יצחק/מערכת וואלה!, צילום: איל שפירא

לעוד טיולים ומסלולים לפסח היכנסו ל"פסח 2022" בוואלה! תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully