וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרב רטוב בגולן: 5 מעיינות נהדרים שנמצאים על אותו הכביש

3.7.2020 / 8:37

יש שרב? עין שרב! לקראת סוף השבוע הלוהט שצפוי לנו, קבלו חמישה מעיינות בגולן. כולם בחינם, כולם קרובים לרכב וכולם נמצאים לצד אותו כביש. יותר פינוק מזה?

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: עין מוקש - אחד המעיינות המומלצים בכתבה

בכל פעם שתחזית מזג האוויר זועקת "עומס חום כבד", יש מי שעיניהם ניצתות. אלו הם כמובן לא המזוכיסטים, אלא ציידי המעיינות.

ואם המילה "ציידי" גדולה עליכם, גם "חובבי" תתאים לעניין. הכנו לכם מסלול מעיינות מנצח בגולן, עם כמה יתרונות ברורים: הכל חינם, הכל במרחק קצרצר מהרכב והכל על כביש 98. ורק כדי שממש יהיה לכם נוח, אפילו הרשימה הזו מסודרת מדרום לצפון. כי סדר צריך להיות. רק בואו - וטבלו במים הטובים.

המעיין במצפה השלום: מסתור אולטימטיבי מול הנוף

למעיין הזה יש יתרון בולט: הנוף. ולכן, תסלחו לו אם הוא לא ממש עמוק. כי הנוף שם באמת מעיף את הראש: כל הכנרת שם למטה, וברקע - הרי הגליל, עמק הירדן, הרי נפתלי ועוד.

המעיין, העטוף כולו בסבך שמחביא אותו ממי שלא מחפשים אותו, מצוי בתחילתו של שביל טיול מקסים העונה לשם "שביל הבוסתן". זהו שביל קצר וקל היורד ממצפה השלום ליד כפר חרוב, הנחשב לאחד מתצפיות הנוף הכי יפות בצפון הארץ. ממש כך.

המעיין לא גדול מדי ולא עמוק מדי, אך הוא פסטורלי להפליא. מאחוריו יש פינת סתלבט, חבויה אף היא בסבך. בקיצור, יופי של מקום להתחבא מהעולם.

להגיע: מכביש 98, כמה מאות מטרים דרומית לכפר חרוב, פונים מערבה לפי השילוט למצפה השלום. מהתצפית יורדים בגרם מדרגות מתכתי אל שביל הטיול בסימון שחור, ובתוך מספר דקות מגיעים למעיין.

מעיין שביל הבוסתן במצפה השלום. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
לא ממש עמוק. אבל הנוף שם באמת מעיף את הראש. המעיין בשביל הבוסתן/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

עין אי"ה: הגיאוגרפיה של הטבילה

עין אי"ה טבול אף הוא בנוף מרשים שקשה עד בלתי אפשרי לנתק ממנו את המבט, אך זהו נוף שונה לחלוטין מהנוף של המעיין הקודם, הסמוך לו. הסיבה: כאן המבט הוא לכיוון מזרח.

ובשל מיקומו, בדרום הגולן, אפשר לצפות מהמעיין אל מרחביהן שלוש מדינות: ירדן, סוריה וגם ישראל כמובן. הנה, גם טבילה וגם שיעור מעשי בגיאוגרפיה.

כאן, ליד קיבוץ מיצר, ממתין לכם אחד המעיינות החמודים שפגשתם מזה זמן רב, לצד סבך צמחייה ועץ שיזף קשיש ורב-ענפים שנותן צל טוב. הוא קרוי על שם סמ"ר אילון יעקב הורביץ.

עומק המים כמטר וקצת, והמים נשפכים מבריכת הבטון אל מאגר מים קטן יותר, שלצדו מזמרות צפרדעים חמודות. יופי של שלווה. מישהו אף הכין שלט ברזל שעליו נכתב "פינת ישיבה", לצד חץ כחול. לכו בעקבות החץ, ותגלו ג'ונגל זעיר ויפה של שיחים סבוכים.

להגיע: מכביש 98 פונים מזרחה לכיוון קיבוץ מיצר. לא נכנסים לקיבוץ אלא ממשיכים בכביש המשובש מעט. מכאן נוסעים לפי השילוט למעיין (מומלץ להפעיל ווייז, כדי לא להתבלבל בדרכים החקלאיות). סופה של הדרך משובשת, אך עבירה (בזהירות) לכל רכב.

עין אי"ה. איל שפירא, איל שפירא
לכו בעקבות החץ, ותגלו ג'ונגל זעיר ויפה של שיחים סבוכים. עין אי"ה/איל שפירא, איל שפירא

עין פיק: המעיין הסודי (שכולם מכירים)

ביום חול, הוא נראה כמו המעיין הכי סודי שיש, כזה שהתגלה רק אתמול. אבל בסופי שבוע, לא תהיו כאן לבד. ממש לא. מצד שני, כל כך יפה שם, שגם כאשר יש עומס, כולם נחמדים זה לזה. זה מה שמעיינות עושים לבני אדם.

כאן, ליד קיבוץ פיק, מציע המעיין הקטן נוף סטייל גן עדן, כאשר סבך ירוק וצפוף מקיף את הכל, כך שאפילו קרני השמש מתקשות להגיע אל המים הטובים. בין טבילה לטבילה, אפשר לשבת לצד המעיין ולקשקש עם זרים, או לתפוס פינה במרחב הג'ונגלי המקיף אותו. כבר אמרנו - יש מקום לכולם.

להגיע: מכביש 98, דרומית לצומת אפיק, פונים מערבה לפי השילוט אל המעיין.

עין פיק. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
כל כך יפה שם, שגם כאשר יש עומס, כולם נחמדים זה לזה. עין פיק/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

בריכת אורחה (ג'וחדר): מה שטוב לקצינים הסוריים

אי אפשר לדבר על מעיינות בגולן מבלי להזכיר את הביטוי "בריכת קצינים". בריכת אורחה היא בריכת קצינים קלאסית: גדולה דיה כדי להכיל כמה וכמה רוחצים, אך קטנה דיה כדי להיות מוסתרת ונטמעת בנוף.

לצד הבריכה - שעומק מימיה מגיע לכ-1.5 מטרים - יש המון פינות פיקניק נחמדות, וצל נעים שמקיף אתכם באדיבות עצי האקליפטוס. ואם קצת צפוף לכם, אתם מוזמנים לחקור את הסביבה, שבה תל געשי קדום, שרידי חאן ממלוכי ושאר פינות מסקרנות שכיף לחקור.

להגיע: מכביש 98, כשמונה ק"מ מצפון למושב מגשימים, לפי השילוט המפנה לשביל עפר. הדרך עבירה לכל רכב, אך יש לנוע בה באיטיות ובזהירות.

בריכת אורחה ג'וחדר. איל שפירא, איל שפירא
בריכת אורחה ג'וחדר/איל שפירא, איל שפירא

עין מוקש: קופצים לבור האדיר

מתי בפעם האחרונה טבלתם בתוך... בור? בריכת המעיין של עין מוקש נוטה להפתיע את מי שמבקר בה בפעם הראשונה. המעיין הסמוך אמנם טבעי, אך הבריכה המלאכותית הניזונה ממנו מעוצבת כבאר ענקית, שקוטרה קרוב לעשרה מטרים. הבריכה בנויה מסלעי בזלת, וכדי לרדת אל המים יש מי שקופצים, ויש מי שבוחרים באופציה סולידית יותר: באמצעות גרם מדרגות אבן לולייניות. המלאכותי מזמן לא נראה כה טבעי.
בכל מקרה, קחו בחשבון שכאן אין טיפת צל, אז כדאי להתכונן לכך נפשית. בנוסף, המים עמוקים, ואם הגעתם עם ילדים קטנים - השגיחו עליהם היטב.

ועוד כדאי לדעת כי עין מוקש זכה בשמו בשל שדות המוקשים המקיפים אותו. כיום, דרך מסומנת ובטוחה מובילה את המעיין, אך הקפידו כמובן להישאר על השביל המסומן בלבד.

להגיע: מכביש 98, כקילומטר וחצי ממזרח לצומת זיוון. יש שילוט וחניה. מכאן צועדים מספר דקות ברגל בשביל משולט.

מעיין עין מוקש. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
בריכה מלאכותית הניזונה ממעיין סמוך. עין מוקש/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully