וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חונים, הולכים, חוזרים: מסלולים מעגליים למשפחות עם ילדים

עודכן לאחרונה: 9.8.2022 / 15:02

בלי הקפצות או הליכה הלוך-חזור: קבלו הצעות לטיולים מעגליים בארץ, שמתאימים במיוחד למשפחות עם ילדים קטנים (וגם גדולים כמובן)

נחל השבעה בגליל התחתון/צילום: רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

מה אנחנו רוצים בטיול? חוויות, זיכרונות וריגוש מהדרך, מהטבע ומהנוף. אבל גם שיהיה לנו נוח. במיוחד אם אנחנו מטיילים עם ילדים קטנים בחגים שעמוסים. הרי הדבר האחרון שאתם רוצים זה מסלול מייגע שאינו מעגלי, עם ילדים שכבר מזמן איבדו את הסבלנות שלהם. אז הנה: ביקשתם, קיבלתם.

נחל השבעה: חדש בשטח

לא מעט מסלולי טיול מתפתלים באזור הר תבור שבגליל התחתון, אבל רק מעטים מהם עונים להגדרה של "קלאסי לקטנים". אחד מהם נחנך ממש לפני כחודש בנחל השבעה (ואדי אל-מידי): מקטע של 800 מטרים המתמזג במסלול של שלושה קילומטרים קלילים (וגם נגישים בחלקם לעגלות ילדים). זאת לצד מים זורמים, פינות תצפית וסתלבט נעימות, פרגולות הצללה, גשרים חמודים ויופי של נוף. הכשרת השביל היתה חלק מפרויקט שיקום אקולוגי, סביבתי ופיתוח בנחל על ידי הקרן לשמירה על שטחים פתוחים של רשות מקרקעי ישראל. נקודת ההתחלה והסיום ברחוב תבור שבכפר תבור.
בווייז: חנייה שכונת אלונים, מורן, כפר תבור.

עוד בוואלה!

סוגרים לכם את הפינה: 6 טיולים מעגליים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
נחל השבעה. רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי,
נחל השבעה/רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

קרני חיטין: הגרסה המעגלית

תמיד אמרו לכם שמסלול הטיול היפה באזור קרני חיטין הוא קווי ודורש רכב הקפצה? ובכן, לא שיקרו לכם, אבל זו רק חצי אמת כי מסתבר שיש לו גם גרסה מעגלית קצרה של קילומטר אחד בלבד. קלאסי לעצירה בדרך אל או מהכנרת, במיוחד כעת בעת שהפריחה בשיאה ועדיין לא חם מדי. ובקיץ אכן לוהט פה. תשאלו את הצלבנים, שנחלו בדיוק כאן תבוסה קשה מידי המצביא הערבי סלאח א-דין כאשר נלחמו פה בשיא הקיץ. זה קרה בשנת 1187, וכדי ללמוד על אותו קרב ידוע הוצבו במסלול הטיול שלכם בגן לאומי קרני חיטין שלטי הסבר המתארים את קורות אותו יום. הטיול במקום יפגיש אתכם עם ה"קרניים" - אותן גבעות בעלות צללית המזכירה קרניים. וצ'ופר נוסף: תצפית מעניינת במיוחד לעבר מצוק הארבל שמצפון לכם.

מהנקודה שבה הווייז הודיע לכם שהגעתם, ממשיכים לנסוע דקה בשביל בסימון שחור הישר אל שביל בסימון כחול. כאן עוצרים ומתחילים לצעוד צפונה, אל הקרן הדרומית ואחריה הצפונית. במפגש השבילים עם השביל האדום, יורדים איתו חזרה אל הרכב.
בווייז: קרני חיטין.

ספסל קרני חיטין בקעת ארבל. איל שפירא, איל שפירא
קרני חיטין/איל שפירא, איל שפירא

שביל הדולמן ושביל התצפיות: שמורת נחל המשושים

הקטנים שלכם עדיין קטנטנים? אם כך, המסלול הקווי אל בריכת המשושים היפהפייה שבגולן לא באה בחשבון. אבל זה לא אומר שלא תוכלו להתענג על כף הנוף היפה הזה מגבוה. בשמורת טבע נחל משושים מצויים שבילי טיול קלילים העונים לשמות "שביל התצפיות" ו"שביל הדולמן".

אורכו של שביל התצפיות המעגלי בסך הכל 300 מטרים, והוא נגיש גם לעגלות. השביל יביא אתכם אל שתי מרפסות תצפית לעבר נחל זוויתן ונחל משושים, הזורמים ממש מתחתיכם. אם תרימו את המבט, תגלו גם את החרמון ושאר נופי הגולן. אם זה היה קצר מדי, נסו את שביל הדולמן, שאורכו כ-700 מטרים. כפי שנרמז משמו, הוא יפגיש אתכם עם דולמן - מעין שולחן אדיר הבנוי מאבני בזלת ששימש בימי קדם במבנה קבורה. את השביל הזה ניתן לשלב בשביל התצפיות.
בווייז: שמורת טבע נחל המשושים. הכניסה בתשלום (22 שקלים למבוגר ,9 שקלים לילד) ובתיאום באתר רשות הטבע והגנים.

שמורת נחל משושים. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה!
שמורת נחל משושים/מערכת וואלה!, צילום: איל שפירא

הקניון האדום: טוויסט לחופשה באילת

לא משנה אם תקראו לו בשמו הרשמי (גיא שני) או בשמו העממי (הקניון האדום) - העיקר הוא שהמסלול המדברי הזה יוסיף טוויסט חוויתי במיוחד לחופשה האילתית שלכם בפסח. כאן, מצפון לעיר, ממתין לכם קניון של כמה מאות מטרים, בעומק מרבי של כ-30 מטרים. חם בחוץ? במקומות מסוימים בקניון לא תרגישו בכלל שיש שמש שם בחוץ. המסלול הקצר (כ-2.5 ק"מ) מתחיל בסימון ירוק וממשיך בסימון שחור. חובה להצטייד במפה. אם אתם עם ילדים קטנים, השגיחו עליהם בעת הירידה לקניון, המתבצעת בעזרת סולמות. שימו לב: אין לטייל בנחל בעת סכנת שיטפונות.
בווייז: הקניון האדום חניה וחניון לילה (הגעה מכביש מס' 12)

הקניון האדום. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הקניון האדום/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

שמורת טוף כרם מהר"ל: בעקבות הרי געש קדומים

הנה מסלול טיול שאותו מכירים בעיקר המקומיים: שמורת טבע טוף מהר"ל. השם המוזר הזה מתייחס לעובדה שברחבי השמורה מצוי מסלע טוף, שנוצר בעקבות התפרצויות געשיות לפני כמה עשרות מיליוני שנים, בעת שבכל האזור הזה של הכרמל היה בכלל שקוע בים. שלט הסבר בחלקו הראשון של המסלול יבאר לכם איך כל הפלא הגיאולוגי הזה התרחש.

המסלול שלכם אמנם מעגלי, אך תחילתו וסופו באותה דרך. לא בדיוק מעגל מושלם, אבל בהחלט טיול מושלם, שאורכו כ-2.5 ק"מ. במהלך הטיול תפגשו את סלעי הטוף הקדומים וגם המון פרות שרובצות לצדכם. טיפוס על גבעה גבוהה גם יספק לכם תצפית נוף מצוינת לעבר בקעת מהר"ל. יש להצטייד במפה.
הערה: הווייז לא יביא אתכם למקום הנכון. סעו בכביש 7021 לכיוון כרם מהר"ל, ולפני ההגעה ליישוב מיצאו משמאלכם שלט ירוק המכריז על השמורה. תחילת דרך עפר זו תהיה נקודת ההתחלה והסיום שלכם.

שמורת טוף כרם מהר"ל בכרמל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
שמורת טוף כרם מהר"ל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

עינות עמינדב: שכשוכי אביב בהרי ירושלים

הטבילה הראשונה בטבע באביב, היא עניין חשוב ויש לבחור אותה בקפידה. אז עינות עמינדב, או כפי שמסלול זה מכונה: "שביל המעיינות". הטיול הקצר (כ-3 ק"מ) יפגיש אתכם לא רק עם נוף יפהפה של הרי ירושלים באביב, אלא גם עם כמה מעיינות שבהם תוכלו לטבול, או לפחות לשכשך רגליים אם קר לכם בשלב מוקדם זה של האביב. בנוסף, תמצאו פה הפתעות שילדים ישמחו לאמץ, כולל מחילה של ניקבת מים, מערה קטנטנה ועוד. יופי של דרך לפתוח את האביב. ניתן לבצע כמסלול מעגלי (הדרך הלוך בשביל ירוק, והחזרה בשביל ג'יפים המקביל לו מדרום) או כמסלול הלוך ושוב.
בווייז: חורבת סעדים. מחנים כמה עשרות מטרים לפני החורבה, בהתאם לשביל המוביל למסלול הטיול.

שביל המעיינות עינות עמינדב. איל שפירא, מערכת וואלה!
עינות עמינדב/מערכת וואלה!, איל שפירא

אגמון פולג: הפתעה במרכז

כמה מרגש למצוא מסלולי טיול חדשים, שלא הכרתם, באזור המרכז. אין כאן את הדרמה של הצפון או את המרחבים של הדרום, אבל יש שפע של אווירה נעימה ונופים שעושים טוב לעיניים ולנשמה. אז אם אתם עדיין לא מכירים, זה הזמן להגיע לאגמון פולג ליד מושב אודים. בעבר זו היתה מחצבה פעילה, ולאחר ששוקמה, היא התמלאה במי תהום וכיום היא מהווה את לבו של המסלול המעגלי בן ה-1 ק"מ, העוטף אותה מכל צדיה. עניין של קילומטר וקצת של פריחות, מים, צבי ביצות, נוטריות וגם מסתור שהוקם לטובת צפייה בציפורים. במסתור יש מידע רב ואיורים של בעלי הכנף השונים הפוקדים את המקום. ויש אפילו מקום מוסדר לפיקניק.
בווייז: אגמון פולג (הגעה בדרכי עפר מאזור בית יהושע)

אגמון פולג. איל שפירא, איל שפירא
אגמון פולג/איל שפירא, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully