וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסות שבהן המושב האמצעי ריק - מפחיתות את הסיכוי להידבקות בקורונה בכ-80%

מחקר חדש של אוניברסיטת MIT בבוסטון, מצא כי חברות תעופה שישאירו את המושב האמצעי במטוס ריק - יפחיתו את הסיכוי להידבק בקורונה ב-79%. השאלה אם המחיר הכלכלי - לאבד שליש מתפוסת הנוסעים במטוס - ישתלם להן?

חליפות BioVYZR לטיסה לימי הקורונה/VYZR Technologies

(בווידאו: חליפות BioVYZR לטיסה לימי הקורונה)

אנחנו עוד לא חושבים על מתי לטוס, כשהקורונה בשיא הקאמבק שלו בארץ, אבל בעולם המנועים כבר מתחממים ומחקר חדש של אוניברסיטת MIT בבוסטון מצא שאם בכל זאת אתם טסים או מתכננים לטוס בעתיד הקרוב - אל תשבו במושב האמצעי.

לפי המחקר שערך ארנולד ברנט (Arnold Barnett), פרופסור לסטטיסטיקה בבית הספר "סולאן" לניהול ב-MIT ופורסן במגזין העסקים האמריקני Fortune, נוסע שלא יישב במושב האמצעי במטוס יפחית את הסיכוי להידבק בנגיף מ-1 ל-4,400 נוסעים, ל-1 מ-7,300 נוסעים, כלומר אי-ישיבה במושב האמצעי מורידה את הסיכוי להידבק בקורונה ב-79 אחוזים. בנוסף, צויין שהסיכוי שנוסעים שימותו מקורונה לאחר שנדבקו במטוס, היא פחות מ-1 לחצי מיליון איש.

נוסעים במחלקת תיירים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
לפי המחקר, ככל שהמושב האמצעי יהיה פנוי - כך תהיה הפחתה בהידבקות בקורונה/ShutterStock, Shutterstock

לוותר על שליש מתפוסת הנוסעים במטוס?

עם זאת, ברנט מציין שיש לקחת את המחקר החדש שלו בערבון מוגבל, כיוון שהממצאים בגדר "השערה גסה" לאור הקושי לחשב את הסיכון בהידבקות שכזו. מסקנותיו של ברנט מבוססות על מספר השערות, למשל שכל הנוסעים עוטים מסכות בטיסה - פעולה שלדבריו מפחיתה את הסיכוי בהידבקות ב-82 אחוזים.

בנוסף, ברנט מניח שנוסע עלול יותר להידבק בנגיף אם הוא יושב ליד נוסע במעבר, מאשר נוסע שיושב מאחור או מלפניו. אולם, הממצאים במחקר מתעלמים מהאפשרות שנוסעים עלולים להידבק בנגיף כשהם הולכים לשירותים במטוס, בעלייה או בירידה מהמטוס - או אז הם נאלצים להמתין בסמיכות לנוסעים אחרים שממתינים להיכנס/לרדת מהמטוס או להניח את הטרולי שלהם בתא שמעל לראש.

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", שמצטט ממחקרו של ברנט, לטוס אינה פעולה מסוכנת באופן כללי, כיוון שהאוויר במטוס מתחלף דרך קבע, אולם למדיניות ההושבה במושב האמצעי תהיה השפעה כלכלית כזו או אחרת על חברות התעופה בעולם. "החישובים במחקר מציעים שככל שהמושב האמצעי יהיה פנוי במטוס במתכוון על ידי חברות התעופה - כך תהיה הפחתה בהידבקות בקורונה", הוא כותב. "השאלה - האם ויתור על שליש מתפוסת הנוסעים במטוס היא מחיר גבוה מדי עבור אמצעי הזהירות הנוסף הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully