וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר גמל: ההר הכי קטן בנגב שמספק את התצפית הכי יפה על המדבר

5.11.2020 / 17:56

הר גמל הוא ההר הכי ננס בנגב שיודע לספק נוף יפה של מכתש רמון. לידו תמצאו הפתעות מרגשות, כמו חדר התבודדות סודי מול המדבר. נקודה על הדרך, שכדאי לעצור בה

גב ילק מכתש רמון/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

(בווידאו: עוד הצעה לטיול במכתש רמון)

על המקום: תחזיקו חזק, כי אנחנו עומדים לערער את עולמכם: מסתבר שבישראל יש שני הרים העונים לשם "הר גמל". האחד בגליל והשני במרומי מכתש רמון.

האחד אמור להיראות כמו גמל. השני ממש נראה כמו גמל. אבל ממש. מה שכן, בסיפור הזה ישנו גם אי צדק קל, כי דווקא ההר שנראה ממש כמו גמל, לא באמת זכה לשם רשמי. אולי כי מדובר במעין גוש סלע ענקי ולא ממש "הר".

מפה הר גמל. וואלה!NEWS, מערכת וואלה!
מפה הר גמל/מערכת וואלה!, וואלה!NEWS
תצפית הר גמל על מכתש רמון. איל שפירא, מערכת וואלה!
כאילו אתם בראש העולם. הר גמל/מערכת וואלה!, איל שפירא

אז כפי שכבר הבנתם, אנחנו בהר גמל שבמצפה רמון. האם רק לנו נראה שזהו בעצם גמל ענקי, אמיתי, שהתאבן אל מול נופי המכתש המהפנטים, ובעוד רגע קט יתרומם בשעטה וימשיך לדרכו? לכו תדעו. בשעת זריחה מוקדמת, אל מול המדבר האדיר הזה, הדמיון בהחלט יכול לתעתע.

כך או אחרת, הטיפוס להר גמל אורך 30 שניות בדיוק. כן, מדובר בננס של ממש, אבל כאשר מגיעים למעלה ומביטים מטה, אל לועו הפעור של מכתש רמון - זה נראה שאתם בראש העולם. כבר אמר מי שאמר: הכל יחסי.

אל "פסגת" ההר מוביל גרם מדרגות שרובץ על הסלע עצמו, ולמעלה, על דבשת הגמל, נבנתה מרפסת תצפית כיפית שיכולה להכיל לא מעט מטיילים. אבל הכי כיף יהיה אם תמצאו את עצמכם לגמרי לבד. כדאי להגיע לקראת שקיעה או עם הזריחה, בעת שהאפקט מתעצם והכל נצבע בגוונים עזים של כתום רומנטי. אל תקלו ראש בהמלצה הזו - כי בצהריי היום הכל נראה אחרת. כן, עדיין יפה, אבל לא מפעים כמו בזריחה/שקיעה.

בנוסף, הביאו עמכם לא רק את ערכת הקפה הטובה שלכם, אלא גם בגדים חמים. ההר הזה אמנם גמד, אבל בכל זאת - אתם כעת נמצאים בגובה של 857 מטרים מעל פני הים.

תצפית הר גמל על מכתש רמון. איל שפירא, מערכת וואלה!
כדאי להגיע לקראת שקיעה או עם הזריחה. אחת התצפיות לאורך המצוק/מערכת וואלה!, איל שפירא

עוד משהו: לאחר שתרדו מהדבשת, צעדו לכיוון "טיילת אלברט" המוכרת, שממנה נשקפים נופי מכתש רמון במלוא הדרם. לפני שתגיעו לטיילת, יתגלה לעיניכם מבנה מוזר: קובייה שמוטלת בבדידות מזהרת מול הנוף. מתקרבים, ומגלים שמדובר במעין חדר אישי או זוגי, נטול גג, ולו שלושה קירות. בפנים יש ספסל הצצה לנוף, וגם פעמוני אבן בחלון, שיוצרים פסקול רוחני (תרתי משמע) מושלם. אפשר לעשות כאן מדיטציה, להביט בנוף. מה שתרצו. העיקר שזה יהיה איטי וחרישי.

היצירה הזו קרויה "חדר נוף", והיא נחנכה בקיץ אחרון על ידי האמן והאדריכל בן גיתאי, כאשר הבנייה בוצעה על ידי שחר וואנו מחברת "עם אדמה", באמצעות שיטת בנייה אקולוגית במיוחד, הקרויה "אדמה נגוחה" (אתם יכולים לקרוא לה פשוט אדמה דחוסה), שיטה זו זוכה לתחייה מחודשת בעולם הגדול, הן בשל היתרונות האסתטיים והן בזכות החיסכון הרב באנרגיה. אסתטי, חסכוני, אקולוגי, אבל בעיקר - יעיף אתכם למקומות טובים. פשוט היכנסו לקובייה הזו וחכו שהנס יתרחש.

תצפית הר גמל על מכתש רמון. איל שפירא, מערכת וואלה!
מבט מ"טיילת אלברט", שממנה נשקפים נופי מכתש רמון במלוא הדרם/מערכת וואלה!, איל שפירא

לעשות רושם על החבר'ה: מכתש רמון הוא אחד מכמה עשרות מקומות ברחבי העולם שזכו לתואר "שמורת אור כוכבים". חכו ללילה ותבינו מדוע.

תצפית הר גמל. איל שפירא, מערכת וואלה!
בדרך על המצוק, תמצאו חדר אישי או זוגי, נטול גג, עם ספסל הצצה לנוף/מערכת וואלה!, איל שפירא
תצפית הר גמל על מכתש רמון. איל שפירא, מערכת וואלה!
פעמוני אבן בחלון המבנה, שיוצרים פסקול רוחני/מערכת וואלה!, איל שפירא

לאכול בסביבה: בימים רגילים (לא מוכי קורונה), נסו את "מסעדת צוקים" על שפת המכתש, וכן מסעדת הקצה", המגישה מאכלים ביתיים. הגעתם להר גמל בשקיעה? לכו לאחר מכן לפאב "הברך".

תצפית הר גמל על מכתש רמון. איל שפירא, מערכת וואלה!
הירידה מהר גמל. הנוף בלתי נגמר/מערכת וואלה!, איל שפירא

להגיע: "הר גמל" בוויז. רק שימו לב שמדובר במצפה רמון ולא בגליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully