וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוחב קובע: החידוש שיהפוך את המושב האמצעי להכי מבוקש

במהלך השנים, עלו רעיונות שונים ומשונים להקלת הדוחק במחלקת התיירים. כעת, מציעה חברה אמריקנית פתרון מקורי להרחבת מושבי האמצע, מבלי להפריע לשכנים. אבל יש קאצ' קטן

מושב אמצעי במטוס של חברת Molon Labe Seating/Molon Labe Seating, יוטיוב

זהו הסיוט של כל מי שטס וגובהו ממוצע ומעלה: הושבה במושבי האמצע בשורה, דחוק בין שני נוסעים אחרים.

אך נראה כי בקרוב הדברים עשויים להשתנות. עיצוב חדש וייחודי של מושבי המטוס, נועד להרחיב את מושבי האמצע, ובכך להעניק מקום רב יותר לנוסעי ה"סנדוויץ'".

התכנון החדש, בהובלת חברת סטארט-אפ אמריקנית בשם Molon Labe Seating, נועד לשמש במטוסים לטיסות קצרות. על פי הודעת החברה, המושבים החדשים כבר הוזמנו על ידי שתי חברות תעופה, ששמן לא נמסר, כאשר תאריך היעד למסירה הוא 2020.

העיצוב החדש יספק רוחב של 7.6 סנטימטרים נוספים באזור הכתפיים. כך, רוחבו הכללי של המושב יעלה מ-45.7 ל-53.3 סנטימטרים.

מושב אמצעי במטוס של חברת Molon Labe Seating. Molon Labe Seating, צילום מסך
נועד לשמש במטוסים לטיסות קצרות. עיצוב המושב האמצעי החדש/צילום מסך, Molon Labe Seating
מושב אמצעי במטוס של חברת Molon Labe Seating. Molon Labe Seating, צילום מסך
העיצוב החדש יספק רוחב של 7.6 סנטימטרים נוספים באזור הכתפיים/צילום מסך, Molon Labe Seating

הסוד: להנמיך ולהזיז

נשאלת השאלה, כיצד ניתן לבצע זאת מבלי "לגנוב" מקום משני המושבים הצמודים למושב האמצעי. הסוד הוא בשינוי מיקום המושב במרחב: הנמכתו במספר סנטימטרים והזזתו מעט לאחור, אל מחוץ לשורה. כך, בשל ההנמכה וההזזה לאחור, כתפיו של הנוסע האמצעי לא יתחככו באלו של שכניו.

עם זאת, מומחים בענף התעופה טוענים כי הרעיון עצמו אמנם נראה יעיל על שולחן השרטוט, אך רק כאשר מושבים אלו יותקנו במטוסים ויהיו בשימוש "בחיים האמיתיים", ניתן יהיה לדעת עד כמה הם אכן יעילים.

"גילינו כי מה שנראה כמו סידור מחודש קטן, עשוי לטמון בחובו שינוי גדול", אומר האנק סקוט, מייסד החברה. "כחלק ממאמצי המכירות שלנו, אנו פשוט שולחים לחברות התעופה שורה של כיסאות מסוג זה, כך שהם יכולים ממש לשבת עליהם ולחוש בהבדל".

יצוין כי במהלך השנים, צצו ונעלמו גישות חדשניות להקלת הדוחק במחלקת התיירים (ויש אף מי שהציעו לבטל כליל את המושב האמצעי). עם זאת, נראה כי התכנון החדש המוצע כעת אכן יאומץ על ידי חברות תעופה.

אך ישנה סוגיה אחת שלא הוזכרה: האם ההזזה לאחור של המושב האמצעי לא תפריע למי שיושב ליד החלון בשורה שמאחור? זאת במיוחד כאשר הוא יבקש לקום ממושבו ולצאת אל המעבר. כדי לדעת את התשובה, אין אלא להמתין בקוצר רוח לתגובות הראשונות של הנוסעים שינסו את המושבים החדשים.

מושב אמצעי במטוס של חברת Molon Labe Seating. Molon Labe Seating, צילום מסך
הנמיכו במספר סנטימטרים את המושב האמצעי והזיזו מעט לאחור/צילום מסך, Molon Labe Seating

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully